Inlägg från: Ogift Fru |Visa alla inlägg
  • Ogift Fru

LCHF

gemigsinnesro skrev 2010-01-15 11:51:09 följande:
    Ja det känns jättebra men har mycket att ta av :) Men känns ju roligare än VV där jag går ner kanske två kilo på 2 veckor. Haha ja du jag har nog 30 kg kvar så inte mycket att vara avis på...men skönt att de första kilona går fort åtminstone när jag har så mycket att ta av :)
    Jag led av kraftig övervikt förut och gick ner 40 kg.
    Kan peppa dig med att de närmaste 20 kommer rinna av dig.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru

Nu blir jag oxå hungrig!
    Pank som man är får man hålla till godo med baconet och äggen i kylen... Läääängtar till barnbidrag just nu!

• Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-15 16:11:44 följande:
    Det är samma sak som bacon.Undrade också tills jag läste på mitt baconpaket
    Fast inte riktigt...

Svålen sitter precis under skinnet på grisen.
    Har man tur så kan man få tag på en fin skinkstek med svålen kvar.
    Då skårar man den i tärningsstora rutor innan man sätter in steken i ugnen, och så saltar man. Blir krispigt och supergott!
    Jag hade turen att ha föräldrar som födde upp och slaktade grisar själva när jag var liten, så vi ungar slogs jämt om svålen.
  • Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-15 16:19:02 följande:
    Haha, ok Jag har haft ont till och från i magen sen jag började med den här kosten.Gör ont på vänster sidan om magen, känns som det är precis där magsäcken sitter.Borde man ha ont där och vad kan det bero på om någon vet?
    Kan bero på att din mage inte är van vid så mycket fett. Steker du mycket av din mat? För det kan bli för mycket på en gång för magen, eftersom maten är fetare än den är van vid. Isf kan man bara börja ugnsteka eller koka mat en period.

Vatten är också superviktigt. Jag får ont i magen med en gång om jag dricker för lite. Blir för starkt med allt fett.
  • Ogift Fru
    sariat skrev 2010-01-16 19:15:23 följande:
    nu syndar jag som bara den.... VIN.. men gott är det=) ska snart slänga i mig lite fläskfilé med massor av kryddsmör...
    Jag och sambon delade på en flaska rött från Montenegro igår. Det är GOTT att synda ibland!

Nu verkar det börja släppa för mig. Har inte vägt mig på fyra dagar, men vägde mig i morse. Hade gått ner 2 kg, så nu är jag äntligen på väg neråt!
    Skam den som ger sig.
  • Ogift Fru
    En Liten Blå skrev 2010-01-16 20:11:02 följande:
    men guuud, skrattar mig fördärvad åt denna uppfinning Ägglimpa!!!
    Är det från Kina? De brukar ju kunna komma med lustiga påhitt.
  • Ogift Fru
    En Liten Blå skrev 2010-01-16 20:15:07 följande:
    från japan hur gör man såna tro? haha...!!!
    Limphöns?
  • Ogift Fru

Hemma igen efter en härlig ridtur.

Vad äter man för nåt när övriga familjen precis ätit frukost och en annan inte har ätit nåt på 5 timmar?! Här blev det omelett och stekt fläsk som var över från gådagen. Skittråkigt, så alla tips mottages tacksamt!

Fyrkantiga vattenmeloner?! Vad är vitsen, egentlige? Men lite roligt va det ju.

• Ogift Fru
    Karo Lina skrev 2010-01-17 13:10:08 följande:
    Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen!Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir!Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!
    Mamma äter oxå LCHF och där bjuds alltid på baconrulle till frulle när man sovit över. Gott gotti gott gott.
  • Ogift Fru
    Karo Lina skrev 2010-01-17 18:32:49 följande:
    Helt fantastiskt gott är det! Jag har dock inte riktigt vant mig vid att äta sån mat till frukost än så jag äter fortfarande fet-fil med nötter och hallon. Ska försöka vänja mig av med det.Ikväll blir det fyllda paprikor med köttfärs uppblandat med fetaost, mozarella ost och sen rivenost på toppen. Massa ost!! Till det serveras tzaziki. Någon som är sugen? Det finns mat till en till!
    Hade kunnat varit nåt för mig om jag inte redan tryckt i mig en massa lamm med vitlökssmör och avokado. Lät gott!

Snart barnbidrag så man har råd att handla lite vettigt att äta. Börjar bli trött på fläsk och ägg...
Svar på tråden LCHF