Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Bling1975 skrev 2010-01-10 02:06:38 följande:
    Det finns, men originalet kostar visst ca 1750:- i sverige, jag beställde min från SMD för £89 om jag inte missminner mig.Jag var inne och köpte en genomskinig pressafot till min nu i veckan och höll på att trilla av stolen när de skulle ha 588:- för en liten plastbit.

Längtar efter sommar
  • 78Misan

jag har jätterörigt i mina rum men ska försöka fixa det idag så kanske jag kan ta nån bild o slänga in.

Längtar efter sommar
  • 78Misan
      Mimmi 71 skrev 2010-01-13 14:57:39 följande:
    Måste bara få "ropa ut" att jag älskar min brodermaskin  . Ju mer man syr dessto mer idéer poppar upp i skallen. Nu har jag dessutom 80 färger på brodertråd att välja mellan så det är hur kul som helst.
    jag kan ju inte annat än att instämma. fast jag har inte bestämt mig varifrån jag ska köpa tråd än....... gunolds är ju rätt dyr MEN den finns ju i över 300 färger så man har ju en helt annan valmöjlighet.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-01-13 18:39:13 följande:
    Gunolds är bra tråd! Dessutom får man snabba leveranser från solbrodyr. Kanon! Jag bockar för i färgkartan varje gång jag köper nya färger så jag har koll på vad jag har... Så köper jag några nya färger varje gång jag beställer Snart (om några år) har jag hela färgskalan
    nja jag va nog inne på att köpa ett set med alla färger på 1000m konor
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-01-13 18:39:13 följande:
    Gunolds är bra tråd! Dessutom får man snabba leveranser från solbrodyr. Kanon! Jag bockar för i färgkartan varje gång jag köper nya färger så jag har koll på vad jag har... Så köper jag några nya färger varje gång jag beställer Snart (om några år) har jag hela färgskalan
    vad kostar tråden hos solbrodyr???? nyfiken på vad det skiljer mot den prislistan jag har.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-13 20:31:11 följande:
    Men då skall du köpa ifrån USA, för det blir rejält mycket billigare. Jag köpte 81 rullat tillsammans med ett trådställ för 120 rullar ifrån Threadheart och det kostade mig 160 USD + 380 kr i tull. Om jag räknat rätt så blir det totalt ca 20 kr/rulle.
    jo fast dom hade ju inte så "många" färger. va in o kollade sen har jag ju full riktig trådfärgkarta över gunoldssortiment. dom hade väl bara hälften av färgerna som gunold har.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Kyssen skrev 2010-01-13 22:46:59 följande:
    Ang Me&I och velour så har de sin velour på "fel" håll emot vad vi här i sverige tycker är "rätt". Enligt försäljaren som hade party hos mig sist så är det där en smaksak och neröver i Europa så har de alltid luggen neråt
    tror alla mina kläder har luggen neråt, me&i, rabdido, gekås....... va ju tvungen att kolla i garderoben o klappa på all plysh :-.D
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

FridaS: snyggt både byxan o tunikan men jag gillade verkligen klänningen i svart o turkost.

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-01-14 09:12:19 följande:
    Du har f-skattsedel, va? Då kostar rullarna ca 20 kr/st för 1000 m. Tror att jag gav ca 90 kr för 5000 meters rullen jag köpte. Undertråden kostar ca 85 kr för 10000 m.
    ok det är ju bara 2 kr billigare än brodyrvaruhuset då. för jag antar att vi pratar +moms nu.
    Mimmi 71 skrev 2010-01-14 09:15:45 följande:
    OJ, det var ett bra pris. Är på G med F-skatt så det kanske blir solbrud för min del också. Då är det ju inte lönt att beställa från USA.
    sen får man ju tänka på att om man ska sälja så kanske förhoppningsvis får återkommande kunder och då kan dom bli besvikna om det inte är "samma" färg.

Sen har ju Gunold 335 färger i Sulky=rayon och 300 i poly så det finns ju mer nyanser att välja mellan + att man får hem tråden på nån dag bara.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-14 09:37:17 följande:
    Då hängde inte riktigt jag med Mina priser är inkl moms. Själv har jag ju inte tänkt att brodera så mycket till försäljning, f-skatten är för mina barnkläder.
    fast har du F-skatt eller FA-skatt så får du ju dra av momsen sen ska man ju även betala moms på det man säljer.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd