Inlägg från: Ogift Fru |Visa alla inlägg
  • Ogift Fru

LCHF

USB skrev 2010-01-19 18:10:47 följande:
    Vet ni om det finns personer som går upp i vikt istället med LCHF? Min man som är en riktig skeptiker tror inte att det här kostupplägget fungerar.Ska förkovra mig i ämnet under veckan och samla på mig så mycket information som möjligt så kör jag igång nästa vecka då jag är helt ledig från jobbet. Känner att det kan vara skönt att börja när man kan är hemma ifall man skulle må dåligt de första dagarna.
    Det är väldigt många som går upp i vikt första veckorna pga att deras kroppar är vana vid svältdieter och suger i sig allt fett.
    Efter ett tag "lär sig" kroppen att omvandla fettet till ketoner istället för att lagra och då vänder det. Det är i den vändningen som många brukar må dåligt, när de hamnar i sk ketos.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    sara1981 skrev 2010-01-20 09:17:40 följande:
    Jag jobbar också natt och tycker att det är lite svårt att komma på bra saker att ha med sig att äta. Har svårt att äta mat på natten och förut så har jag alltid ätit typ smörgås.Nu senast har jag ätit gurkstavar som jag dippar i dessertost, typ creme bonjour. Men det skulle ju vara trevligt med lite omväxling om du har några bra tips?
    Smörgås kan du äta ändå! Hårdstek ett ägg och ha det som smörgås. Med smör och nåt gott pålägg på så är det inte så stor skillnad.
  • Ogift Fru
    sara1981 skrev 2010-01-20 09:36:43 följande:
    En gång för alla, ägg är inte smörgås! Har jättesvårt för alla recept på "bröd" som egentligen är ägg. Blir lika besviken varje gång jag försökt mig på att baka. Så det är inget alternativ tyvärr..

Det var ord och inga visor!
    Ok, då får vi hitta på nåt annat. Ska se vad jag kan hitta för recept att damma av i garderoben.
  • Ogift Fru

Här har vi haft främmat idag. Mor o far som oxå äter LCHF. Eller ja, mamma äter jämt och pappa äter när det är nåt som är gott.

Köpte semlor till barnen, morfar och sambon och jag och mor åt Brie och en oerhört god salami.
    Räckte med nån skiva sen var jag inte ens sugen längre.

Barnen fick naturligtvis en GIGANTISK godispåse. Jag var faktiskt inte ens sugen, trots att den stått framme hela eftermiddagen. Kändes bra.

Idag har jag glufsat i mig:

# 2 kokta ägg med Bregott till frukost och massor av kaffe (som vanligt) varav en kopp med en skvätt grädde i.

# 2 laxburgare (köpte på Willy´s SKITBILLIGT! rekommenderas!) creme fraishe och lite skirat smör

# Brieost, salami, kaffe med grädde

# Nu är jag så mätt att jag bara kunde få i mig en kopp te.

Nån mer som är teälskare?

• Ogift Fru
    helene306 skrev 2010-01-20 19:15:19 följande:
    Nu jäklar ska maken ner några kilon så det är strikt lchf för honom som gäller Han var i Finland förra veckan och insåg att han var mest lönnfetast av alla där, det tog visst skruv Då kanske jag får mer ordning på mitt också, för nu kan det fuskas rätt ordentligt och jag lär mig ju aldrig för jag mår ju mest päck efteråt ...
    Låter bra! Tror att det är mycket enklare både praktiskt och psykiskt om det är fler i hushållet som äter LCHF.
  • Ogift Fru
    Kenzie skrev 2010-01-20 19:25:07 följande:
    Eller hur Jag älskar te och dricker flera koppar om dagen. Helst grönt eller rooibos och gärna med grädde i *mums*
    Åh, då ska jag propagera för ett helt suveränt te!
    Willy´s (ja du läste rätt! ) har ett örtte med äpple och tranbär som är helt beroendeframkallande!
    Syrligt i smaken och så himla fräscht. Jättegott att ha som iste oxå.
  • Ogift Fru
    Sagalin skrev 2010-01-20 19:28:52 följande:
    Hur många kolisar är det i Willys laxburgare?
    Det är bara ren lax! 0 kolisar.
  • Ogift Fru
    WillElv skrev 2010-01-20 19:36:51 följande:
    Kan man bre gubbröra på omelett eller blir det "ägg på ägg"?
    Det tror jag på! Var ett suveränt tips. Jag äälskar gubbröra! :-P
  • Ogift Fru
    curiosa skrev 2010-01-20 19:38:07 följande:
    Dag 3.Dagens mat:Frukosten bestod av: Omelett (två ägg) 120 g bacon, 4 champinjoner, en stor klick majonäs.Mellanmål: skinkrullar med brieost, babybelMellanmål 2: macademiannötter, turkisk yoghurt med grädde och några hallonMiddag: Getostfyllda nötfärsbiffar, tomat, gurka, purjolök, persiljesmör (iväntan på middagen åt jag två skinrullar med brie)Blev ganska mkt ändå på en dag. Men har inte vart hungrig alls utan bara sugen.Ganska jobbig huvudvärk hela dagen, lite dimmig känner jag mig, svag i benen.
    Låter som du hamnat i ketos. Chock för kroppen, men bara positivt. Blir snart bättre! *pepp*
  • Ogift Fru
    curiosa skrev 2010-01-20 19:51:09 följande:
    Dom laxburgarna köpte jag igår oxå. 49:- på Willys.Kanske ska ta och testa dom och köpa mer om dom är goda.
    Kostade 39 här...

De är kalasgoda! Jag tyckte det smakade ren lax om de, och de går ju att variera en hel del.
Svar på tråden LCHF