• vinterlärka

Bästa schampot?

Kan ni tipsa mig om det bästa schampot för färgat och fett hår?
    Matrix colorsmart schampo och balsam fungerade en gång. Sedan har det inte tvättat håren rent överhuvudtaget. Det ligger kvar som en fet hinna över håret när jag fönat det och naturligtvis är jag noga med sköljningen.
    Så tipsa gärna. Rengörande och färgbevarande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 17:47
    Har funderat på Redken och Noo poo är tyvärr inget för mig.

• Svar på tråden Bästa schampot?
  • madalen

Goldwell funkar kanon på mig!

• Bebbe2006
    madalen skrev 2010-01-04 00:07:51 följande:
    Goldwell funkar kanon på mig!
    Kanske funkar bra, men det är inte bäst! ;P
  • LillTussa

Redken eller Kerasilk använder jag.  Kör även Redkens inpackning över natten några gånger i veckan. (har jätteslitet torrt nordiskt frissigt hår, de allra bästa förutsättningarna eller hur?! ) Men det håller gå till sig riktigt bra.

• Lindreas

Hur gör ni när ni har inpackning över natten? ALLT blir kladdigt när jag försöker, kan tydligen inte ligga stilla överhuvudtaget. :D

• LillTussa
    Lindreas skrev 2010-01-04 16:06:55 följande:
    Hur gör ni när ni har inpackning över natten? ALLT blir kladdigt när jag försöker, kan tydligen inte ligga stilla överhuvudtaget. :D
    Min inpackning kladdar inte. Man tar yttepyttelite, räcker med som en ärta stor klick. Redken är dyyrt men oh så drygt.. Och sen i handdukstorkat hår. Behöver inte sköljas ur, man kan styla håret ändå dagen efter. 
  • Lindreas

Ah, dags att prova alltså. ;) Tack!

• LillTussa
    Lindreas skrev 2010-01-04 16:29:23 följande:
    Ah, dags att prova alltså. ;) Tack!
    Jo det kan vara värt det! Tror jag betalade 350 spänn för flaskan, men den lär nog räcka ett år till. Minst..
  • ääni
    vinterlärka skrev 2010-01-03 17:31:06 följande:
    Måste bara skriva om hur det blev för mig. Testade Redken-schampot. För det första löddrade det ingenting och för det andra blev det sådär "klistrigt" igen, som sockervadd. Har även upptäckt att mitt hår suger åt sig fukt som en svamp, helt sjukt är det! När jag tvättar håret behöver jag inte ens vrida ur vattnet innan jag går upp ur duschen. Fick panik på håret och gick därför till en frisör och bad om råd. Hon tipsade då om Loreal intense repair schampo och Loreal absolute repair inpackning som jag skulle ha i varje gång istället för balsam. Testade det idag (hade i inpackning i några timmar) och äntligen blev det skillnad på håret. Det är naturligtvis inte perfekt, (kan det ju inte bli med en gång) men mycket, mycket bättre! Allt handlar om att mitt hår är så otroligt slitet efter permanent, blekning och färgning. Så nu är det slut med plattång och volumaster på ett tag.
     Vad tråkigt att Redkenschampot inte passade dig men kul att det andra funkar bra! Härligt!
  • Nataliesliv

Jag har ganska fett hår och jag tycker Head & Shoulders (Clerasil) är det bästa shampoot EVER! Dyra shampon är bra ett tag, de gör ofta håret lent och är säkert "bra" för håret, men jag tycker verkligen att Head & Shoulders är det mest prisvärda! Jag skulle aldrig få för mig att byta (jag brukar dock byta mellan de olika H&S, finns ju för färgat hår också..). Jag har det som Vardagsshampoo och sen något frisörshampoo när man ska vara extra fin (men då får man tvätta håret nästa dag då det blir fett direkt, och DET är ju inte bra för håret!).

• LillTussa
    vinterlärka skrev 2010-01-03 17:31:06 följande:
    Måste bara skriva om hur det blev för mig. Testade Redken-schampot. För det första löddrade det ingenting och för det andra blev det sådär "klistrigt" igen, som sockervadd. Har även upptäckt att mitt hår suger åt sig fukt som en svamp, helt sjukt är det! När jag tvättar håret behöver jag inte ens vrida ur vattnet innan jag går upp ur duschen. Fick panik på håret och gick därför till en frisör och bad om råd. Hon tipsade då om Loreal intense repair schampo och Loreal absolute repair inpackning som jag skulle ha i varje gång istället för balsam. Testade det idag (hade i inpackning i några timmar) och äntligen blev det skillnad på håret. Det är naturligtvis inte perfekt, (kan det ju inte bli med en gång) men mycket, mycket bättre! Allt handlar om att mitt hår är så otroligt slitet efter permanent, blekning och färgning. Så nu är det slut med plattång och volumaster på ett tag.
    Hade du tillräckligt blött hår? Jag kör kerasilk nu och det krävs att håret är superblött innan man sätter i schampot. Men då behövs ju bara en enkrona stor klick, knappt det. Men min frisör förklarade att i frisörschampon har man minskat på vattnet. Man får schampo som man betalar för och inte en massa vatten som det är i de flesta billiga märkena. Så tokblött hår, sätt i schampo, blöt lite till så ska det löddra.. Hoppas det funkar bättre.
    Annars är det ju så att alla schampon inte passar alla hår.. Man är ju olika.
  • vinterlärka
    ääni skrev 2010-01-04 16:35:31 följande:
     Vad tråkigt att Redkenschampot inte passade dig men kul att det andra funkar bra! Härligt!
    Ja, det var synd, men riktigt, riktigt skönt att det andra fungerade så bra. Hoppas det håller i sig nu bara.
  • vinterlärka
    LillTussa skrev 2010-01-04 16:39:09 följande:
    Hade du tillräckligt blött hår? Jag kör kerasilk nu och det krävs att håret är superblött innan man sätter i schampot. Men då behövs ju bara en enkrona stor klick, knappt det. Men min frisör förklarade att i frisörschampon har man minskat på vattnet. Man får schampo som man betalar för och inte en massa vatten som det är i de flesta billiga märkena. Så tokblött hår, sätt i schampo, blöt lite till så ska det löddra.. Hoppas det funkar bättre. Annars är det ju så att alla schampon inte passar alla hår.. Man är ju olika.
    Ja, så blött som mitt hår kan bli och jag använde MASSOR av schampo, sköljde och blötte igen men det gick inte. Tror helt enkelt inte att det var rätt schampo för just mig. Är glad att jag hittat något som fungerar nu iaf

Sedan vill jag återigen tipsa om lookfantastic.com om man vill köpa Redken billigt. Jag betalade ca 107 kronor för mitt schampo och dessutom köpte jag en sprayinpackning för ca 150 kronor och den kostar 319 här i Sverige, på ett billigt ställe dessutom. Portot var på ca 60-70 kronor så med det blev det ändå mycket billigare än om jag hade köpt det här i Sverige.
  • LillTussa
    vinterlärka skrev 2010-01-04 17:06:29 följande:
    Ja, så blött som mitt hår kan bli och jag använde MASSOR av schampo, sköljde och blötte igen men det gick inte. Tror helt enkelt inte att det var rätt schampo för just mig. Är glad att jag hittat något som fungerar nu iaf Sedan vill jag återigen tipsa om lookfantastic.com om man vill köpa Redken billigt. Jag betalade ca 107 kronor för mitt schampo och dessutom köpte jag en sprayinpackning för ca 150 kronor och den kostar 319 här i Sverige, på ett billigt ställe dessutom. Portot var på ca 60-70 kronor så med det blev det ändå mycket billigare än om jag hade köpt det här i Sverige.
    Nej, då var det inte rätt.. Men tur du hittade annat!

Ska kolla in sidan, skönt när man kan få tag i det billigare! Det är ju inte så billigt annars..
  • Bebbe2006
    vinterlärka skrev 2010-01-04 17:01:00 följande:
    Vilken av Redkens schampon hade du? Om du inte kommer ihåg namnet så kommer du sälert ihåg färgen på flaskan.
  • vinterlärka
    Bebbe 2006

Konstig texten blev för mig, hoppas det syns ändå.
    Oil detox scalp tror jag den hette. Vit flaska.
Svar på tråden Bästa schampot?