LCHF
Jag väger mig inte men har minskat 7 cm i midjan på 1½ vecka.
Slutade väga mig för många år sen eftersom muskler väger mer än fett och jag tränade ganska hårt på den tiden. Så nu mäter jag mig bara!!! ![]()
Jag väger mig inte men har minskat 7 cm i midjan på 1½ vecka.
Slutade väga mig för många år sen eftersom muskler väger mer än fett och jag tränade ganska hårt på den tiden. Så nu mäter jag mig bara!!! ![]()
Jag väger mig ju inte så det är svårt med vikt-lista för mig... jag kör enbart med måttband eftersom min kropp kommer tillverka mera muskler och ta bort fett i och med att jag äter protein men inte så mycket kolhydrater.
Men så här ser min tabell ut...
musli midja lår överarm rumpa
cm 96 61 33 104
95 62 33 103
Skriver inga datum heller eftersom jag inte är så brydd över hur lång tid det tar. Hellre längre tid och mindre slappt skinn somm hänger i dubbelveck på magen....
Frukost: 2 stekta ägg och en vitlöks-/fetaost-korv
Lunch: Kotlett med blomkålsmos och gräddsås
Kväll: 2 surdegsmackor med smör och ost (kommer inte sluta med mitt surdegsbröd what-so-ever, nyttigt och ack så gott, men det blir inga mängder av det heller...)
Kvällsfika: Troligen vispad grädde med hallon och vaniljpulver (ekologiskt)
Har tappat 3 cm runt midjan sen jag drog igång på allvar för drygt en vecka sedan. Känns skönt när byxorna sitter löst! =)
Har ju kört LCHF tidigare också men slarvade till det när jag var gravid och har inte riktigt kommit igång igen förrän nu. =)
Rekommenderar också Skaldemans böcker... Särskilt den som heter nånting med "feta män och runda kvinnor". Där skriver han bl.a. om platåer och att man kan lura kroppen genom att sätta in kolhydrater ett kort tag för att tala om för kroppen att den inte svälter. Läs den, den är bra och lär er allt!