Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Åsalie skrev 2010-02-18 07:59:05 följande:
    Tack!!! Diffmatning... ok!!Vilket märke rek. ni ??? Vill ha en som kan allt som man behöver för att sy i stretch, muddar, m,m....Är det det som kallas för overlock? Vad är interlock? Det finns några på blocket just nu,  Bernina, Singer och Pfaff, vad e bäst??
    jag har en bernina och är supernöjd. hon jag handlar av sa att bernina håller, tuffar o går dessutom är det förhållandevis billigt med reservdelar o nya knivar.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

här kommer en bild på min färgade Meandi tunika hade dpock velat ha den ljusare..... är det ingen som har nåt tips?

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-02-18 07:55:58 följande:
    Supercool!
    Åsalie skrev 2010-02-18 07:51:56 följande:
    Herregud vad duktig du e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    emmize skrev 2010-02-17 22:44:48 följande:
    WOW. Snygg!!!
    Tack{#lang_emotions_sunny}
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Åsalie skrev 2010-02-18 09:49:10 följande:
    Åh ni e bäst med era snabba svar!!! :):) tack.,.... mimmi71, dessvärre vet jag inte riktigt vad OL är...men det låter ju verkligen som jag ska ha en hushållsmaskin. Jag vill ha en som syr kläder som proffsen :) Idag har jag en elna...den syr stretchig raksöm men det räcker inte...... Snälla kolla på denna och säg ifall det är ett bra pris!!! INGEN REKLAM, EJ MIN ANNONS!!!!!!!!!!!!!!!! ;Pwww.blocket.se/skaraborg/Bernina_Overlock_700...
    OL = Overlock. det är en bra maskin det är ju från företag med garanti samt som jag skrev tidigare så är reservdelar o knivar ganska billigt till bernina
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Ullerull skrev 2010-02-18 23:22:45 följande:
    Har bloggat min sömkonstruktion, vill ha hjälp med klädtorkning samt min första egna stygnsättning.
    Angående klädhängning. nu har jag ju en händig man som har tillverkat konsoler som är hål för en klädstång längst ut, men man kan sätta upp en snygg hylla och sedanb sätta krokar under där man kan hänga kläder på tork. men det är ju oxå svårt iom att du skriver att du inte vill borra. ett annat alternativ är ju en något sådant här men då kommer man ju inte upp i den höjden http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/10455/
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-02-19 08:34:14 följande:
    Sådan här trådförvaring skulle jag vilja hawww.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=64781&se...Var till Jula för att spana in en verktygstavla. Själva tavlan var inte så dyr (ca 350 kr för en STOOOOR) men "piggarna" kostade 29 kr för två stycken. Mtp att jag vill använda den till mina 100 broderrullar + till mina vanliga trådrullar som är mins lika många så blir det en dyr historia Nu funderar jag på en hemmaknåpad modell mha gängstång och muttrar (gängstång kan jag få tag på billigt )
    Tack för inspirationen en sån ska mannen få göra åt mig
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    madebyinferno skrev 2010-02-19 09:51:13 följande:
    Jaha, då kommer ju frågan vart man köper brodyrtråd av bra kvalité och bra pris??samt hur många färger/nyanser behöver man eg. från start??
    http://www.brodyrvaruhuset.se/comersus_index.asp

Jag köpte ju ett litet sortiment från gunold det är 27 färger på 1000m liten kona.Tror det kostar 580+moms

Dom har ju böärjat så smått med en webbshop oxå men om man ringer kan man få en prislista på mailen. Dom har ju dessutom allt både tråd o backing saxar o nålar sen tycker jag det är snabb leverans och dom är jättetrevliga.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Millimina skrev 2010-02-19 10:34:56 följande:
    Åh, har du fått hem din kampress också? Jag hittar inte specarna för de på siten du beställt från (om jag minns rätt var det babythings, eller hur?) Det här hålet i bottenplattan, vad har det för diameter? (måste gå och kolla igen...) Jag har ju värsta problemet med mina knappar där den vita lackfärgen släpper om jag bankar för hand, så då tog jag kontakt med tapetserarverkstäder här i stan för att kolla om jag fick låna in mig lite på deras maskiner, men då visade det sig att alla har små hål och mitt verktyg behöver en diameter på en cm. Jag blir tooookig! Måste ju kunna sätta i knapparna!
    har du testat att lägga en bit mocka eller ett vikt sämskinn över när du bankar?
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    emptythorn skrev 2010-02-22 11:20:54 följande:
    Men om jag känner någon i England som kan beställa maskinerna till sig, och sedan skicka de vidare till mig, det borde väl funka?Men vad finns det för risker med att göra så?
    kolla bara vad frakten blir. företagare kan ju ha rejält rabbatterade frakt priser
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd