• vinterlärka

Bästa schampot?

Kan ni tipsa mig om det bästa schampot för färgat och fett hår?
    Matrix colorsmart schampo och balsam fungerade en gång. Sedan har det inte tvättat håren rent överhuvudtaget. Det ligger kvar som en fet hinna över håret när jag fönat det och naturligtvis är jag noga med sköljningen.
    Så tipsa gärna. Rengörande och färgbevarande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 17:47
    Har funderat på Redken och Noo poo är tyvärr inget för mig.

• Svar på tråden Bästa schampot?
  • ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-07 10:58:52 följande:
    FTvättade om håret med pojkvännens schampo och balsam. Heavenly från Tigi. Kan ha blivit lite bättre, vet inte.
    Tigi har jag hört mycket gott om men aldrig testat! Finns så många märken!
  • Bebbe2006

Redken ÄR bra, men man måste ha rätt serie för sitt hår. Eftersom Redkens produkter är så effektiva så kan det kännas väldigt fel om man inte tar den serien som är anpassat för de behov man har.

Finns fler bra märken, men Redken är nog ändå genomgående bäst, tror jag.

• vinterlärka
    ääni skrev 2009-12-12 21:25:04 följande:
    Tigi har jag hört mycket gott om men aldrig testat! Finns så många märken!
    Ja, Tigis fungerar okej, men vill ha ett schampo som är superbra! Balsamet är ju viktigt också. Mitt hår blir supertorrt om jag har både schampo och balsam med proteiner.
    Skulle så gärna vilja testa Redken någon gång och eftersom det finns billigt så ska jag nog göra det. Får se vilket jag väljer bara Nu måste jag dock ge mina produkter jag har hemma lite fler chanser.
  • ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-13 15:25:51 följande:
    Ja, Tigis fungerar okej, men vill ha ett schampo som är superbra! Balsamet är ju viktigt också. Mitt hår blir supertorrt om jag har både schampo och balsam med proteiner. Skulle så gärna vilja testa Redken någon gång och eftersom det finns billigt så ska jag nog göra det. Får se vilket jag väljer bara Nu måste jag dock ge mina produkter jag har hemma lite fler chanser.
    Jag har en massa balsam att använda upp men det är helt ok

Nu ska jag titta på lookfantastic.com som du tipsade om.
  • Indianica
    vinterlärka skrev 2009-12-07 10:58:52 följande:
    Fast då är ditt hår precis som mitt! Fet i hårbotten och torrt i längderna. Förutom nu då schampot gjorde det konstigt så det blev fett överallt. Fast samtidigt torrt i och för sig. fettet satt bara på ytan. Jag har kollat de olika beskrivningarna, (tack för länkarna iaf) men tycker ändå det är svårt att veta vad som skulle passa mitt hår. Grejen är att Redken inte är så dyrt utomlands, i alla fall inte i England. På lookfantastic.com kan man få ett schampo för typ 120 kronor. Galet vilken skillnad! Jag har aldrig beställt därifrån, men googlade lite på det och det verkar vara populärt att handla därifrån här i Sverige.. Det stämmer att jag har funderat på Redken. Inte lätt att förstå min konstiga formulering, förlåt! Vet du om alla Redkens schampon är färgbevarande? Tycker du att All Soft löddrar mycket? Jag lyckas inte få mina schampon att löddra. En del säger att ett schampo är bättre när det inte löddrar, men det stämmer inte på mig då mitt hår aldrig någonsin blivit rent utan löddret. Även om Redken är billigt utomlands så är det tråkigt att köpa fel. Man borde kunna köpa provförpackningar någonstans. Känns fult att be frisören då jag inte ska köpa det där. Jag som har en massa Matrix-schampon. Något tyckte jag var okej, men inte superbra. Nu vill ajg inte använda något av dem då jag inte vill förlora färgen. Tvättade om håret med pojkvännens schampo och balsam. Heavenly från Tigi. Kan ha blivit lite bättre, vet inte.
    På tradera säljs det småprover på Redken ibland. Har själv köpt testers där!
  • Indianica

Jag tycker att Redkens schampoo för fett hår (vit flaska) är bra. Det är rätt billigt om man beställer utomlands (jag köper på www. feeelunique.com är fraktfritt också) Finns även "hårdroppar" att droppa i håret som drar ned fettproduktionen.

Jag gillar annars Bio + schampon för hårbottenproblem (Cutrin är märket). Wella professionals för fett hår liknar Redkens, det är vit lera i båda. Nu har även Loréal ett schampoo med vit lera (Loréal Nature) som jag gillar. Alla dessa shampoon är bra för fett hår och knasig hårbotten.

• Achillea

Har inge råd på bra schampo tyvärr, gör mitt eget tvålschampo på ekologiska oljor ect då jag är allergisk mot alla tillsattser i schampoo.

• ääni
    Achillea skrev 2009-12-14 18:56:46 följande:
    Har inge råd på bra schampo tyvärr, gör mitt eget tvålschampo på ekologiska oljor ect då jag är allergisk mot alla tillsattser i schampoo.
    Blir det bra då?
  • vinterlärka
    Indianica skrev 2009-12-14 14:01:25 följande:
    Jag tycker att Redkens schampoo för fett hår (vit flaska) är bra. Det är rätt billigt om man beställer utomlands (jag köper på www. feeelunique.com är fraktfritt också) Finns även "hårdroppar" att droppa i håret som drar ned fettproduktionen.Jag gillar annars Bio + schampon för hårbottenproblem (Cutrin är märket). Wella professionals för fett hår liknar Redkens, det är vit lera i båda. Nu har även Loréal ett schampoo med vit lera (Loréal Nature) som jag gillar. Alla dessa shampoon är bra för fett hår och knasig hårbotten.
    Vilka bra tips, tack snälla!
  • vinterlärka

Just det, Indianica, vet du om någon av dessa schampon är färgbevarande? Snart struntar jag i om det är det, vads pelar det för roll om man har snygg färg när håret inte är rent? Fast tråkigt är det, vill ju bevara färgen.

Svar på tråden Bästa schampot?