Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Mimmi 71 skrev 2009-12-14 11:17:23 följande:
    Jag hoppas nu att det går snabbt för min maskin börjar närma sig - är för tillfället i Örebro och hittar kanske hem till mig imorgon. Jag längtar!!!! Jag har ju några rullar broderitråd, så jag kan ju teta lite så länge iallafall.
    får du inte med nåt startkit?
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Kyssen skrev 2009-12-14 07:24:17 följande:
    Usch vad trist! Var det fel folk som kom eller var det lite folk? Marknader är svårt.. stog på en yttepytteliten marknad för någon vecka sedan och sålde lite grand, mest var det till närmast sörjande. Tanten mittemot däremot som sålde gamla leksaker och annan skit - hon sålde massor
    det va nog fel folk. det kom en del folk trots att det va en liten marknad med 16 utställare men den som sålde endel va kvinnan med hemstöpta ljus.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

hallå hallå itråden. skulle behöva lite hjälp från nån som broderar hur ni räknar ut pris vid stygnsättning tar ni per antal stygn eller på tiden ni sitter???

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2009-12-16 15:06:05 följande:
    Nu är jag urkass på att stygnsätta men just den här frågan har varit uppe på sysidan. Jag tror att många tar 1-5 öre per stygn och ca 5 kr per trådbyte.
    Bling1975 skrev 2009-12-16 14:16:32 följande:
    Misan, jag har inte koll på vad stygnsättning är, men när jag beställer brodyr på tex profilkläder så har de en fast stygnsättningskostnad i olika intervall för mängden stygn.
    Tackar för infon jag har ju 16 nålar så det blir ju inte så många trådbyten för mig om man inte väljer väldigt udda färger
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Lallan skrev 2009-12-17 11:11:45 följande:
    Ni som sytt vetekuddar, syr man först en kudde och sedan ett fodral eller endast en kudde? Innerkudden i sådant fall kan man sy den i vanlig lakansväv eller krävs det något annat om man ska kunna värma den i mikron? Vad för vete är det man ska köpa? Vet att frågorna ställts tidigare men orkar inte leta i alla trådar tills jag hittar svaren. Tänkte sy några i julklapp.
    det man ska tänka på är ju att på mönstrade tyger får det inte vara nåt silver/guld tryck eller tråd. det kan knastra fiiint i micron *vet* Jag kör innerdelen alltså själva vetekudden i "vit" ekologisk bomull sen gör jag fodralen i lite olika men 100%bomullstyg. Ska man sälja/gebort så skicka med en lapp om hur länge den ska värmas och att man egfter ett tag ska ha med ett glas vatten i micron när man värmer den för blir vetet för torrt så kan det bli bränt.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Brooks skrev 2009-12-20 11:32:40 följande:
    Haha, skulle inte jag heller. Men det blev nog närmare 11 meter ändå :-OTur att tyg isolerar huset, för det är ju faktiskt ganska kallt ute nu
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Pejgan skrev 2009-12-20 19:14:32 följande:
    du tar väl ändå av fodralet i mikron?
    Det gör aldrig jag.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    AMDA skrev 2009-12-21 09:29:09 följande:
    Nej det är inte den länken du kom med utan det här är en kvinna som haft personlig kontakt med mig vi har även träffats live hon frågade om det var ok om hon sydde likadana påsar till sina barn i julklapp sen fick jag reda på att de ligger som nyheter i hennes webbshop.här: www.janderdesign.se
    hon är väl ute på lite tunn is öht gällande copyright för Älskling med hjärta tror jag är Copyright för Lundmyr och den hon har är vääääldigt lik men inte exact kopia. Jag har pratat med svensk handel lite om detta att brodera på saker och det är en väldig gråson. Ska man vara hård så måste man egentligen ha tillverkarens godkännande det räcker inte med återförsäljarens.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

det här med stygnsättningsprogram är jättesvårt håller på att lära mig mitt nu jag köpte den högsta versionen av Designshop och det skiljer ca 35.000:- från grund till det största så jag tror mitt program går på nästan 60.000 men nu är det ju menat att jag ska kunna leva på detta.

Längtar efter sommar
  • 78Misan

sen ska jag kanske säga att jag är så förb****nad på kepsarna nu att jag kan kräkas på dom..... det blir inte som jag vill{#lang_emotions_djavulsk}

Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd