Inlägg från: Ogift Fru |Visa alla inlägg
  • Ogift Fru

LCHF

Lullisgirl skrev 2010-01-20 19:54:48 följande:
    I dag har jag ätit *en sesambrödskiva med mycket smör och fet ost, några skivor gurka. En kopp kaffe med grädde.  *2 stekta ägg med varsin ostskiva på (så dom smälter) 1 skiva rökt skinka * En dagenssallad med avocado och bacon. Tog bort brödet och frukten som var på. Den var dessutom utan dresing!  Nu är kl 21 och jag kanske borde äta någe mera. Har inte riktigt nån matlust men det blev nog för lite fett på middan för att jag ska klara mig.
    Har du oxå svårt med matlusten? Jag kan känna att jag går runt och är mätt hela tiden och även när jag känner att det kurrar i magen så känner jag mig inte hungrig. Jättekonstig känsla...
    Tror jag stoppar i mig en avokado framför tv:n ikväll. Det brukar gå att få ner.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Sagalin skrev 2010-01-20 20:01:22 följande:
    Då måste jag leta efter dem, var rädd att det skulle vara som med kycklingburgaren (massor av kolisar)
    Trodde oxå det skulle vara en massa tillsatser och skräp så jag höll på att springa förbi den frysdisken först.
  • Ogift Fru
    Kenzie skrev 2010-01-20 20:22:02 följande:
    Haha det lät ju jättegott. Tyvärr finns inte Willys i den här byhålan men har jag vägarna förbi ett så ska jag absolut hålla utkik. Även efter laxburgarna
    Jag har bunkrat upp ett helt lager. Kan skicka ett paket.
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:29:17 följande:
    Ja eller inte svårt men det är så konstigt att aldrig vara speciellt hungrig eller sugen. Jag är ju den som konstant har haft något i munnen, gärna sött och gott. Brukade jag ha tråkigt tog jag en macka, eller en hel hög med mackor efter en stund behövde jag någe gott fanns det inte hemma kunde jag ställa mig o laga kladdkaka fast kl var 22.00. Fanns det inget hemma kunde jag sätta mig i bilen och fara till närmsta stället som hade öppet (bor på landet så det kunde bli en bit).  Jag har dövat min ångest med mat som har framkallat mera ångest. Har i många år ätit i förebyggande syfte (om nån fattar hur jag menar). Det känns på ett vis ganska konstigt att inte äta. Ibland saknar jag faktiskt kickarna som jag fick av att äta...men jag saknar ju inte ångesten och det dåliga samvetet och tankarna på att "i morron ska jag banta..." Just nu känns den här "dieten" för bra för att vara sann. Jag mår FÖR bra. Kan det verkligen vara det här jag behövde för att komma ur mitt onormala förhållande till mat? Jag har bara ätit detta i 20 dagar men det känns inom mig att den här gången är det på riktigt. Den här gången kommer det gå vägen. Men åndå vågar jag inte tro det för jag har trott det så många gånger förr och blivit så besviken och nere så har hela karusellen börjat om från börja... Det blev två ostskivor och en sked tsatsiki gjord på TY i kväll. 
    Låter som att vi båda har använt mat för att stoppa igen ett hål i själen. Låter flummigt, men det var nån som sa det till mig en gång och jag tycker det stämmer ganska bra.
  • Ogift Fru
    lindha roger skrev 2010-01-20 20:32:37 följande:
    ni som använder cocosfett vilket använder ni??
    Det i det silvriga paketet. Var skeptisk till det förut, men nu har jag läst mig till bättre vetande.
    Ska vara jämförbart med de dyra i hälsokosten.
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:34:26 följande:
    ogift fru-> Haha. det var mitt i prick! :) Tror jag ska gegga igen mitt hål med massa smör! 

Det stämmer ju att man blir lika lite fet av fett som man blir söt av socker, så gegga på!
  • Ogift Fru
    Sagalin skrev 2010-01-20 20:37:44 följande:
    Det bästa är att Willys öppnar nästa vecka där jag bor, jag har tidigare haft 3mil till närmaste Willys.
    Perfekt!
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:39:16 följande:
    Tack för dom uppmuntrande svaren! :) Nu är det dags för kvällsgörat. Städa upp efter lillkillen och stor killen (sambon).
    Samma här! Har haft fyra galna ungar med tillhörande kompisar röjandes hemma ifag, så nu är det rörigt.

Godnatt alla LCHF:are och dröm  inte för mycket om silvriga paket kokosfett och vispgrädde!
  • Ogift Fru
    Emmi2 skrev 2010-01-21 14:51:06 följande:
    Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?
    Om man håller koll i reklambladen och bunkrar upp när kött och annat är billigt så behöver det inte bli dyrare än "vanlig" mat.

Grädde och andra feta mjölkprodukter går oxå utmärkt att frysa.

Jag brukar tex köpa halvapriset-varor med kortdatum och fylla de i lagom portionsförpacckningar och frysa in de.
  • Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-21 15:19:25 följande:
    Hej tjejer, ser att ni kämpar på.Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen. Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.Lycka till och hoppas att det funkar bra för er.
    Lycka till!
  • Ogift Fru
    Emmi2 skrev 2010-01-21 16:02:40 följande:
    Intressant att höra att det inte blivit så mkt dyrar. Grädde tex har ju blivit bra mkt billigare än vad det var för några år sedan. 5 dl kostar ju inte så mkt numer. Och handlar man till extrapriser så kommer man nog kanske undan rätt bra.Men husk osv som ni pratar om, finns det billigt på tex Willys?
    Vi har en hushållskassa på 4500:- till hela våran familj trots att jag äter LCHF.
  • Ogift Fru

Behöver lite pepp... Vågen står förbenat still... Ändå äter jag så pass strikt att jag bara äter kött och fett och har gjort det i över en vecka. Fattar nada?!

• Ogift Fru
    Ogift Fru skrev 2010-01-22 16:43:21 följande:
    Behöver lite pepp... Vågen står förbenat still... Ändå äter jag så pass strikt att jag bara äter kött och fett och har gjort det i över en vecka. Fattar nada?!
    Äter ioffs avokado oxå, så jag ljög liiiite...
  • Ogift Fru
    sunflower33334 skrev 2010-01-22 18:00:49 följande:
    Argh! {#lang_emotions_yell} Varför går det inte att citera?!

Aja, skulle skriva att med förståelse kommer man långt!
    Hur mycket väger du och hur lång är du? Behöver inte svara om du inte vill.
    Jag är 167 cm och väger nu mellan 60-61.
    Funderar på om det är för att jag inte håller mig inom ramen för överviktig som min kropp inte vill göra sig av med det överflödiga.... Folk som ser mig tror att jag väger mer än jag gör, så vikten matchar inte riktigt utseendet, tyvärr...
  • Ogift Fru
    curiosa skrev 2010-01-22 18:25:45 följande:
    Dagens upptäkt!!!!Mina celluliter (som var groteska) är stort sett borta och jag är bara på dag 5.Så över lycklig Sen så har jag kommit fram till att Thaimat var ingen höjdare, magen svullnade och jag fick sitta på toa en bra stund efteråt.Mat idag:Frukost: Ett ägg, Ty, grädde och keso blandatMiddag: Thai (grönsaker, kyckling kokosmjölk)Kväll: Avokado med räkröra (räkor, majonös, dill)Huvudvärken har vart mycket mindre idag så det går förhoppningsvis åt rätt håll.
    Härligt!
  • Ogift Fru

Trots strikt LCHF med bara kött och fett så har vågen pendlat upp och ner ett par kg i över en månad.

Jag har varit otroligt trött under den här tiden och tror helt enkelt att min livsstil är alldeles för aktiv för att vara kompatibel med LCHF.

Hur mycket jag än gillat känslan av att vara mätt utan att vara jäst, så går jag nu tillbaka till mitt gamla leverne. Orkar helt enkelt inte vara så trött längre.

Lycka till till alla ni som hänger kvar!

Svar på tråden LCHF