• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Moonis

Hämtade ut dom två mumintunikorna med tights och 80 blev jätte bra Men tänkte faktiskt byta till 86 direkt som dom hade i butiken men tydligen är onlineshopen lite för sig själv så dom fick inte det priset på kassan som jag betalat på nätet.
    Jätte dumt tycker man men det löste sig ändå ju.
    Köpte ett fint set till min kompis son som fyller år, lägger t bilder sen

• Lejån
    star67 skrev 2010-01-20 12:04:59 följande:
    ja de är jätte snygga faktikt men finns inte kvar hennes stl i lila hade gärna tagit lila eftersom rosa blir smutsigt snabb och svart tycker inte att är fin till små men även rosa finns inte i hennes stl. ska kolla på andra butiker. 
    Tror att 104 blir för stort till henne.

Jag gillar svart, så jag hade lätt kunnat ta en svart jacka om jag gillat den.
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    star67 skrev 2010-01-20 12:37:35 följande:
    någon vet om de har jackor på rea stl 86 till pojke??
    Är nog lite olika, jag köpte igår som sagt och det var strl 86...
  • Lejån
    Rosenbarn skrev 2010-01-20 13:33:19 följande:
    Nå jackor reas inte här vill gärna ha en dubbeljacka i str 104
    Fix? Var bor du? Vilken färg letar du? Jag vet var det finns.
  • star67
    Lejån skrev 2010-01-20 15:33:11 följande:
    Tror att 104 blir för stort till henne. Jag gillar svart, så jag hade lätt kunnat ta en svart jacka om jag gillat den.
    ja det tor jag med , men min man tog 104 i rosa så väntar bara när han kommer hem att prova den.
  • Mamma och Mor

Jackan ni pratar om är rätt så generös i storlek. Dottern har 98/104 i storlek och hennes jacka i storlek 98 är stor, inte minst lång i ärmarna.
    Jättefin i övrigt, dottern har en lila, och jag är nöjd över köpet om än det var till ordinarie pris den inhandlades :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Xgirl83

Nu har jag också varit en sväng till Lindex och ja, man kunde ju fyndat hur mycket som helst om dottern behövt kläder. Bamsetunikor och andra tunikor fanns, Fix-jackor, och en hel del annat. Men tyvärr knappt några leggings till tunikorna. Hittade däremot inte mycket på baby, men då tittade jag bara efter någorlunda könsneutrala kläder också eftersom vi inte vet vad som tänkt titta ut. Jag har lagt upp lite bilder i bildtråden.

Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • solstraalen

Var på lindex idag oxå (Uppsala) och det var nog väldigt utplockat, elller så var de litet utbud. Någon enstaka skinnjacka.

Men jag kom bara hem med ett varsit lila par jeans åt tjejen på 4 och grabben på 2½.

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Elisabeth83

Hej på er!

Tycker också lindex har snygga kläder. Väntar första barnet 31/1, så nu har jag varit ute på lindex-rea. Köpte två pyjamasar, en mumin och en randig. En jeansklänning och en plysch-dress för 208kr. Som hittat :) Kunde ha handlat massa mer men fick sätta stopp där, behövde inget mer. :P 
    De hade mycket baby här i Linköping i alla fall. Bodysar i MÄNGDER! 
  • star67
    Mamma och Mor skrev 2010-01-20 16:16:15 följande:
    Jackan ni pratar om är rätt så generös i storlek. Dottern har 98/104 i storlek och hennes jacka i storlek 98 är stor, inte minst lång i ärmarna.Jättefin i övrigt, dottern har en lila, och jag är nöjd över köpet om än det var till ordinarie pris den inhandlades :)
    jo de är ganska stora faktiska så 92 som jag tänkte ta till minbrors dötter blir bra till min dötter tur att jag sa att ta i lila och den rosa i 104 är jätte stor kanske om två år blir den bra ska kolla om jag hittar något annat att bytta den. om jag inte hittar något hade ni sparat den tills den blir hennes stl??{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10