Inlägg från: Felicia Adrian |Visa alla inlägg
  • Felicia Adrian

LCHF

Soltoa skrev 2010-02-13 10:18:17 följande:
    Nu är fröken frågvis inne med en fråga igen... :PGår LCHF ut på att endast räkna kolhydrater? Ska man inte hålla sig till viss mängd kalorier eller är det bara kolhydraterna man ska räkna? :) Isf verkar ju LCHF både enkel och god att följa! :)
    Som jag förstått det (precis börjat så ingen expert direkt) så är det kolhydrater man bara skall hålla koll på. Undvika all pasta, potatis (pommes, chips osv) och ris som är kolhydrat rikt.

Tycker också det är enkelt och gott.. Men kan säga att i början är det inte så lätt att ha koll på hur mycket kolhydrater man sätter i sig.. Mycket räknande till en början men man lär väl sig med tiden
  • Felicia Adrian

Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början?
    Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..

• Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 10:45:45 följande:
    Ja det rekommenderas väl? Och inte bara i början utan hela tiden. Man äter ju vissa grönsaker men tror kroppen kan behöva lite extra ändå. Dricker alltid en Cvitamin brus varje morgon också.
    Då skall jag fortsätta med det
  • Felicia Adrian
    Modesty Blaise skrev 2010-02-13 11:25:53 följande:
    Frukta ska man väl inte äta alls? Ja, utom avacado då. Och kokosfett. Trodde jag?
    Vet inte hur det är med frukt enligt LCHF... precis startat..
    men jag har inte fått i mig tillräckligt tidigare och tro inte jag kommer få i mig mer nu...
  • Felicia Adrian
    helene306 skrev 2010-02-13 11:29:19 följande:
    Jag åt inga kosttillskott alls när jag körde lchf "på riktigt". Nu tar jag en multivitamintablett, Familj, men det är mest pga graviditeten.
    Är den jag tar med.
    Jag får lätt vitaminbrist och mår då dåligt därför har jag ätit det hela tiden då jag är mycket dålig på att få i mig det natulig väg.
  • Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 12:01:15 följande:
    Utgick ifrån att du visste att frukta var big nono
    inte full koll på det.. fast åt inte frukt tidigare heller iof så inget jag hunnit kolla då jag inte haft något sug på det.. grönsaker har jag alltid varit dålig på att äta med :-P något salladsblad ibland och någon gurka. brocoli eller blomkol kan slinka ner med när man är borta...
  • Felicia Adrian

Hur är det med stekta ägg? Läst att kokta ägg är bra att äta men jag gillar inte det...

• Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 13:15:55 följande:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/Längst till höger finns det rubriker som introduktion till LCHF osv.
    kollat den.
    Jo ägg visste jag var bra... men vart jag än läst har det varit kokta ägg man ätit eller rekomenderar tex till frukost... därför jag undra om stekta...
    Sen jo att frukt innehöll kolhydrater vet jag med. Men då jag aldrig typ äter det utan de är bara barnen så inte kollat upp vad som gäller LCHF...

Att jag fråga var att jag bara vet just frukt (men även grönsaker) som innehåller vitaminerna man behöver... då jag alltid haft svårt för få i mig vitaminer framför allt som kroppen behöver via kosten har jag alltid ätit vitamintabletter.. Ville veta hur ni gör och rekomenderar...
  • Felicia Adrian
    Lady Dahmer skrev 2010-02-13 13:12:10 följande:
    ägg i alla former är superbra! du ska prova äggsmör -- MUMS!
    Ja det skall jag ta och testa
    Stekta ägg och bacon är det bästa jag vet så blir nog mycket sådant nu *skratt*
  • Felicia Adrian

hm undra om jag åkt på magsjukan med nu eller om det är biverkning av LCHF...
    Maken var sjuk för 2 veckor sedan och sonen förra veckan i magsjuka... vi andra har sluppit än så länge...

Men idag vaknade jag och mådde as illa. Har sura uppstötningar och även spytt..
    Men frukosten fick jag behålla iaf. Lunch har jag inte varit sugen på och inte klarat tvinga i mig något heller då jag bara mår illa av matlukten just nu...
    Tror det får bli soppa till middag/kvällsmat idag som brukar lugna min mage vid magsjuka, ifall det nu är det..

Någon som mått så här i början eller tror ni det är magsjuka?

Måste klappa mig själv på axeln med idag.
    Igår var det som vanligt lördagsmys framför tv:n (melodifestivalen) då barnen får sitt "lördagsgodis". Igår ville de även ha semla och fick då så snällt ställa mig och göra sådana då barnen bad så snällt.
    Detta var mycket svårt för mig då jag kan låta bli "lördagsgodiset" men semlor är min favorit och längtar alltid till när det är säsong för dem...
    Men jag klarade faktiskt stå emot dem. Mycket tackvare att jag var mätt sedan middagen (1 timme innan) och att jag faktiskt inte hade något söt/bullsug alls.

Svar på tråden LCHF