• Svar på tråden Glada sidan del 6
  • hjärtrud

Är så glad att vi fått RB, det tog nästan 9 månader, BB var 27 april (ungefär som en graviditet om man räknar bort de 3 åren i adoptionsvärlden och 7 års egna försök)www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html Vi får träffa lilla kickan i januari, äntligen får jag se min man bära på vårt barn Jag börjar förstå nu vad de menar de som säger att våndan och väntan glöms bort när man har barnet i sin famn. It is already fading away och jag är så glad.

• Qermit

Låter fantastiskt Hjärtrud!!! Får jag fråga vilket land er dotter kommer ifrån?

• Kusin Knase

Längtande mamma skrev 2009-12-17 15:23:40 följande:

Jag är glad för att det ser ut att bli en vit jul i hela vårt avlånga land, till och med nere i Skåne där jag bor!
    Och jag som har kört till jobbet över halva Skåne är lycklig över att ha klarat mig helskinnad både dit och hem! (Jo, det är fint med snö. När man slipper köra i det... )
  • Längtande mamma

Kusin Knase skrev 2009-12-17 20:51:27 följande:

Längtande mamma skrev 2009-12-17 15:23:40 följande:
    Och jag som har kört till jobbet över halva Skåne är lycklig över att ha klarat mig helskinnad både dit och hem! (Jo, det är fint med snö. När man slipper köra i det... )
    Ja jag har bara 12 min bilfärd till jobbet, men det har också varit ett äventyr då inga av vägarna är snöröjda/saltade/sandade... Tack för dubbdäck och fyrhjulsdrift! (och hastighet under 40...)
  • MamaLily
    Luscinia skrev 2009-12-17 11:21:09 följande:
    Satt och räknade på fingrarna igår:* Skicka ansökan till Kenya - om ca 4 månader* Barnbesked från Kenya - ca 2-4 månader efter det* Resa till Kenya - inom 2 månader efter det4 + 4 + 2 = 10 månaderHerregud, det är ju nästan en normal graviditet!!! ... och då räknar jag ju på de längsta tiderna...
    Trevligt tankeexperiment! Och med att allt att fixa innan en lång Kenyavistelse så kommer tiden att flyga fram! Jag räknar också lite på fingarna för Indien men tyvärr är det svårräknat med väldigt stora tidspann....
  • MamaLily
    Luscinia skrev 2009-12-17 11:21:09 följande:
    Satt och räknade på fingrarna igår:* Skicka ansökan till Kenya - om ca 4 månader* Barnbesked från Kenya - ca 2-4 månader efter det* Resa till Kenya - inom 2 månader efter det4 + 4 + 2 = 10 månaderHerregud, det är ju nästan en normal graviditet!!! ... och då räknar jag ju på de längsta tiderna...
    Trevligt tankeexperiment! Och med att allt att fixa innan en lång Kenyavistelse så kommer tiden att flyga fram! Jag räknar också lite på fingarna för Indien men tyvärr är det svårräknat med väldigt stora tidspann....
  • Smulan1973

Jag är så glad för om 4 veckor åker vi till Indien för att hämta hem vår ljuvliga dotter. Vem hade kunnat tro att det skulle bli vår tur till sist.

• MamaLily

Grattis både Hjärtrud och Smulan för era kommande Indien resor!!! Kul! Får man fråga vart i Indien ni ska till??

• Smulan1973
    MamaLily skrev 2009-12-18 17:44:33 följande:
    Grattis både Hjärtrud och Smulan för era kommande Indien resor!!! Kul! Får man fråga vart i Indien ni ska till??
    Vi ska till Pune.
  • Nimbus

Jag är så glad att fem här på fl har fått bb i dagarna! Hurra!
    Sen gläds jag så åt att Hanya idag har fått sin högt efterlängtade dotter, så härligt!

Svar på tråden Glada sidan del 6