Vårmammor 2007, fortsätter in i 2010...
Vi kör väl vidare här.....så att vi inte tappar bort varandra..
Vi kör väl vidare här.....så att vi inte tappar bort varandra..
hoppas att alla hittar hit, trots att aktiviteten i tråden är lite svag just nu...
Heeeeej!!
Bra med ny tråd Darling! Ska vi skriva lite i den oxå??? Här är det full fart med allt...Barnen har vattkoppor så VAB för oss. De borde kunna gå några dagar på förskolan nästa vecka! Ni som haft det eller kan det ändå...hur vet man när de inte smittar längre? Intorkade står det, är det när det blivit skorpor eller?
Vad köper ni i julklapp till era små eller stora?? Alla tips mottages. Samuel vill bara ha bilar så vi har köpt en till honom men det vore kul med något annat också så vad leker era med?
Kram
jättebra att du fixade ny tråd Darling!
Julklappar ja.....vi har tänkt köpa skridskor till Tyra, en skoltavla med kritor (hon har tjatat om en sån..), Pippi Långstrump-film (om jag hittar något annat än tecknade varianten. Hon är numera heltokig i Pippi) och så har jag sett en HelloKitty-poncho i frotté. Kan ju vara skönt efter duschen/badet ibland.
Nu måste jag jobba vidare.
Kram på er!
jag hade lite problem att få ut den nya tråden till alla, för så fort jag hade skikcat den till 2 så kom inte den tredje fram för då var det "spam"...så då fick jag vänta ett par timmar till nästa omgång..
dillon: japp, när de är som skorpor...det är ju dock lite svårt att veta eftersom det kan finnas nån liten "färsk" rackare på ett ställe som man inte ser, och då smittar de ju...men å andra sidan så är man ju smittsam upp till ett par dagar INNAN man själv blir sjuk så....Daniel har haft här, inte Joel....få se när han får dem...
julklappar...ja, Daniel får ett stort paket med lego, en polislastbil med div tillbehör..han älskar lego nu och bara bygger, bygger och bygger...jätteroligt!!!
sen blir det nå smågrejer som star wars-tshirt och så...
Joel har vi inte kommit på nå till än...han är ju biltokig!!! älskar Blixten McQueen och d bilarna...men där har vi ju alla i och med att Daniel har dem alla...
men vi får se vad vi hittar på...han ska iaf få ett bäddset med Blixten, och en tshirt med Kakmonstret på.. men nå leksak ska han få oxå..
Hejsan!
Imorgon bär det av till Stockholm för helgmys med mannen...
Det blir Spa-behandlingar, hotell och god middag för oss båda. Ska bli så skönt!!
Julklappar har jag knappt börjat med, men Edvin är så förtjust i Nalle puh och Moomin just nu, så vi har köpt en stor Nalle Puh till honom. Sen blir det nog en stor leksaksbil också..
/Sara
Härligt med julklappstips, tack! Skridskor har vi köpt med till bägge! Sen ska Samuel få en el-gitarr och Isabella trummor....smart eller?? De älskar att sjunga och spela tillsammans. Till mig och Peter blir det väl hörselskydd!
Darling: Ja det är lite svårt att veta om alla fått skorpor, kan ju som sagt var finnas någon doldis kvar, men imorgon blir det förskola för Samuel. Isabella låg ju några dar före så hon fick börja i måndags.
Tre dagar bara innan vi tar jullov-längtar!!
Masqito: Hoppas ni hade det mysigt!! Lät hur bra som helst
Vad ska ni göra i jul då? Vi firar hos min/Peters familj på julafton o juldag. Sen ska vi vara mycket hemma, hoppas snön får stanna så det kan bli pulka åkning och korvgrillning...Vi är lediga fram till den 7/1....välbehövligt! Har ju tagit några extra dagar pga vår lilla valp som flyttat in...hon är underbar!
Har annars varit iväg på kurser, både en i ledarskap och nu senast i retorik....hållt tal i dagarna två. Sååå nyttigt!! Man blir bättre med övning, det märks. Vi tränade även en hel det avslappningsövningar för att minska stress och andas lugnt om pulsen går upp medan man talar. Denna kurs var lika nyttig för jobblivet som privatlivet. Fick träna på tacktal osv också!
Nähäpp, leta fram barnens hjälmar till imorgon...
tomten kom tidigt i år....
lillskruttet: om jag misstänker rätt så säger jag GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! förmodar att Tyra ska få bli storasyster....
GRATTIS GRATTIS ANNA!! Underbart att det gick så smidigt denna gång Hoppas du får må bra och härligt att Tyra ska få bli storasyster..
Förresten, tack för the studio rekomendationen...Måste fråga dig lite om det sen men vi ska inte dit förrens i februari....