• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-05 19:28:57 följande:
    jaaa.. jag tyckte allt att en del saker hon sa under sitt storstadsbesök lät riktigt mogna.. som det där med att hon ville visa Tino saker, att det var viktigt att känna till det land man bor (sen att hon hade noll koll är ju en annan femma haha) och det där att hon inte ville att Tino skulle växa upp i en storstad... FAST sen tänkte jag på vad hon sa när man såg en tjej med rosa hår  "jag skulle aldrig låta min dotter gå klädd som en jävulsdyrkare" eeeeeeeh har de rosa hår och piercingar???? det krävs väl LIIIITE mer för att bli klassad som jävulsdyrkare eller har jag fel`?? *S* Och sen slår jag vad om att hennes mamma någon gång har sagt "jag skulle aldrig tillåta att min dotter blev mamma som tonåring"....
    Jo det kan jag hålla med om!

Men kan inte släppa om hur jäkla tråkig hon är att höra på.
  • C060908

Fy vad jag tycker synd om katarina.. hahaha hur tänker Inge egentligen? gravid i ett år ? :-S hahaha

• Nyfiken gul

Stine verkar tyvärr kvala in i samma liga som christina - hon med lilla sonen Marcus.. båda är ju riktigt sjukligt insnöade på att få sin lilla familj så fort som möjligt - helst igår... visst kan man vara förälskad och sväva på moln.. men hallå liksom tänk lite här..
    Och att vara gravid igen med barn nr 2 när hon nyss suttit och postat in brev  till soc om vårdnaden om barn nr 1 som  bara är 7 månader och dessutom hunnit med att vara sambo med en pojkvän till emellan där...  stopp och belägg här...

Inge kan jag faktiskt känna stora sympatier för , hon verkar ändå ha nånting innanför pannbenet.. att man är gravid och ska bli mamma borde vi alla i tråden här veta att det är inte nån garanti för att man automatiskt blir smart och allvetande.. hon är 17 år och beter sig faktiskt som en typsik sådan. Därav hennes kommentarer om saker som inte är helt självklart i den åldern.. Jag tycker hon är charmig och hoppas att man får följa henne en bra tid framåt.

Nån jag däremot retar mig på alltmer är Melissa... jag gillade henne från början men nu vet jag inte... okej att man kanske blir lite rådvill när ens barn ligger på sjukhus och hon dessutom är hemlös och så .. så att man saknar sin vardag och sina kompisar.. men jag vet inte.. hennes kommentarer idag var mer än lovligt dumma..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Arentorpbebis

Nu har jag kollat ikapp på 5play!!
    Blev så ledsen när jag såg mellissas lilla son ligga där alldeles blek och med bandage
    Men jag håller verkligen med om att hennes kommentarer inte var de bästa jämt!
    Känner bara, men herregud klipp av de där meterlånga naglarna så du kan röra vid din sjuka son, och du behöver inte ha 1 ton smink på dig när du är på ett sjukhus för att vaka över din sjuka son..., Näe hon sjönk lite i mina ögon i dagens avsnitt!

• KatjaKaj
    Arentorpbebis skrev 2010-05-05 22:17:55 följande:
    Nu har jag kollat ikapp på 5play!!Blev så ledsen när jag såg mellissas lilla son ligga där alldeles blek och med bandage Men jag håller verkligen med om att hennes kommentarer inte var de bästa jämt!Känner bara, men herregud klipp av de där meterlånga naglarna så du kan röra vid din sjuka son, och du behöver inte ha 1 ton smink på dig när du är på ett sjukhus för att vaka över din sjuka son..., Näe hon sjönk lite i mina ögon i dagens avsnitt!
    Naglerna kan jag väl hålla med om men annars så tycker jag inte man ska döma.
    Jag vet själv när jag låg på sjukhus med min dotter, då var det enkla saker som att sminka sig och fixa håret som fick en att överleva.
    När allt annat rasar runt en så känns det liksom skönt att ha koll på något litet, även om det är en så pass trivial sak som sminkning.

Jag tycker hon gör ett fint jobb när man ser till hennes ålder och den situation hon sitter i.
  • mamma hampus

Hallå på er

Jag har funderat lite nu om unga mödrar, minns ni mamman som fick sin lilla son Simon tror jag att det var.Hon var väl runt 15 år och hon bodde hemma och kommunen och socialen ville kolla henne om hon var redo och ta hand om ett litet barn.Hon bodde hemma och det såg för jävligt hemma hos dem.Och jag inte minns fel såg det ut som att de hade en kanin i ett akvarium eller så har jag bara drömt detta.

Till saken de pratar inte om henne längre man ville ju se hur det har gått med allt,men det jag tänkte på var att det är ju samma situation för Inge hon bor ju hemma och är 17 år skall inte kommunen ha koll på henne också eller gäller det bara de mammor som är under 17 kanske..vad tror ni?Tyckte att det är lite kneppigt att de inte kollar henne så också då..

• C060908

Hålller med.. Vill se hur det går för den flickan men det verkade ju ändå som om hon hade bra stöd ifrån sin mamma och verkade klara det väldigt bra sist vi fick se henne.. Jag är väldigt intresserad av hur det går för hon Marlene minns ni henne? Hon som hade hiss fobi? Blev utkastad av mamman och bodde hemma hos sin mormor?

Undrar också lite över det där..  Men sen hade inte något äldre par också mycket med soc att göra? Nagel christina? Hade inte hon en massa med soc? Hon var väl 18 när hon fick sonen väl ? Om jag inte minns fel...

Svar på tråden Unga mödrar Danmark