• maggsan

Pinsammaste du sagt...

En vacker morgon (ska tillägga att klockan var ca06.00) för några år sedan klev jag in på seven eleven butiken vid odenplan och skulle köpa cigaretter och lite godis. Väl framme vid kassan står jag där och se dessa underbara kanelbullar som var nybakta.. Jag säger till killen:
    - Jag kan ta en KANYLBALLE oxå.
    Han vänder sig fortare än vinden mot mig och säger:
    - Förlåt?
    - Ja jag skulle vilja ha en kanelbulle oxå.
    Självklart var jag vid detta laget helt lila i ansiktet för jag skämdes som en gris.

Min man är hur duktig som helst på att vänta på orden ex:
    bägg och äjkon = ägg o bacon
    palle nuh= nalle puh
    ja ni vet .. där för blev det bra pinsamt denna morgon.. å nej det har inte hänt igen..

Såå do tell om vad ni har sagt för schyssta grodor =)

• Svar på tråden Pinsammaste du sagt...
  • PCO20

longing for you skrev 2009-11-20 22:34:23 följande:

När jag var 16 år, och ganska nyss börjat gymnasiet, så var det "byhåle fest" i min by. Jag hade ju då såklart druckit, och satt med min kompis från högstadiet, och två av hennes nyfunna vänner från hennes nya klass i hennes nya skola. Vi sitter och pratar lite, och tjejjerna (vännerna) säger att dom kommer från Kiruna. Jag frågar hur länge dom bott i Uppsala (där vi då bodde, eller hörde till), och dom svarar "i lite mer än 2 månader" Jag nästan skriker ut "Va!!!!!! har ni bara bott här i två månader, och kan redan så bra svenska??????" Behöver jag säga att jag än idag, snart 10år senare, fortfarande blir mobbad för denna finfina kommentar =0)
    HAHAH... Min sambo och jag skrattar ihjäl oss
  • Lillismaj
    Ha ha ha...skrattar ihjäl mig! Vilken bra tråd!!
  • Disela
    PCO20 skrev 2009-11-20 22:37:49 följande:
    När jag var 16 år, och ganska nyss börjat gymnasiet, så var det "byhåle fest" i min by. Jag hade ju då såklart druckit, och satt med min kompis från högstadiet, och två av hennes nyfunna vänner från hennes nya klass i hennes nya skola.Vi sitter och pratar lite, och tjejjerna (vännerna) säger att dom kommer från Kiruna. Jag frågar hur länge dom bott i Uppsala (där vi då bodde, eller hörde till), och dom svarar "i lite mer än 2 månader"Jag nästan skriker ut "Va!!!!!! har ni bara bott här i två månader, och kan redan så bra svenska??????"Behöver jag säga att jag än idag, snart 10år senare, fortfarande blir mobbad för denna finfina kommentar =0)
    Ja det är helt fantastiskt vad fort vissa lär sig! HAHAHA! Skrattar så jag avlider!
  • Mrs Charles
    Disela skrev 2009-11-20 22:26:01 följande:
    Kom på en till sak, men det var inte riktigt jag som sa.Jobbade som sagt på McDonalds. Skulle utbilda en ny tjej som inte var från Sverige. Hon var inte jättenra på svenska, men absolut så man förstod henne. Jag började med att visa rutinerna för handtvätt. "så ska du tvätta hela händerna, handlederna och underarmarna". Hon frågar "under armarna"? Lite lätt stressad som vanligt säger jag bara "ja, precis". Så hon börjar knäppa upp skjortan och ska till att tvätta sig under armarna.. Vi tvättar alltså händerna i köket, eller utanför köket, men gästerna och all personal har god insyn.. Där står hon med halvt uppknäppt skjorta p.g.a. mig..
    HAhaha det var det bästa på läääänge
  • longing for you
    PCO20 skrev 2009-11-20 22:37:49 följande:
    Haha, jag med... tycker själv att det är jätte kul varje gång jag tänker på det. Har aldrig i mitt liv sagt något annat så himmla dumt!!!

Som tur var så var jag redan "känd" för att vara lite dum blondin, så jag kunde ju skylla på det.
  • Candra

Jag har nog sagt väldigt mycket pinsamt jag, men en sak som inte var jag som sa, utan min styvpappa var följande:

Han och några kompisar var på semester, i tyskland om jag inte minns helt fel.
    Han går in i en kiosk och ska köpa med sig lite att äta. När det tar lite för lång tid kläcker han ur sig:
    - We don't have much time, raping pa!
    Han menade givetvis "rappa på", men det blev lite fel, och tjejen i kassan såg ganska chockad ut

• figurehead

Jag skulle beskriva för två klasskamrater i min komvuxklass hur man skulle gå för att hitta till rektorns kontor på skolan. Klasskamraterna var två damer i ca 45 års ålder. Medans jag beskriver hur de ska gå så kan jag i mitt huvud inte bestämma mig om jag ska använda ordet "hitta" eller "finna" så jag säger någonting mitt emellan. Vilket de två damerna tyckte var otroligt kul. Och de frågade givetvis vad jag stod och tänkte på.

• Snuttjulla
    PCO20 skrev 2009-11-20 22:31:22 följande:
    Haha. Varför skulle han sova MED dig...? Låter iofs väldigt kul eftersom han var så snygg Hihi
    Ja, jag tror tyvärr inte att mina kära storebror försökte vara snäll mot mig på det sättet som man kunde hoppas på, utan mest för att han inte ville ha honom i sin säng, och jag hade redan en tjejkompis som skulle sova på mitt golv... men, än idag skäms jag för det där. (vi bodde alltså hemma båda två, och ingen av oss hade andra sängar än våra, och madrassen på mitt golv förstås...)
  • timalillah

Två av mina ompisar står och vätnar på bussen.
    Den ena säger "kolla bilen kör på fel sida av vägen"
    Den andre "vah hur vet man det?"
    Ha ha retar henne än idag för den kommentaren.

• Emerald88

Okej, kanske inte det pinsammaste jag har sagt eftersom jag har sagt mycket tokiga saker vid tokiga tillfällen, men här är en jag kommer på nu som kan vara lite kul.

Jag och min familj var på Mcdonald's och jag skulle beställa en Big mac meny. Innan hade min man pratat om Burger King av nån anledning. Så när jag kommer till kassan: - Hej. Jag skulle vilja ha en Burger King meny.
    Kassörskan ser ut som ett frågetecken och säger: - Va?
    - Jo, jag skulle vilja ha en Burger King meny. Kassörskan står bara och tittar på mig med en konstig blick och frågar: - Vad är det?
    Då vaknar jag till och rodnar och blir säkerligen röd som en tomat över det jag just hade sagt. Lite pinsamt! =) Jag lyckades beställa det jag ville ha till slut kan jag tillägga.

Svar på tråden Pinsammaste du sagt...