Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Där jag har köpt mina småmaskiner så rekommenderar hon oxå Berninas OL jag köpte en Bernina 800DL och jag är riktigt nöjd enkel att justera enkel att trä jag har haft nåt enstaka hoppstygn MEN då har jag kanske 4 lager tjockare tyg

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    prinsessan 13 april skrev 2010-02-02 20:18:22 följande:
    Symässa i Älvsjö 19-21 februari - Är det någon som ska gå? Tycker det är så tråkigt att gå själv på mässa och undrar om det är någon här som vill slå följe på fredagen? Jag faktiskt tänkte ta ledigt från jobbet för att inte behöva trängas.
    åhhh jag hade gärna velat gå MEN jag fyller år den helgen+ att jag o mannen firar 10 år tillsammans och tro det eller ej han va INTE sugen på att fira det med att åka till Älvsjö o syfestivalen
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

Hjälp mig nu snääällla Om man ska sy kuddfodral typ finkuddar/prydnadskuddar o sälja vilken storlek säljer bäst???

30*30
    40*40
    50*50
    40*60

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-02-03 07:26:23 följande:
    40 x 40 är väl ett vanligt mått på innerkudde. Leta efter billiga och vanliga mått på detta och sy sedan i det måttet. Jag skulle spana in Åhlens och Ikea för det finns ju på de flesta ställen och det är då lätt för kunden att skaffa innerkuddarna om du själv inte skall sälja med dessa. Gör du det så skulle jag rekomendera S&S innerkuddar då de är vacuumpackade och på det viset lätta att skicka med posten.
    nää tänkte bara sälja fodralen till att börja med.
    kör väl några 40*40 o några 40*60 40*60 kan man ju ha i sängen

Sitter o försöker knåpa ihop lite exempeltexter/typsnitt
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Ullerull skrev 2010-02-03 10:55:20 följande:
    Ang kuddfodral så har jag sytt/broderat ett till mamma som hon fick nu när vi kom ner. 40x40 blev det, vanligt på soffprydnadskuddar tror jag, jag har dock 50x50 i min soffa. Finns i bloggenkristindesign.blogspot.com
    snyggt
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Lokatt skrev 2010-02-03 12:49:04 följande:
    idag fick jag hem apor/lejon och fordon från JNY. fast som färdiga tröjor! När man ska ha stl 116 och tröjorna finns på 50% då bilr det nästan billigare att köpa de färdiga tröjorna!
    haha ja det blir det
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    mähhh jag hade inte fått Stoff o stils nya katalog va ju tvungen att springa ut till brevlådan innan idag o kolla
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-04 12:50:25 följande:
    Berättade ju häromdagen att jag beställt en ny maskin, den avbokade jag när jag insåg att det gick att dela till sig bättre priser.  Så för 9900 får jag nu en coverlock 4.0, overlockstråd i två färger och fem extra pressarfötter. Så nu ska jag kosta på mig nya saxar också.
    Grattis!!! affären där jag handlar har oxå haft erbjudanden på coverlocken emellanåt. hon tycker det är en bra maskin om man inte syr för mycket olika saker.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-04 14:36:09 följande:
    Tack! Vet inte om det är ett superpris men betydligt bättre än de 12000 den lokala butiken skulle ha (utan tillbehör). 
    tycker jag är ett bra pris. jag skulle ju köpa den MEN sen kom viu fram till att 2 maskiner är bättre för mig. så det blev en bernina 800DL och en Janome Cover Pro. Men jag sneglade lite på Pfaffen när jag va inne sist för jag tycker den är snygg
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-04 15:43:10 följande:
    Ja, lite snygg är den faktiskt. Tycker alla OL är så gräsligt fula faktiskt, men någon på pfaff måste tänkt till lite... Hade jag haft ett större bord att ha maskinerna på hade jag köpt en maskin för var funktion men man kan inte få allt. 
    Tyvärr är det ju så även om man har plats jag skulle behöva en "vanlig" symaskin men det finns inga pengar till det just nu
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd