Inlägg från: Felicia Adrian |Visa alla inlägg
  • Felicia Adrian

LCHF

Jen nifer skrev 2010-02-15 12:42:44 följande:
    jag har varit så slarvig sista veckan. Jag fuskar inte, men känner inte av hunger på samma sätt längre. Jag har glömt bort frukost flera gånger och kommit på runt 1-tiden när ja ska göra lunch att de blir första målet.Idag tog jag två ostskivor , var verkligen inte sugen på frukost.Nu har jag precis ätit baconinlindad kycklingfile med beasås.Ska försöka komma in på rätt spår igen, förut åt jag alltid 2 kokta ägg+ bacon till frukost. Tror jag ska börja koka äggen på kvällen så de bara är att steka på lite upptinad bacon.Min idee om att nu köra med 1 fri dag eftersom jag nått min första målvikt lägger ja lite på is. Visst att ja kan få äta mer kolisar någon dag, men igår åt jag bakad potatis och fick såå ont i magen, så de va de inte värt. Blev ju iof ganska mycket potatis.
    Vad jag kunnat läsa mig till på lite andra ställen spelar det ingen roll hur ofta man äter utan huvudsaken är att man inte går hungrig.
    Så är du inte hungrig innan när du skall äta lunch så ät första målet då.

Jag är sådan själv att jag äter bara 2-3 gånger per dag.
    Jag har alltid haft svårt att äta på morgonen.

Min dag brukar se ut så här med mat:
    Mål 1 mellan 10 och 12 på förmiddagen
    Mål 2 eventuellt vid 13-14 tiden om mål 1 ätits vid 10 annars skippar jag mål 2
    Mål 3 vid 18-20 tiden

Väldigt sällan jag blir hungrig där i mellan.
  • Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-17 13:08:27 följande:
    Jag vet inte om det är maten men sonen har ett par veckor nu klagat och skrikit när han ska äta. Så fort man tar fram bröstet så sätter han igång, efter ett tag så börjar han äta lite men sen kan han släppa precis när som helst och fortsätta gallskrika. Äter gör han ju men det är inte en trevlig upplevelse längre. Så varannan timme bråkas det här hemma.Rönnen: Var kan man beställa stickor?
    Hur gammal är sonen?
    Äter/dricker du mjölk eller soja produkter?

Min yngsta dotter var sådan med när det var matdags vid 6-8 veckors ålder plus att hon hade kaskadspyor lite då och då.. Visade sig att hon var mjölkproteinallergisk.
  • Felicia Adrian

idag blev det omelett till mig och barnen till lunch.
    Barnen gillade det skarpt
    Jag och sonen ville ha västkustsallad men dottern gillar det inte så hon lät bli och tog bara ost på istället.

• Felicia Adrian
    Linda1976 skrev 2010-02-18 13:24:01 följande:
    Men det måste ju vara skillnad på vaniljpulver och vaniljsocker med svarta korn i? Vad är det för fabrikat på vaniljpulver? jag har i sanningens namn aldrig hört talas om det?
    Finns många olika tex Ica och Coop har egna plus andra märken...

Använder det i det mesta jag bakar i kak och bullväg..
  • Felicia Adrian
    Kenzie skrev 2010-02-18 13:51:42 följande:
    Jag har aldrig hört talas om att Ica och Coop inget eget vaniljpulver. Alltså inte vaniljsocker eller vanillinsocker utan rent vaniljpulver. Här finns en bild på det jag brukar köpa (inte min blogg) www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?...
    okej... de hade för typ 1-2 år sedan men kanske inte var lönsamt... inte kollat efter det då jag inte bakat sedan våren 2008 pga jobbig graviditet och sen jobbigt år efter det med lillan... Så har faktiskt inget hemma{#lang_emotions_undecided}
  • Felicia Adrian

Någon som har några bra idér på soppor utan tuggmotstånd i som är LCHF vänliga?

Sedan i söndags bara blivit värre och värre. Nu fått tid på onsdag nästan vecka för koloskopi för att se om det är Crohns Sjukdom jag har eller om det "bara" är IBS eller om det kan vara något annat...
    Men iaf kan jag inte äta fastföda då magen inte klarar det alls. Omeletten jag åt igår haverera min mage totalt på igen...

Men har tröttnat på buljong och fil.
    Och hjärnan fungerar inte som den skall just nu så står totalt still vad jag kan äta...

• Felicia Adrian
    lillamye skrev 2010-02-19 12:44:08 följande:
    vad äter ni alla som käkar lchf?vad är mkt bra och mättande?jag käkar mkt ägg då jag älskar de men lite idetorka har man.
    Mycket kött och kyckling blir det för min del med goda feta såser till eller kryddsmör av olika slag.
    Även testat "pannkakor" som jag hitta här http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f7045146-7b77-4f6e-afd7-caa02d61bceb&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
    Kanon goda och går att variera som creps med massa gott på...
  • Felicia Adrian
    Mamasnest skrev 2010-02-19 12:51:49 följande:
    Får man hänga med här? Jag äter inte helt LCHF, men väldigt inspirerat av det. Jag har gått ner ca 5 kg på en dryg månad och kämpar vidare. Mår som en prinsessa och avstår inget jag inte kan vara utan.
    Låter kanon bra ju
  • Felicia Adrian
    juzze skrev 2010-02-19 12:57:29 följande:
    Trist för dig att må så dåligt.. Hoppas du kryar på dig snart. De flesta soppor går ju att koka och sedan mixa för att få dem släta. Lite grönsaker, lite protein, massa grädde och lite buljong.
    Det skall jag testa och se vad magen säger... Inte tänkt på det att mixa förstår inte varför då jag gjort det så ofta till lilltjejen det sista halvåret...

Blivit tillsagd att äta så lättsmält som möjligt för magen och i flytande form så tarmarna får vila...

Hoppas snart på att må bättre så jag kan börja äta för fullt enligt LCHF igen..
  • Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-21 15:24:07 följande:
    Jag fortsätter för övrigt att lukta aceton enligt sambon...är jublande glad! 
    Måste bara fråga varför det är bra?

Uppväxt med diabetes i släkten och alltid fått höra och står även på beskrivningar om sjukdomen osv. Att luktar man aceton i anderäkten eller/och svettningar är detta ett av de tydliga tecknen på diabets. Plus går man ner i vikt och dessutom är törstig oftare än normalt (dricker mer än vanligt) så är det jätte tyldiga tecken...
  • Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-21 22:34:00 följande:
    Bra för att det betyder att min kropp har gått över till fettdrift. Har inte kännt av några fördelar så för mig var det jättepositivt att få veta att kroppen fattat gallopen även om jag inte sett några resultat än.  Har noll koll på diabetes så det kan jag inte kommentera. Men att lukta aceton under en kort period när kroppen går över till fettförbränning är vanligt och inget att oroa sig för.
    Okej då vet jag
    Hade maken sagt att jag börjat lukta aceton hade jag annars sökt läkare med en gång då vi har diabetes i släkten och flera av dem har upptäckts i min ålder.. Är typ1 så är ärftligt...
    Men börjar jag lukta det så vet jag att det är normalt pga kosten
  • Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-22 11:05:57 följande:
    Fast har ni diabetes i släkten så tycker jag att du ska gå och kolla upp sig om du börjar lukta aceton. Inom denna kost är det inte farligt, men i ditt fall så skulle jag ta det säkra före det osäkra. Varför chansa liksom? 
    jo det är sant... Det skadar ju inte att kolla upp isf.
  • Felicia Adrian

usch jag klarar inte äta några mjölkprodukter alls. Mår jätte kasst av det.
    Så får hålla mig till havre eller soja produkter igen.

Idag skall jag göra köttfärssoppa till middag. mums mums

• Felicia Adrian
    Pixxi skrev 2010-02-25 11:52:49 följande:
    Har en sån svacka idag Har ätit mindre mjölkprodukter mer fett denna veckan. Har hittils gått upp 2-3 kg, det känns som jag bara sväller.Skulle det inte bli tvärt om med mer fett?Känner bara för att ge upp just  nu
    Vad för typ av fett äter du?
    Kanske skall äta lite mindre fett och mer kött, kycling, fisk, ägg.

Jag kör så då min mage inte klarar varken mjölkprodukter eller så mycket fett.
Svar på tråden LCHF