• Apple Pie

Januariföräldrar 2007 - del 15

Januariföräldrar 2007 - Del 15

Vi som huserar här är:
    21 dec - Oliver (Linrob), Mio (snorky)
    27 dec - Irma (aktuelle)
    1 jan - Rebecka (Minja)
    3 jan - Alvin (BeccaGrodan), Ida (Pamela G)
    5 jan - Gabriel (Kulann01)
    7 jan - Nilo (Jessie)
    8 jan - Elin (selin07)
    11 jan - Linn (lollolis), Filippa (82an)
    12 jan - Maja (Apple Pie), Tindra (EmA)
    14 jan - Isac (snusmumrik), Arvid (MallaW), Wille (Kayn), Cornelia (Memoria)
    19 jan - Flicka (Mrs G), Eddvin (Sassahed)
    20 jan - Meja (Pyre på väg)
    28 jan - Tyra (Rimfolina)
    28 jan - Emanuel (Lappen)
    29 jan - Elric (Nifelheim)
    30 jan - Isabelle (BlygTjej)

Är det någon vi glömt är det bara att meddela i tråden så lägger vi till i nästa trådstart!!!

Även nya januariföräldrar är välkomna att diskutera allt mellan himmel och jord.
    Att trösta och stötta varandra i jobbiga stunder
    Att glädjas över alla fantastiska framsteg våra små gör
    Att ge råd o tips som kan underlätta
    Att helt enkelt bara diskutera alla vardagliga små ting gällande våra jämngamla barn

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m8878841.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m10994468.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m13623132.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m16497685.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m19720660.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m22990956.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26120494.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29043567.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32156621.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34860312.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37762413.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40843837.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43553693.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46027327.html

• Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15
  • Snorky

Selin: tror det är erbjudande fortfarande... jag köpte på BR den röda med cars... kostade 449:- för 2 veckor sen. Kan ju faktiskt kolla alla miljoner leksakskataloger som samlats på hög här på sistone 499:- tar de nu på BR och 479:- på Toy´s
    Hamburgermaskinen ska jag också köpa... mina barn älskar att dega och Neo har specifikt önskat sig en sån.

• BlygTjej

Kul med ny tråd Är inte heller här så ofta, blir mest facebook. Har ingen av er där så inboxa gärna så kan jag lägga till er

Selin: Grattis till pojken! Vad tiden går fort....

Här hemma är lilltjejen redan 10 mån, det går alldeles för fort. Barnen fick en liten kusin i början av nov, då blev hon dessutom ännu större! :-O
    Isabelle är mest trotsig hela tiden, och ett himla humör har hon. Sura miner och skrik... Sen är hon elak mot lillasyster, puttar henne m.m m.m. m.m.
    Så tålamodet prövas hemma nu vill jag lova!

Just nu funderar vi inte så mycket på julklappar, jag grubblar mest på om vi ska vaccinera oss eller inte... Hur har ni andra gjort??

Visst har vi köpt lite julklappar, men inte så mycket. Barnen får ändå så mycket av mor- och farföräldrar. Här hemma är det mest dockor och "matlagning" och likn. som går hem, så lite tillbehör och sånt blir det i julklapp.

• 82an
    Blyg tjej: Vi har vaccinerat oss. Valde att göra det efter att ha läst på en hel del

Apple pie: 5 myror... finns som bordsspel Har stått och hållt i det i leksaksaffären nämligen
  • starkrose

Jag kollar bara snabbt i tråden och ser att ni surrar om Tv. Är lite fundersam för Nisse kollar så mkt på tv nu. Playhouse Disney. Och då kan han sitta flera timmar. Känns inte alls bra. Fast å andra sidan har han ganska fullt upp vissa dagar. I Lördags var han och tittade på Tomtedagen i Gällivare, och så har han lekt mycket och härjat under helgen.

Har inte börjat med klappar än, ekonomin är tuff som vanligt. Men det kommer.....har dock ingen aning vad Lillebror som snart är 3 ska få.

Men han gillar ju bilar.....är ändå sugen på att köpa en lekspis för sådan har han inte. Rätt så mycket han inte har! Men man vill ju gärna att han leker med det vi köper och sådant vet man ju inte.

• Kayn

Å Kråke böckerna är klara favoriter här hemma!!! Pedagogiskt och bra!
    krake.se/

• Nifelheim

Jag gillar också Kråke-böckerna men däremot avskyr jag Gobokens ABC-böcker, men det senare är nog helt enkelt en smaksak, de är bara inte min grej. Däremot gillar jag magnetbokstäverna man fick i första paketet från de.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Snorky

Jag vaccinerade mig för flera veckor sen genom jobbet och barnen tog jag till bvc på vaccinering så fort det kom för allmänheten, så det är en vecka sen imorrn. För mig är det så självklart att vaccinera då vi har många i vänskapskretsen som tillhör riskgrupper eller inte KAN vaccineras. Vill inte riskera att smitta andra som kanske får det jättesvårt eller tom dör. Dock är jag inte rädd för själva svininfluensan i sig, den är ju bara som en vanlig flunsa och för oss som är friska och starka är det ingen större fara.

• Kayn
    Nifelheim skrev 2009-11-23 18:56:19 följande:
    Jag gillar också Kråke-böckerna men däremot avskyr jag Gobokens ABC-böcker, men det senare är nog helt enkelt en smaksak, de är bara inte min grej. Däremot gillar jag magnetbokstäverna man fick i första paketet från de.
    Wille bara älskar Kråkeböckerna och har dom liggandes vid sängen så han kan läsa dom på både avigan och rätan vid läggdags
  • BlygTjej
    Snorky skrev 2009-11-23 20:14:50 följande:
    Jag vaccinerade mig för flera veckor sen genom jobbet och barnen tog jag till bvc på vaccinering så fort det kom för allmänheten, så det är en vecka sen imorrn. För mig är det så självklart att vaccinera då vi har många i vänskapskretsen som tillhör riskgrupper eller inte KAN vaccineras. Vill inte riskera att smitta andra som kanske får det jättesvårt eller tom dör. Dock är jag inte rädd för själva svininfluensan i sig, den är ju bara som en vanlig flunsa och för oss som är friska och starka är det ingen större fara.
    Jag är bara så rädd att det är biverkningar av vaccinet som inte ens kommit fram ännu. Sånt som kanske dyker upp om flera år... Har kompisar som absolut inte ska vaccinera, och det gör hela beslutet ännu svårare. Troligtvis kommer det säkert bli vaccination i slutändan ändå (efter allt mitt velande), men jobbigt att inte veta tycker jag. Men hur är det, barnen får inte vara snoriga eller likn. när sprutan tas eller?
  • aktuelle

Jag handlade nästan alla julklappar och presenter från hikmet.se i söndags. Irma och helge får ett duplo tåg-set och så köpte jag en dora klocka på tradera till irma (hon är galen i dora och små einsteins) för att inte helge ska bli arg och försöka sno irmas klocka så bjöd jag hem en svampbob till honom (han gillar "fy-kant") :)

Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15