LCHF
mayasmama skrev 2010-02-20 07:43:05 följande:
nu hoppar jag in här....gick ner nästan 15 kg i höstas med lchf, varav 10 på under 6 veckor! En del av er känner nog igen mig från en annan lcf-tråd. till jul tänkte jag att nu tar jag en paus, jag var ju ändå så nära mitt mål.¨åt vanligt men ändå ok. gick inte upp ngt alls över jul och nyår. Den 5 jan dog min mamma och jag tappade greppet helt! Hela livet kastades upp och ner och det känns stundvis som att solen aldrig kommer lysa igen.... Jag är en klassisk tröstätare och hetsäter kolhydrater tills jag hamnar i "sockerkoma" Det tog flera veckor innan jag började gå upp trots att jag åt åt helsike. men nu rusar jag upp i vikt - vågar inte väga mig men skulle inte bli förvånad om det börjar närma sig 10 kg. Vill verkligen inte ha det så här - jag var så stolt och nöjd med mig själv, såg fram emot sommar och badsäsong på första gången på många många år Jag tänker komma igång igen och behöver all pepp och stöd jag kan få för att klara detta.....Det är jobbigt att förlora någon nära... För 3 dagar sen var det 8 år sen jag förlorade min lillebror. Den dagen är alltid tuffare än andra.
Det jag gjorde när jag kommit ur värsta "sorg-koman" var att strukturera upp mitt liv och benhårt hålla den strukturen. Kanske hjälper det dig att strukturera upp din mat? Häng på här nu och är det något så hojta!!!