Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Mimmi 71 skrev 2010-01-22 17:44:15 följande:
     Hur ser dina "lappar" ut. Kan du inte testa stället på Etsy och be om offert därifrån också?Själv är jag så löjlig så jag vill ha många färgvarianter, därför får jag stå ut med minanamnbands standardalternativ
    jag ville baa ha mitt företags namn och mina 2 filurer som heter "liten" i typ svart bakgrund och turkos eller orange text.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    GOBLIgobli skrev 2010-01-22 18:09:40 följande:
    Jösses!! Men kolla med Snork, hon har beställt med motiv och fler färger från Etsy. Jag är också lite sugen på att testa därifrån.
    Mimmi 71 skrev 2010-01-22 18:00:22 följande:
    Tycker det verkar vara väldigt mycket pengar ??????
    ska faktiskt testa att slänga upp en logo i brodyr maskinen och köra ut ett gäng
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

hmmm ska man testa att brodera ut dom i microfleece???? bomullstyg fransar ju sig......

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Dora skrev 2010-01-22 19:46:32 följande:
    Hur bär man sig åt för att få bort hårda veck på vaxduk? Den från stoff och stil var vikt massor med gånger och är nu alltså full av veck. Ser ju inte så kul ut på en haklapp eller ett förkläde.
    lägg en fuktig handduk på baksidan sen en torr handduk eller lakan och stryk den på hyfsat svag värme typ 2:an.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Kaja skrev 2010-01-22 20:08:32 följande:
    Men alltså. Han måste ha räknat fel någonstans. 9500 kan jag tänka mig för 5000 etiketter, inte 500. Senaste uppgiften jag hörde var någonstans mellan 1500 och 2000 och det var inte SÅ länge sedan. Kolla en gång till!
    jag fick olika prisförslag utefter min logga och det va det billigaste. ska testa först att göra själv
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

jag är nog inne i en sån period igen KAN SJÄLV

Har bestämt mig för att beställa en liten uppsättning tråd frrån brodyrvaruhuset paket med 27 st färger. MEN använder ni er av poly 40 eller Poly 60???

Längtar efter sommar
  • 78Misan

Sådär nu har jag haft besök av 2 tjejer från skatteverket. Dom har hjälpt mig med lite ändringsanmälningar och gett mig massa tips o info

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-26 11:42:07 följande:
    Spännande!Personalen från skattemyndigheten är till för att hjälpa och ge råd och inte att "stjälpa" som är den vanliga och icke överensstämmande uppfattningen.
    Jag hade ju fyllt i fel på min anmälan så jag fick hem ett beslut om att jag from April skule betala 20700:-/ mån till dom o det stämmer ju inte. Så jag ringde dom förra v och dom va här idag och hjälpte mig med Ändringsanmälan och jag fick lite info ang dom nya momsregler o kassaregistrer regler/undantag o massa broshyrer gick vi igenom

Dom va supertrevliga och hjälpsamma
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-26 12:06:54 följande:
    21 000:-/mån låter mycket. Du måste ha en rejäl omsättning Skönt att ni fick ordning på det och i slutändan blev det istället positivt med lite information dessutom.
    japp o det är ju gratis deras besök. Så nu känns det mycket bättre. Ska ringa revisorn idag o kolla vilken "kod" jag ska ha på brodyrmaskinen. Sen har jag ändrat momsen till var 3:e mån istället för 1 ggr/år. Så nu får jag ju tebax min moms med så då blir det lite bättre balans på kontot.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-01-26 12:41:11 följande:
    Det där med koder är lite kryptiskt. Det finns aldrig någon kod som känns självklar. Var inne på PRV häromdagen och kikade lite på att varumärkesskydda namnet. Då ska man också fylla i kod. Det fanns ingen som ens var i närheten av det jag håller på med! Jag var inne och kikade på din hemsida. Fin!! Såg att du har bra fraktpriser. Har du avtal med DHL för att få dessa priser?
    nja alltså jag tar inte "full" pris på frakten utan en del räknar jag liksom in i produkterna men ju fler försändelser/vecka som företagskund hos DHL desto bättre priser skulle det bli.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd