• Älskarlivet

Tips på snyggt kök!!

Hej alla glada!!

Vi har börjat få hem information om det område vi (antagligen) ska bo på inom 1,5 år.

Säljstart till våren.... inflytt när husen är färdiga....ca 1 år senare.Såå spännande !

Ett kedjehus på 135 kvm blir det nog.

Så som jag har uppfattat det så är vardagsrum och kök "i ett".....I vinkel.

Snälla ge mig tips och beskriv hur DITT drömkök ser ut! Jag behöver insperation och tips! Det är ju skitsvårt att välja. Allt är snyggt!
    Det enda jag vet säkert är att kyl/frys, ugn, micro ska vara rostfritt

T ex:
    * Björkluckor, rostfri kyl/frys och gärna mörkgrått kakel.

* Allt ska vara vitt!

* Mysigt kök i form av furu och teracottafärgat kalkel på golvet

Beskriv ditt drömkök om du fick välja helt nytt!!!

/ *lycklig*

• Svar på tråden Tips på snyggt kök!!
  • shitvadjaghatar

Jo jo, fast hur fint tyckte man att ett resturang kök var för 5 år sen?
    Vita kylskåp har ju ändå funnits ett ganska bra tag.

Ta dom som tex la in sånt där italienskt blått kakel (sjösten??)och halvljusa träluckor för 5 år sen, dom flesta har säkert ändrat sig redan nu.

• Greenmonster

Bride of Rocky: Time will tell! Hoppas att jag kommer tycker om det om typ 10-15 år. Köpte precis en rostfritt kylskåp. Jag tror jag kommer att tycka om det. När dom först släpptes så tyckte jag som du. Tyckte det såg kallt och opersonligt ut faktist. Men med en bra blanding av klassiskt och modernt så tror jag att det blev bra.

• shitvadjaghatar

Ja, jag älskar rostfria kylskåp, skulle verkligen vilja ha ett själv men jag får nöja mig med en rostfri micro från Coop
    (jag hade iallfall inte kallor och halterneck,får trösta mig med det)

• Greenmonster

Min mamma hade ett gammalt kylskåp/diskmaskin från 70 talet där man kunde byta ut färgerna! Det fanns typ 4 eller 5 olika färger (mint grön, rosa, ljust blå, vit och gul tror jag). Man stoppade in färgplåtarna i en fack på sidan av maskinerna.

• KajsaSthlm

Det går ju mode i allt.... Jag tycker att man ska ta det man tycker om. Det som känns "rätt" i magen.

Beträffande vitvarorna så kanske det är så att det är passé om 15 år med rostfritt eller så är det inte det. I vilket fall som helst så räknar vi inte med att ha dem resten av livet.

Vi gjorde en "enklare" uppfräschning av vårt gamla kök för ca 5 år sedan. Bara för att vi skulle stå ut tills vi fick ett helt nytt kök. Bytte bänkskivor, kaklade om, målade om väggar och bytte beslag. Det kostade ca 5000 kr. Skulle man lessna på t ex det träslag eller färg man valt på luckor kan man ju lacka om dem.

Skulle man däremot välja en planlösning som man tröttnar på då är det värre att ändra...

• Älskarlivet

anro:

Wow vad fint!

Gillade hela lägenheten! Speciellt golvet. Gillar sånt vitt trägolv.
    SKa gå in nu och kolla ditt galleri

• Älskarlivet

Riktigt snygg kyl/frys! Väldigt annorlunda tyckte jag.... Sen gillar jag skarpt sån kakel ni hade i ert badrum.....

• Champagne

nu äntligen har jag lagt ut en bild (före och efter) på en del av vårt kök. Fler bilder kommer senare (när jag handlat tyg och sytt kuddar till kökssoffan.)

• shitvadjaghatar

WOW!!
    Skitfint!!
    Gud vad jag blir sugen på att göra om vårat keffa 90tals kök till en lantligt drömkök nu!!!
    Fast...vi kommer ju aldrig att få fönster över diskbänken förståss, vilket är min stora dröm
    *snyft*

Iallfall, jättefint. Skitsnygg tapet!

• Champagne

Tack

bor man på landet så måste man ju ha ett lantkök. Sen skadar det ju inte att man har en händig man (för att inte glömma min egen pappa som är ännu duktigare och som har hjälpt till jättemycket).

Förresten så är det ingen tapet, utan en panelgardin

• Lilah

Jättemysigt kök Sunflower!!!! Jag vill oxå göra om

• Champagne

tack Ja vi är verkligen nöjda. Det är dock några småsaker som ska fixas, lite lister, kaminen ska flyttas tillbaka i köket (kanske idag) och mamma ska väva en trasmatta till mig. Sen är det färdigt!

Det är verkligen mysigt att stå och laga mat, allt är nytt och fräscht, jag har fått en kryddhylla där jag kan gå och plocka lite färska kryddor när vi behöver, kyl och frys är helt nya och tja... nu är det bara resten av huset som behövs göras om ....

• Älskarlivet

Å en kryddhylla! Vill jag med ha !

Kna tänka mig att det blir mycket roligare att laga mat mm i ett alldeles fräscht kök!

• Lilah

Känns inte kul att gå till sitt eget "sunkiga" gammla kök nu!!!
    Men, men jag har iaf ett helt nytt superlyxigt badrum med massagebadkar, kanske ska lägga mig där en stund!!

Svar på tråden Tips på snyggt kök!!