Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

LCHF

rasajj skrev 2010-01-11 13:24:48 följande:
    Det ar 1g kolh/agg
    Tack, det var inte mycket det
    Lullisgirl skrev 2010-01-11 11:48:58 följande:
    Jo jag gräddade som vanligt med fyllningen på. Men jag hade botten helt klar...nästan knaprigi kanterna innan jag tog på fyllningen.Det blev lite oreda i mina inlägg men det är min dator som trögar. Hoppas du fick nån klarhet i hur jag gjorde.
    Var kanske det jag sabbade då, min var nog lite för tjock och sen var den inte riktigt klar, ska ha den knaprig nästa gång innan jag tar ut den ur ugnen
  • Matillin
    Karo Lina skrev 2010-01-11 16:15:56 följande:
    Jag väger mig faktiskt varje dag även om jag vet att det är dumt. Det ligger kanske kvar i tarmarna men hittills har det gått nedåt varje dag och det har varit så himla motiverande! Jag skriver i varje dag i min iphone som visar kurvor och BMI och annat kul!
    Jag vägde också 2 hg mer idag ska vänta till vägningsdag torsdag med att väga mig nästa gång.
    Det var surt att se men säkert helt normalt egentligen.
  • Matillin
    Lullisgirl skrev 2010-01-11 16:57:35 följande:
    Släng ut vågen säger jag bara! Ta ett måttband om inte kladerna räcker som "måttstock". Man blir ju helt hispig av dom där siffrorna på vågen.
    Om det inte vore för att det är så kul att väga sig så skulle jag göra det
  • Matillin
    sunflower33334 skrev 2010-01-11 21:43:10 följande:
    Njaa, jag luktar faktiskt lite konstigt hela jag, förutom det så känner jag mig något förvirrad (på allvar). Annars märker jag inget särskilt. 
    Jag luktar också annorlunda "överallt" betyder det att kroppen bränner fett?
    Och förvirrad ja, känner mig lite seg i huvudet, ungefär som man gjorde när man var gravid och ammade..haha.
    Det hade ju gått över nu när lilla blivit stor och sover ordenligt på nätterna för det mesta

Idag vart det 3 stekta ägg till frukost skippade filen med hallon som jag ätit varje morgon får se om det ger ännu bättre resultat.
  • Matillin
    frökenskabb skrev 2010-01-12 10:08:46 följande:
    Ps. De kommer prata fett på fyran (repris på Efter Tio)
    Det som är på tv just nu, är det en repris?
    Tack för tipset, ska passa på att duscha nu
  • Matillin
    Matillin skrev 2010-01-12 10:13:35 följande:
    Det som är på tv just nu, är det en repris?Tack för tipset, ska passa på att duscha nu
    Såg nu när jag kolla info att det var program från 2009
  • Matillin

Hur gör ni blomkålsmos för att få det gott?
    Och är det gott, har aldrig testat?

Testade pannkakorna idag, helt ok men fick ont i magen efteråt lite av en fettbomb kändes det som.
    Lite smaklösa jämfört med dom man är vana vid men det får man ju räkna med så klart

Gjorde typ ½ dl vispad grädde med några frysa hallon i som dessert idag, hade även i 3 skivade klyftor mandarin, sååå gott.
    Hoppas det inte var att fuska för mycket.

• Matillin
    MiaP skrev 2010-01-13 09:03:57 följande:
    www.lchfmat.com/snabba-kycklinggratangen/  Den här måste jag bara göra någon gång. Hur gott låter inte det då!!? För mycket smaskens för att inte dela med sig
    Muums vad gott det såg ut, kanske blir gott med lite broccoli till också?
    Ska testa den imorgon.
  • Matillin
    Lullisgirl skrev 2010-01-13 17:21:27 följande:
    Välkommen! :) Har du mycket kvar att gå ner. Höll du vikten efter du gick ner som där 9? Jag har just börjat (2 veckor sen) och folk ser redan på mig att jag tappat vikt. Jag väger mig inte utan bara mäter midjan. Blir hispig av vågen.
    Du får skriva in dina mått i stället i viktlistan
    Hur mycket har det ändrats?
    Jag har nog mist ungefär 2 cm i midjan sen jag började förra torsdagen.
    Ska skriva in min vikt imorgon efter vägningen, ska bli spännande och se hur mycket det blir.

Gjorde fläskpannkakan till middag, helt ok men jag kände precis som när jag gjorde den vanliga pannkakan att jag blir illamående och får ont i magen av allt fett?
    Börjar bli lite fetttrött
    Imorgon blir det fil med hallon till frukost i stället för stekta ägg.

Får man äta kakao om det handlar om max ½ dl?
    Fick ett recept av en kollega idag som innehöll det?
  • Matillin

Hur ska maten vara uppdelad under dagen?
    Hur stor procentdel ska vara kolhydrater, protein, fett?

Svar på tråden LCHF