Summer skrev 2009-12-20 19:08:17 följande:
Bebisifeb: Vad jobbigt att du fortfarande har så ont stackare :(Vad säger
bm om att man kan göra för att lindra?Tiden springer verkligen iväg! Nu när jag går in i v. 16 och mår bättre ska jag äntligen börja röra på mig (har ju varit en strandad säl länge nu) och idag var jag på gymmet och gick raskt 3 km vilket kändes jätteskönt. Endorfiner tjohoo! :)Har du funderat på hur du vill föda och allt det där?
Duktig du är som tar dig till gymmet :)
Nja... min bm vet ju hur det är med foglossning då hon själv har 4 barn så hon förstår ju hur jag har det.
Men läkaren rekommenderar ju bältet och sjukgymnasten har ju visat mig hur man ska göra när man ska förflytta sig, byta ställning i sängen och dyl men det går ju inte att få bort utan man får undvika trappor, att bära och tänka på hur man sitter/ligger och går.
Tyvärr så är det inte bara foglossningen ska kolla med min bm vad hon säger när jag ska dit den 29:e man ska ju göra dessa "knipövningar" men jag får inte till det för det gör ont.
Vi har börjat fundera lite på detta med förlossningen, pratade med min bm om det senast och vi kom fram till att jag ska skriva en förlossningsplan och när den är klar så ska jag ta med den till henne så ska vi sitta ner och prata igenom den, känns jätte bra :)