Inlägg från: BebisiFebruari |Visa alla inlägg
  • BebisiFebruari

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3

Alfonsina skrev 2009-12-19 20:17:58 följande:
    Vore ju jätteskoj att ses! Glömde bort att tala om att detta är en stor dag, vi beställde nämligen vagn! Det blev en Emmaljunga Nitro City i färgen Dark grey och så beställde vi Citykorg (liggvagnen) i vitt konstläder. Blev väldigt verkligt på en gång.

Härligt att ni beställt vagn.
    Håller med om att allt blir så mycket mer verkligt då :)

Har ni mätt magen nånting hos bm tänkte eftersom du är i v.27??

• BebisiFebruari
    Summer skrev 2009-12-20 19:08:17 följande:
    Bebisifeb: Vad jobbigt att du fortfarande har så ont stackare :(Vad säger bm om att man kan göra för att lindra?Tiden springer verkligen iväg! Nu när jag går in i v. 16 och mår bättre ska jag äntligen börja röra på mig (har ju varit en strandad säl länge nu) och idag var jag på gymmet och gick raskt 3 km vilket kändes jätteskönt. Endorfiner tjohoo! :)Har du funderat på hur du vill föda och allt det där?
    Duktig du är som tar dig till gymmet :)

Nja... min bm vet ju hur det är med foglossning då hon själv har 4 barn så hon förstår ju hur jag har det. 
    Men läkaren rekommenderar ju bältet och sjukgymnasten har ju visat mig hur man ska göra när man ska förflytta sig, byta ställning i sängen och dyl men det går ju inte att få bort utan man får undvika trappor, att bära och tänka på hur man sitter/ligger och går.

Tyvärr så är det inte bara foglossningen ska kolla med min bm vad hon säger när jag ska dit den 29:e man ska ju göra dessa "knipövningar" men jag får inte till det för det gör ont.

Vi har börjat fundera lite på detta med förlossningen, pratade med min bm om det senast och vi kom fram till att jag ska skriva en förlossningsplan och när den är klar så ska jag ta med den till henne så ska vi sitta ner och prata igenom den, känns jätte bra :)
  • BebisiFebruari
    Alfonsina skrev 2009-12-20 19:40:46 följande:
     Jenny, vad gör man på alla dessa inbokade träffar nu, samma sak varje gång?
    Ja du vad gör man :) det kan säkert variera lite men som det har varit för mig så:

Efter vecka 24 så har det varit samma varje gång :)

Kollar blodtryck, Hb och så brukar dom ta en urin sticka och vägning (väga är frivilligt)

Mäter magen SF-måttet 

Lyssnar på hjärtljudet  

Prata om ev besvär, funderingar och tankar

Nu längre fram försöker hon känna efter hur bebisen ligger
  • BebisiFebruari
    Summer skrev 2009-12-20 23:40:34 följande:
    Jag kanske har lite speciella idéer när det gäller förlossningen. När vattnet går så skulle jag vilja ligga i ett varmt bad, det kan mildra värkarna har jag hört och vid själva födseln så skulle jag vilja ha lugn musik i rummet typ Enya...tror du att de kan gå med på något sånt eller är det bara att glömma? Tycker det skulle vara så häftigt att få föda till någon fin och harmonisk musik :)Nej, nu måste jag sova. Ögonen går i kors!Natti natti :)
    Alltså man får ju skriva ner sina önskemål och sen får man ju se hur det går att lösa :)

Vet inte hur det är med detta att bada när vattnet gått, i gravid tidningen jag köpte hem idag stod att man endast får duscha när vattnet gått.
    Att ta med skiva med musik är helt ok vad jag vet men kolla upp att dom har cd-spelare där du ska föda.

Jag tex. har bla som önskemål att inte ha folk som utbildar sig med på min förlossning och det sa min bm att det har man rätt att säga nej till.

Du får helt enkelt prata med din bm och fråga om hon vet vad som gäller på det sjukhuset du tänkt föda på :)

Hoppas du får sova gott, natti natti  :)
  • BebisiFebruari
    Meadow skrev 2009-12-21 07:38:12 följande:
    Hej tjejer!Har inte varit så aktiv här i helgen, haft fullt schema: Julklappsköp, massa kalas o grejer!Symptomen är kvar och ökar. Hugger i livmodern när jag reser mig hastigt, nyser osv. Växtvärk på nätterna när jag vänder mig. Massa flytningar, konstiga tuttar och KONSTIGT humör, framför allt. Vad beträffar vattnet, det gick 30 min innan dottern föddes. Det kan lika gärna gå på köksgolvet, så det är svårt att planera.Men musik brukar inte vara några problem, som jag förstått.
    Har undrat lite vart du varit men nu har jag fått svaret.

Åhh.. låter som musik i mina öron om alla dina symptom som fortsätter,
    inte många dagar kvar till julafton nu :)
  • BebisiFebruari
    The Kittycats skrev 2009-12-21 08:36:01 följande:
    summer: Skönt att klippa håret Har faktiskt också klippt coh färgat håret i helgen, nu är jag julfin Måste bara klaga av min om ni ursäktar... satt och snyftade i bilen hela vägen till jobbet... blä!Är så jävla ledsen på vår bil! De har typ inte fungerat sedan vi lämnade in den på service för byte av kamrem etc. Den gick en vecka efter servicen, sedan tvärdog den. Tog då lokala verkstaden 2 veckor att hitta felet, och det var att vår märkesverkstad inte hade hängt upp kablarna efter servicen så att de brändes sönder tillslut och säkringen gick (därför dog bilen) Vi hämtade ut bilen i tisdags, samtidigt som vi håller på att ringa märkesverkstaden för att de ska ersätta utläggen som vi hade pga att de inte hängde upp kablarna ordentligt. (har inte fått svar än)Då igår så blir något fel med fläkten, den stänger inte av sig fast vi stänger av bilen *suckar* Så man måste koppla bort batteriet så att fläkten slutar gå, annars dör ju bilen så småningom. Så jag måste pilla i motorn varje gång jag ska köra och ställa bilen. Nu vill vi ju lämna in bilen, men var... Märkesverkstaden vill jag inte lämna in på om de inte tar ansvar för kablarna de inte hängde upp, annars måste man ju räkna med en merkostnad på 1600 kr extra vare gång man lämnat bilen där för att de slarvar Lokala verkstaden vet inte vad det är för fel, det här med fläkten har nämligen hänt en gång förut. Och de plockade isär bilen, hittade inget fel.... men bilen fungerade när de satte ihop den. Och då var jag ju rädd att det skulle hända igen eftersom de inte hittade något fel, och nu har det ju hänt igen.... Orkar bara inte!!!
    Fy, stackars er förstår att det är skit jobbigt med en bil som krånglar :( 
    Tyvärr har jag inget bra tips på vad ni ska göra men jag hoppas att ni får ordning på den.
  • BebisiFebruari
    The Kittycats skrev 2009-12-21 08:52:11 följande:
    Är nervös nu också, gick in i v 11 igår. Och det var den här veckan som jag började blöda förra gången. Nu i efterhand vet jag ju att fostret redan var dött då, och den här gången har jag ju sett ett hjärta slå. Men jag är inte så logisk känslomässigt, utan jag är skitnervös ändå! Klarar jag mig till lördag har jag ändå gått längre än förra gången, så det satsar jag på.Har fått tid till gyn imorgon, väldigt gulligt av dem att inte nonchalera min oro. Som de sa, är ju inte bra för barnet att jag går och oroar mig och stressar upp mig heller.
    Skönt att du får en undersökning i morgon så du kan stressa av och bara njuta av graviditeten och julen nu.
    Det kommer gå jätte bra i morgon ska du se :)
    Kram
  • BebisiFebruari
    Alfonsina skrev 2009-12-21 11:55:10 följande:
    BM mätte magen sist vi var där och allt såg normalt ut. Så jag antar att det nu börjar med samma sak varje gång.
    Oki... ja men då kommer det nog bli som jag beskrev samma sak varje gång nu :)

Och man går ju oftare oxå (här går man varannan vecka från v.27)  bm besöken är mina mål just nu, så nu känns det som att tiden går mycket fortare :)
  • BebisiFebruari
    Summer skrev 2009-12-21 12:48:20 följande:
    Bebisifeb: Låter bra att man kan ha musik i rummet, jag ska fråga om det. Vadå, kan det vara praktikanter med också!? *suck* Det kommer jag också be om att inte ha med. Min förlossningsskräck skulle bli värre om jag skulle ha med någon lärling där inne.Idag ska jag fixa lite ärenden och ikväll ska hela familjen fira min mamma som fyllt år och gå ut och äta. Det blir mysigt!Vad ska ni andra hitta på?
    Ja alltså det kan ju vara så att det är folk som utbildar sig när man kommer dit men som sagt man har rätt att säga nej till det.

Vad mysig din kväll  :)
    Vi ska stressa runt och lämna julklappar till dom vi inte träffar på julafton och sen ska vi hämta flytt kartonger hos Johans faster och sen ska vi packa, vi flyttar ju om en vecka känns så overkligt att vi äntligen är där :)
  • BebisiFebruari
    Summer skrev 2009-12-21 21:15:39 följande:
    Vår middag ikväll var jättemysig. Jag åt stekt lax med hummersås och världens godaste potatisgratäng. Till efterrätt var det olika sorters chokladbakelser...*puh* sedan rullade vi till bilen ;)Jag frågade min syster om musik under förlossningen och hon sa att det var jättevanligt och att de flesta (?) har det! Jag trodde jag var först i världen med en sån grej ha ha!Tydligen så är jag själv född till Beatles :DBebisifeb: Vad härligt med er flytt! Just nu känns det säkert jobbigt att ha den framför sig men tänk sen när ni har boat in er! Lyllo! :)
    Åhh.. mums det lät inte helt fel :)
    Vi åt iof ryggbiff och potatisgratäng igår så jag ska inte klaga och det va sååå gott så jag åt resterna till lunch idag hihi... lyx lunch, javisst :D

Ja jag hörde efter med min syster idag om detta med musik och hon sa oxå det att det va jätte vanligt, jag har inte funderat ut nån musik än men det borde man kanske göra? :)

Ja blir så skönt att flytta och sååå mysigt att få boa och så längtar jag efter att få börja tvätta bebis kläderna och få vika dom och lägga dom i lådorna. man är inte kräsen nu för att tycka att saker och ting är mysigt hihi...
Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3