Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

    Vad ska man göra med död kanin?

    Jag vet att jag åkte med min döda kanin till vetten, då tog dom hand om den och kremerade den för en liten summa.

  • mona83

    Alltså ärligt, jag trodde faktkiskt att jag var den enda som förvarade mina döda husdjur i frysen tills det går att begrava....
    Har mitt döda marsvin i en kartong i frysen just nu, där kommer han få ligga tills i vår/sommar. När man kan komma iväg och begarava honom.

  • mona83
    Amazina skrev 2009-12-01 22:46:22 följande:
    Men fy fan! Ni har väl inte era döda husdjur i frysen!???
    Dom ligger väl paketerade , man kan ju liksom inte låta dem ligga i buren tills våren kommer och det går att gräva i marken. Alla bor inte så att man kan fixa det själva direkt när dom dör...
  • mona83
    Amazina skrev 2009-12-01 22:52:58 följande:
    Ja, kanske lämna den till någon som kremera den... Vad gör du med din mormor den dagen hon dör? Har du en frys i källaren till henne med?
    Ja så kan man ju se på saken oxå....
  • mona83
    mona83 skrev 2009-12-01 22:54:23 följande:
    Dom ligger väl paketerade , man kan ju liksom inte låta dem ligga i buren tills våren kommer och det går att gräva i marken. Alla bor inte så att man kan fixa det själva direkt när dom dör...
    Ligger ingen mat i den lådan btw...
  • mona83
    Amazina skrev 2009-12-01 23:03:12 följande:
    Ja, jag förstår verkligen inte problemet som många verkar ha med att lämna den till vetrinären... Har man inte råd att ta hand om sina djur (även efter att de dött) så ska man enligt mig inte ha djur!!!
    Det handlar väl inte om att man inte har råd, man kanske vill begrava sitt djur på en plats som man vet om. Du vet inte vrat ditt djur tar vägen när du lämnat det hos vetten.

    Efter att jag fick veta hur iaf nyk kommun gör när dom hämtar djur hos vetten som avlivats så skulle jag ALDRIG betala för den behandlingen av mitt djur :-/
  • mona83

    mimmi 1 skrev 2009-12-02 10:35:26 följande:


    Mona83... nej precis... då kan man ju lika gärna lägga den i soptunnan... för jag tror inte heller att dom är särsilt etiska när dom hanterar döda husdjur hos veterinären....Ja, vi får nog antingen elda upp honom, och på så sätt göra en egen kremering, eller så helt enkelt värma marken, så vi kan gräva...vi har 7- grader, så att hänga honom under taket i en kasse behövs inte... han ligger så fint i sin bur därute.Tack alla med seriösa råd och alla ni som låtit bli att skämta och skälla....vi tar nog hand om den i helgen. täcker över honom med hö i buren så länge.Trevlig advent på er alla, och en riktigt mysig jul!!
    Jag jobbade ett tag som sopgubbe åt Ny kommun, var en av killarna som körde bilen som hämtade avlivade djur. En dag satt han och berättade hur han hade fått göra med en hund han hade hämtat och sen berättade hur han hade gjort en annan dag...
    Så som han berättade så behandlar man inte ens döda männsikor.
    Liksom människor är djur en familjemedlem som man älskar en hel del....
Svar på tråden Vad ska man göra med död kanin?