Inlägg från: Matillin
|
-
-
Har du hållt in vänster musknapp och dragit så att allt det du vill kopiera blir blåmarkerat?lillie skrev 2010-01-07 10:55:17 följande:Vet inte vad jag gör för fel men jag kan inte kopiera listan. Får gärna lägga till mig, frökenskabb. Lillie 71,4 -3 -3 1
Högerklicka sen på musknappen på det blåmarkerade området och välj kopiera.
Högerklicka sen där du skriver nya svar i tråden och tryck klistra in. -
Nu har jag ätit köttfärsbiffar med grönsallad med fetaost i. Hur var det med morötter får man äta det? Och vilka grönsaker äter ni till maten. Känns som det är väldigt få man får äta när man ska hålla sig ovan mark, jag äter allt förutom tomater. Paprik såg jag att någon skrivit att man ska hålla sig borta ifrån`?
-
Förresten fick ni några biverkningar första tiden efter ni börjat äta efter lchf som att ni mådde dåligt eller så?
Känner mig lite smått illamående nu, kanske min kropp som har kolhydratbrist
-
Har du ändå gått ner mycket i vikt?saris 83 skrev 2010-01-08 08:25:29 följande:Jag brukar också äta en del sallad och grönsaker men undviker typ tomat,paprika och majs. Jag äter mycket vitkål, broccoli, blomkål, morötter och vanlig grönsallad. Jag har inte varit "strikt" utan ätit en "halvförbjudna" saker ganska ofta och mycket som tex hallon, banan, morötter och en del färdigsåser med många E-ämnen (men låg kh), oxh mycket mjölkprodukter.För vissa funkar det att göra så (har gjort för mig) men andra är känsliga för tex mjölkprodukter och kör strikt LCHF med nästan inga mjölkprodukter ch dricker tex äggmjölk.Vet inte om du blev klokare av mitt något röriga inlägg ;)
Är paprika jättedåligt att äta, för det är ju en ovan mark odlad grönsak precis som tomater?
Hade tänkt göra köttfärsfyllda paprikor i ugn till lunch idag
-
Va bra då blir det köttfärs och baconfyllda paprikor till lunch, det kan jag rekomendera andra, supergott.lillie skrev 2010-01-08 09:24:22 följande:Paprika är absolut inte dåligt! Kolhydrater per 100 gram i paprika är 2,6 för grön paprika, 2,7 för gul paprika och 4,5 för röd paprika. Alltså väl inom ramen för 5 g kolhydrater per 100 gram.
Brukar göra sånt annars fast då med ris i också
Finns det någon lista på nätet där man kan se hur mycket kolhydrater livsmedel innehåller jag har inget sånt hemma att läsa. -
Såg ju nu att du länkat till en lista över frukt oh grönsaker.lillie skrev 2010-01-08 09:26:35 följande:www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm
Såg där att blåbär innehåller mer än 5 kolhydrater per 100 g.
Såg tips om att ha det i filmjölken så jag antog att det var ok, hade det i filen i morse, men man ska undvika blåbär då kanske? -
Jo jag måste nog köpa en bok bara jag kommer iväg någon dag, har sjuka barn hemma och ingen bil, får bli i helgen.frökenskabb skrev 2010-01-08 10:16:00 följande:Alla ni som är osäkra över vad ni kan och inte kan äta, det finns många bra sidor på internet om LCHF, Annika Dahlqvist´s hemsida bl.a. Hon har skrivit 2 kokböcker med mycket info. Finns även många andra LCHF kokböcker. Ica säljer en hel del. Lär er grundläggande LCHF och prova sedan vad som passar just er. Alla är vi ju olika och hur exempelvis min kropp reagerar är ingen mall för någon annan.
Jo såg det får köpa hem det, synd för det var riktigt gott med blåbär i filenlillie skrev 2010-01-08 10:16:26 följande:Hallon är väl lite mindre kolhydrater i, om det är ett alternativ för dig.
-
En annan fråga.
Sötningsmedel visst var det ok att använda men då med risk att man triggar sötsuget? -
Jo jag hittade det kanske vore värt att beställa hemhelene306 skrev 2010-01-08 11:24:16 följande:Det finns att beställa på nätet, fraktfritt annars Sockerersättning är ok, det finns olika i handeln och som du skriver så kan det trigga sötsuget men är man medveten om det så brukar det gå lättare. Kan tipsa om vaniljpulver istället för vaniljsocker också. Dyrare men drygare och betydligt godare.