LCHF
Tycker också det är enkelt och gott.. Men kan säga att i början är det inte så lätt att ha koll på hur mycket kolhydrater man sätter i sig.. Mycket räknande till en början men man lär väl sig med tiden
Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början?
Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..
Hur är det med stekta ägg? Läst att kokta ägg är bra att äta men jag gillar inte det...
hm undra om jag åkt på magsjukan med nu eller om det är biverkning av LCHF...
Maken var sjuk för 2 veckor sedan och sonen förra veckan i magsjuka... vi andra har sluppit än så länge...
Men idag vaknade jag och mådde as illa. Har sura uppstötningar och även spytt..
Men frukosten fick jag behålla iaf. Lunch har jag inte varit sugen på och inte klarat tvinga i mig något heller då jag bara mår illa av matlukten just nu...
Tror det får bli soppa till middag/kvällsmat idag som brukar lugna min mage vid magsjuka, ifall det nu är det..
Någon som mått så här i början eller tror ni det är magsjuka?
Måste klappa mig själv på axeln med idag.
Igår var det som vanligt lördagsmys framför tv:n (melodifestivalen) då barnen får sitt "lördagsgodis". Igår ville de även ha semla och fick då så snällt ställa mig och göra sådana då barnen bad så snällt.
Detta var mycket svårt för mig då jag kan låta bli "lördagsgodiset" men semlor är min favorit och längtar alltid till när det är säsong för dem...
Men jag klarade faktiskt stå emot dem. Mycket tackvare att jag var mätt sedan middagen (1 timme innan) och att jag faktiskt inte hade något söt/bullsug alls.