Inlägg från: Dallandra |Visa alla inlägg
  • Dallandra

Unga mödrar Danmark

Ja precis, kl 19 hade varit perfekt! Tippar på att de flesta som tittar själva har barn och hur många föräldrar har tid att sätta sig vid tv:n kl 17?!
    Hoppas de lägger upp dem på play, finns stor risk att jag missar dem

Arentorpbebis skrev 2010-04-27 09:14:13 följande:
    Eller hur!! Varför inte visa klockan sju nånting istället!!
  • Dallandra

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan bry sig så mycket om sitt utseende som Melissa gör när hennes son varit nära döden och ff är sjuk Jag hade skitit i allt sånt och lagt den energin på min son i stället, hade inte tyckt att mitt utseende var det minsta viktigt. Men det är jag det....

Kämpig förlossning Inge fick, tyckte synd om henne när hon bara var 3 cm öppen och redan hade så jädra ont..... Det går ju inte att föreställa sig innan hur dj-la ont det gör att föda barn.

• Dallandra

Lider verkligen med Stine, vet hur det är att kräkas och må illa och ha en liten att ta hand om!! Dock var ju jag tvungen att ta mig ur sängen, byta blöja, fixa med mat trots att kräket ofta stog mig upp i halsen. Min mamma kunde inte vara här jämt och maken jobbade så jag tycket nog att Stine kan ta sig ur soffan den timmen hon är själv.... men som sagt, jag förstår henne samtidigt. Men jag undrar var det spya som runnit på soffan och ner på golvet som de zoomade in??!! DET hade jag tagit mig i kragen och torkat upp.
    På henne låter det som att hon och Benno varit i hop i några år och inte i några månader. Har lite svårt att förstå att de räknar honom som tösens pappa efter så kort tid....

Hoppas att Melissas lilla son är frisk, stackars liten, gör ont i mammahjärtat att se honom så sjuk
    Såg att ni diskuterat vagnen, jag gillar den inte. Den ser hård och opraktisk ut, finn te.x ingen korg att lägga saker i, räknar inte säcken som finns, den får det inte plats så mycket i. Men det var ju fin färg och det var väl viktigast

Gött att se Camilla igen!!

• Dallandra
    2barnsmamma 2011 skrev 2010-05-11 09:54:39 följande:
    Jag tycker det var jobbigt att se hur Stella nattade Tino igår :p La honom i sin säng, sen sa godnatt och stängde igen dörren hårt efter sig utan att bry sig i att han skrek :( Skulle aldrig kunna göra nå sånt... Vi har tom tagit bort dörren till vår sons rum, vill absolut inte stänga in honom... Klart pojken känner sig instängd då han först ska ner i en spjälsäng och sen bli instängd på sitt rum i nästan ett mörkt rum... Usch! Dessutom kunde han klättra ur spjälsängen själv och då är det väl ändå dags att byta till en växasäng? Farligt då dom klättrar så... Tycker hon börde lägga upp bra nattrutiner istället :) Sitta bredvid och läsa en saga... om bilar kanske ;) och göra nattningen "mysig" istället för att tvinga honom att sova och stänga in honom på sitt rum...Btw. älskar jag "Unga mödrar" :) Borde finnas det i Sverige med!! Härlig tråd, första gången jag är in här...
    Fast så har vi har vi alltid gjort, inte stängt dörren hårt men låtit dem somna själva i mörkt rum med stängd dörr. Inte har de känt sig instängda Vi har aldrig haft några problem med nattningen. Sedan så är det ju skillnad på skrik och skrik, tror inte Tino skrek för att han var ledsen utan för att han inte fick sin vilja igenom.
    Håller dock med om att det är dags för henne att byta säng!
  • Dallandra

Jag reagerade också när hannas mamma började pussa och smeka magen... kändes obehgligt och "fel" på något sätt.... Tycker att hennes mamma ser lite bohemiskt ut, varken positivt eller negativt Tycker även att hon ser "sliten" ut, som att hon haft ett hårt liv.....

• Dallandra

jag tyckte att både Melissa och hennes vännina inte såg kloka ut till dopet alldeles för mycket stylade hår och make! Såg bara billigt ut. Joshua kommer nog att undra varför hans pappa och släkt inte var med vi hans dop när han bli äldre.. undra hur M ska förklara det för honom.

• Dallandra

Ja de såg ut som att de skulle ut och ragga och inte på ett dop, kompisens hår var nog det värsta! eller var det kläderna de hade??

• Dallandra
    AmandaBrun skrev 2010-05-14 19:54:59 följande:
    Nä hennes hår var det värsta!!! HUJJEDAMEJ
    Ja det var riktigt, riktigt hemskt!!
    C060908 skrev 2010-05-14 19:57:16 följande:
    Hela kombinationen kändes oerhört billig och ursäkta uttrycket men slampigt! Man ser inte ut så på ett barn dop! Kanske jag är löjlig men för mig ska ett barndop ara oskuldsfullt, rent och vackert. Djur mönster är väl allt annat än oskuldsfullt tycker jag! iallafall när det är en topp som knappt täcker tuttarna.. Nej Melissa och hennes kompis usch och fy. Hon sjunker mer och mer den tjejen, ska bli VÄLDIGT intressant och se vad hon gör här näst!
    Håller helt med!!
  • Dallandra

Jag kan verkligen inte fatta varför man drar med sig halva släkten och kompisar in i förlossningssalen??!! Jag hade blivit så irriterade på allt prat, filmande och fototgraferande och efteråt vill jag vara själv med bebisen och pappan.

Melissa borde bekanta sig med uttrycket "lagom är bäst"! Hur många lager mascara har hon egentligen? Hon är helt klart finare utan löshåret.
    Får hoppas att hon gör vad hon kan för att sonen ska lära känna sin pappa, annars är risken att han senare i livet i frågasätter varför hon inte lät honom träffa sin pappa.

• Dallandra

Tycker också att soc umgängesplan låter bra. På Melissa verkade det som att hon skulle på "rättegång" och bevisa att Nick visst varit taskig mot henne och att han därmed inte har rätt att träffa sonen. Jag förstår att hon personligen inte vill ha något med Nick att göra men som du skriver, det handlar om vad som är bäst för barnet och det är där soc kommer in.
    Tycker att Melissa har betett sig väldigt omoget och ego, som det här med dopet t.ex. Var det inte Nicks faster eller moster med man som hjälpte henne med de nya möblerna? som även har hjälpt henne med andra saker... De måste ha blivit jättebesvikna på henne när hon flyttade dopet utan att säga till.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark