• Älskarlivet

Tips på snyggt kök!!

Hej alla glada!!

Vi har börjat få hem information om det område vi (antagligen) ska bo på inom 1,5 år.

Säljstart till våren.... inflytt när husen är färdiga....ca 1 år senare.Såå spännande !

Ett kedjehus på 135 kvm blir det nog.

Så som jag har uppfattat det så är vardagsrum och kök "i ett".....I vinkel.

Snälla ge mig tips och beskriv hur DITT drömkök ser ut! Jag behöver insperation och tips! Det är ju skitsvårt att välja. Allt är snyggt!
    Det enda jag vet säkert är att kyl/frys, ugn, micro ska vara rostfritt

T ex:
    * Björkluckor, rostfri kyl/frys och gärna mörkgrått kakel.

* Allt ska vara vitt!

* Mysigt kök i form av furu och teracottafärgat kalkel på golvet

Beskriv ditt drömkök om du fick välja helt nytt!!!

/ *lycklig*

• Svar på tråden Tips på snyggt kök!!
  • wellah

mitt drömkök har vita luckor och bänkskivor i valnöt... gillar kontrasten massor.... mosaik-kakel mest troligen.... blått eller färgklick av något slag.... men om jag väl fick bygga drömköket skulle jag nog stå som en åsna mellan hötapparna... är inte avis på alla val ni måste göra...

• Älskarlivet

Det är snyggt!

Mina förälrar har det så.... vitt kök, rostfritt, valnöts"ö" och ett vitrinskåp i valnöt. Snyggt!
    Men det är ju så mycket som är snyggt så det gör ju inte saken lättare

Fler tipps!! Vill ha många....

• musli

titta på www.storsjokok.se
    sitter och dreglar där nästan konstant numera... håller på och kollar upp tills vi ska riva ut vårat kök och bygga nytt...

• Helenas

Jag är också inne i kök-väljartagen, har suttit med näsan i Ballingslövs katalog på eftermiddagen.

Jag vill ha ett ganska neutralt kök så att vi kan variera med färger på gardiner, handdukar mm. Det senaste jag gillar är ljusa/vitpigmenterade ekluckor, antagligen med granitskiva. Kaklet ska vara neutralt men antingen som mosaik eller som små tegelstensformade bitar.

Det är kul men så mycket att välja på!

• Catta1

Just med luckor o sådant är ju en smaksak. Men ett tips är att ha lådor, massa lådor istället för skåp. Den missen gjorde i i vårt hus.. Något som jag är nöjd med i vårt kök är att vår spis står i en hörna. På tal om spis, en spis med 2 ugnar, en liten o en normal tycker jag är toppen!!

• väntar o längtar

Vi har kök/matrum/vardagsrum i ett i vinkel. Köksluckor i amerikansk al och vitvaror i aluminium. Du är välkommen in i mitt bildgalleri för en liten titt.

• väntar o längtar

Just det! Upphöjd diskmaskin är ett måste i mina ögon.

• Sotardotter

Luckor i ek, enkla, släta. Alla vitvaror i borstad aluminium (rostfritt blir det handavtryck på om den inte är specialbehandlad). Bänkskiva i svart marmor.Grå sten på golvet.

För fler tips (även om man inte har råd att köpa...): www.poggenpohl.de/

• Älskarlivet

väntar o längtar:
    Jag har redan varit inne och dreglat i ditt kök. Helt otroligt snyggt!!!

Vad är upphöjd diskmaskin?

Svar på tråden Tips på snyggt kök!!