• Meadow

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3

Alfonsina: Låter klokt att du tar det lugnt, låt karlarna göra resten! Du kan ju ändå vara där och övervaka projektet!

JAG ÄR PIGG! Rullgardinen verkar ha rullat upp ordentligt denna gång, jag hoppas verkligen det! Nu kan det gå tom 4 timmar mellan ätandet.

V.11 idag!

• Meadow

Bebisfeb:

Skönt att höra ifrån dig! Då kan du stryka alla på listan som gissade efter bf då!

Hör att du varit i goda händer, det kommer säkert gå bra!

Kram!

• Meadow

Godmorgon!

Började tidig morgon med punka på bilen! Tur o oturen, för dottern var snorig och hostig och lite varm, så det blir VAB dag idag. Jag är TRÖTT. TRÖTT. TRÖTT. Har legat med dottern i soffan under tjockt täcke och sett barnprogram, kunnat slumra lite då och då! Skönt!

Tror bestämt det blir plättar till lunch idag!

• Meadow

Summer: Ibland behöver inte just mamma kläder vara de bästa! Prova du köp lite större storlekar av "vanliga" kläder, det gjorde jag. Min mage var enorm! (Ja du såg ju).

• Meadow

Bebisfeb;

Jag blev ju igångsatt, kan sammanfatta det såhär:

+

Jag blev igångsatt på morgonen, jag fick alltså sova ordentligt under natten innan.

Ingen utdragen förlossning, en del har ju värkar i evighet innan, för mig tog hela förlossningen från första värken 10 timmar.

-

Värkstormar. Jag hade 4 min värkar med 1 minut emellan

Jag har nu inget att jämföra med såklart, men jag tycker min förlossning var hyfsta kort men väldigt intensiv. Men, hade jag fått gå med värkar LÄNGE så hade jag aldrig orkat. Som tur är finns det bra bedövning, var inte rädd att utnyttja det.

• Meadow

Sådär nu har jag lämnat alla prover inför inskrivningen imorgon. FAN vad deppigt det var att väga sig!!! Jag väger 10?!?!? kg mer än när jag först var gravid med dottern. 10 jävla kilo!

Och jag har gått upp typ 5 kg sedan förra inskrivningen, alltså i juli måste det ha varit.

Jag äter ju hela jävla tiden så det är väl inte så konstigt, men jag får nästan panik. Snacka om flodhäst varning! BLÄ!

• Meadow

Smoolan: Välkommen hem från semester!

Här har vi första träffen efter inskrivningen v 20. Sedan v 25, om jag minns rätt. Prover tas alltid innan inskrivning, så jag får besked imorgon. Skönt!

Jag vill göra dateringen för fvp NU, så jag sedan kan börja berätta för folk! Ser allt ok ut i v 12+, då mörkar jag inte längre. Vill inte att folk tror jag helt tappat det och börjat hetsäta, för hujedamig hur man ser ut.

Tror mina bröst väger minst ett kilo tillsammans, det är inte klokt vad de har växt!!

Usch, idag när de frågade "Hur många gånger har du varit gravid, inklusive abort och mf" så fick jag tänka efter!!!

• Meadow

Jag har varit på inskrivning idag, gick bra. Alla prover var bra, inga konstigheter. Ska på datering för fvp 17/2, sedan kan jag börja berätta för nära o kära. Skönt!

Min BM är bra, jag beklagade mig över vikten och hon sa "Skit i det! Det har varit kallt, man rör inte på sig på samma sätt, och mår man illa måste man få äta. Du har ett barn att ta hand om, och ett jobb att sköta. Du får dra barnvagn sen helt enkelt"

Me like!

• Meadow

Bebisfeb: Ja tiden kommer nog flyga iväg, hoppas det!

Hur mår du idag?

• Meadow

Ok, ja vila.

Du, har du provat låta Johan massera huvudet? Det brukar underlätta lite för mig när det varit som värst med huvudvärk...

Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :) Del 3