• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Sofia8504

Nä, fyyy så vidrigt!

Dock är jag lite förskräckt att så många här inne tycker att man ska använda klorin istället. Då är det faktiskt mer miljövänligt att köpa en ny!

Javah skrev 2009-12-10 14:02:03 följande:
    Termofila mikroorganismer gillar ju värme men det var något mer specifikt jag var ute efter...hmmm... mamma tjatade jämt om det när jag var liten och drack varmvatten i duschen, jag borde verkligen minnas
    Du kanske menar legionärsbakterier? Det kan man få i sig om man dricker varmvatten i duschen.
  • LillaZ

Jo men så gör jag också. Och ibland om vi inte har något toapapper hemma så torkar jag mig med disktrasan, den blir ju ändå så skitig. Torkar även sonens mun med den ibland.

• Daggdroppen

Ha ha, nej fy fasiken så vidrigt! {#lang_emotions_throwup}

Kan hon inte ha gjort det som skämt då? Satte hon faktiskt igång maskinen efteråt?

Var det ett skämt så var det ett grymt smaklöst skämt och var det på riktigt ja då har hon nog inte alla hästar hemma... Åh fy fasiken som sagt!

• LillaZ

Oops... Glömde smileys

Nej det där var väldigt vidrigt. Men det man inte vet har man inte ont av... *ryser*

• Morrdraken
    LillaZ skrev 2009-12-10 19:38:33 följande:
    Jo men så gör jag också. Och ibland om vi inte har något toapapper hemma så torkar jag mig med disktrasan, den blir ju ändå så skitig. Torkar även sonens mun med den ibland.
    Hahaha, nu fick du mig att minnas mina grannar när jag var liten.

Vi var alla ute i trädgården en varm sommardag när vi hörde mamman i familjen ropa till yngste sonen:

"Men xxx, har du torkat dig i röven med handduken?"

Han var nog inte helt nöjd eftersom fönstret var öppet när hon skrek.
  • GreatMaffian

Jösses! När jag läste de från början trodde jag att de va sandlådan..

Hahaha, men ärligt talat, de måste ju varit dolda kameran!!
    Om inte, *ryser* Nasty!

• katja74

Tandborstarna är ju inget i jämförelse! men visst, det gör dom säkert, samtidigt med mattallrikarna och toaborstarna..

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?