När börjar barn krypa??
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
En del kryper inte alls... min son kröp aldrig, helt plötsligt brjade han dra sig upp och började gå....hahahaha
Men han hasade sig fram på rumpan, tar sig din dotter inte fram alls?
The Black Lady skrev 2009-12-11 10:15:27 följande:
The Black Lady skrev 2009-12-11 10:19:59 följande:
För de barn som kryper, alla gör ju inte det som sagt, så är det vanligast att de gör det mellan 7-10 månader. Före det brukar räknas som tidigt, efter det som sent....om det nu är av vikt. På 8-månaderskontrollen brukar de fråga om barnet tar sig framåt på något vis. Storebror gjorde inte det. Han satt stadigt och nöjt på sin rumpa tills han var 9 månader då han från sittande kröp iväg. Lillebror är 7½ månad och kan åla med halvtaskig teknik, ibland framåt, ibland bakåt. Kommer nog att krypa om inte alltför lång tid. Kommer upp i krypställning och står och vaggar....tar liksom sats men kan inte . Stupar på mållinjen så att säga
.
Min son kröp först när han var 10 månader. Innan dess ålade han sig framåt, men jag minns inte när han började med det.
Det kommer! Var glad så länge du vet vart du har henne...! =) När hon börjar krypa så blir det ett himla springande, snabba är dom små liven!
8 Labolina 8 skrev 2009-12-11 11:35:40 följande: