Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

LCHF

Ogift Fru skrev 2010-01-14 09:19:41 följande:
    Är det nån mer som har ett BMI på runt 22 som också tycker det är trögt med viktnedgången? Funderar på om det är för att man inte är överviktig enligt BMI som det är så jäkla svårt? Frustrerande...
    Oj ser ju nu att du bara har bmi på 22 kanske är det som är orsaken då att du redan är smal
    Jag har bmi på 27.4 nu och vill ner på 23.9 enligt bmi-uträknare
    Skulle jag ha bmi på 22 skulle jag väga 64 kg till mina 171 cm och vara riktigt smal men sen är jag rätt tung i kroppen.
    Har en hel del muskler på kroppen för att vara tjej, har muskliga föräldrar att brås på men skulle gärna vara utan en del.
  • Matillin

Haha, testade precis att kolla min mans bmi.
    Han är 187 och en rätt musklig man.
    Väger 94 kilo och då anser folk att han är smal, alltså normalsmal, nästan platt mage Men enligt bmi måste han ner till 87 kg för att hålla sig inom ramen för normalviktig.
    Han skulle alltså då ligga precis på gränsen för att ha övervikt vilket han inte ens gör nu
    Antar att den där räknaren inte funkar på alla, antagligen inte så bra på män heller som har mycket mer muskler än kvinnor för det mesta 

• Matillin
    Ogift Fru skrev 2010-01-14 11:58:49 följande:
    Ja BMI är inte att lite på helt och hållet. Min karl är 176 cm och väger c:a 80 kg. Han är en spinkis när han inte tränar. Magrutor har han jämt, så jag har MYCKET svårt att se honom som överviktig. Karlar har nog helt enkelt mer densitet i kroppen än oss.
    Jepp det är nog så.

Ooo jag vill väga 10 kilo mindre nuuu
    Men den som väntar på något gott.

Nu ska jag fortsätta plugga engelska, haft lunchpaus.
    Åt 1/3 grillad kyckling med smaskig sallad med gurka, avokado, fetaost och olja och vinäger i.
    Tog lite av min "glass" efterätt också som står i frysen..mums.
  • Matillin
    TheLove skrev 2010-01-14 18:53:30 följande:
    Hej hej! Får man göra er sällskap?Själv är jag ej i behov av dieten men har alltid ätit ganska mycket fett och lite kolhydrater så detta är en diet jag tror på. Har dock en sambo som är överviktig och behöver lite tips på vad som man ska utesluta om man använder denna metod... Är det mycket kolhydrater i morötter, kålrot, rotselleri och liknande? Är det ok att äta i denna diet? Kan man reda en sås eller stuvning på lite vetemjöl eller ska man reda med något annat? Vad? Hoppas det är ok att jag frågar här?
    lchf betyder att du ska utesluta all mat som innehåller mer än 5 g kolhydrater per 100 gram i stort sett.
    Vet ej exakt hur mycket rotfrukter innehåller men man ska inte äta det och inte heller något vetemjöl eller bröd, pasta, ris, potatis, socker.
  • Matillin
    Ogift Fru skrev 2010-01-15 08:35:24 följande:
    Mycket intressant det där med att mer fett kan starta upp en utdöd förbränning... Jag började nästan tro att jag äter för mycket fett och att det är därför jag står still.Igår syndade jag faktiskt och åt ett kvarts äpple med barnen. Kunde inte motstå frestelsen när minstingen satt och tuggade så det bara rann ur munnen! Aja baja! Vad äter ni när ni blir sugna på nåt krispigt fräscht? Kan känna att jag vill ha det ibland.
    Jag äter frysta hallon som jag värmer i micron så dom blir så där härligt varma och på med lite Verum hälsofil med 4% fett.
    Det blir inte så många kolhydrater om man inte tar så mycket.
  • Matillin
    lillie skrev 2010-01-15 09:25:45 följande:
    Hej tjejerHar pausat lite både från FL och LCHF. Åkte nämligen på kräksjukan.... Puh, det var en pärs. Idag har det börjat vända lite. Läser ikapp tråden och återkommer när jag är ok igen. Kram på er.
    Usch då hoppas du mår bättre snart, känns som alla jag känner åkt på den där inklusive jag för 2 veckor sen.
  • Matillin
    Ogift Fru skrev 2010-01-15 11:07:34 följande:
    Det lät gott! Blir att handla frysta hallon, då. Skulle faktiskt även kunna tänka mig att knapra på några halvfrysta utan nåt till.
    Ja det är också gott
  • Matillin
    gemigsinnesro skrev 2010-01-15 11:42:27 följande:
    Idag har jag hållt på precis 2 veckor och vikten har gått ner den här veckan med som tur är (har fuskat och ätit ett smörgåsrån då och då...innehåller 2.6 kolhydrater per rån).  I vilket fall så har jag gått ner 6 kg på de här två veckorna så jag är jättenöjd:).
    6 kilo nu blir jag avis, men grattis
    Skulle jag gått ner det skulle jag bara haft 5 kilo kvar sen, hade vart nice 
  • Matillin
    Lullisgirl skrev 2010-01-15 11:57:44 följande:
    Det blir stekt lax med beasås i dag till lunch.
    O vad hungrig jag blev nu, kanske dags för lunch.
    Jag har grillad kyckling och beasås och sallad i kylskåpet som jag tänkte äta.
    Tänkte pröva på moussaka ikväll-

Någon som har tips på bra recept, det är väl scuash man ska använda?
  • Matillin
    sariat skrev 2010-01-15 12:48:29 följande:
    Mattilin: Nä det är aubergine.. jag gjord een variant på det i förrgår.. SKITGOTT. lchf-kost.blogspot.com/2008/07/aubergine-fyll... här e receptet.. super tyckte jag.mannen gillade också det.. och han brukar inte tycka om aubergine
    Tack för receptete men jag var mer ute efter moussaka, skivad aburgine med köttfärs.
    Hittade ett recept där det enda man behöver plocka bort är mjölet.
    Ser supersmaskens ut ska rapportera sen hur det smakade.

http://www.menyse.com/3.10244/recept/moussaka-grekisk-klassiker/
Svar på tråden LCHF