När börjar barn krypa??
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Behöver inte oroa er, min son lärde sig krypa vid 9-10 mån.
Jag själv lärde mig inte krypa förrän jag hade lärt mig gå vid ett års ålder! Alla är vi olika, ändå kan jag säga att jag idag är en fullt fungerande människa utan vare sig fysiska eller psykiska krämpor.
Din dotter är absolut inte sen. Det vanligaste är att dom börjar krypa någongång mellan 7-10 månader men även tidigare eller senare är fullt normalt.
Jag har 4 döttrar varav 2 kröp vid 10 månader, en vid 12 månader och den yngsta vid 7 månader... och den yngsta ansåg min bvc-tant var ganska tidig med krypandet, dock kunde hon inte sitta själv förräns vid 8 månader men det är också helt normalt. Hon som kröp vid 12 månader ålade istället, tror hon började runt 8-9 mån och sen kröp hon bara några få gånger efter 1-årsdagen för att sedan resa sig och gå istället. Jag känner faktiskt ingen vars barn börjat krypa innan 7 månader.