När börjar barn krypa??
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Låter behändigt med en snart 8 månaders som sitter still.
min bebis är 8 månader och hon gör inget där jag sätter henne där hittar jag henne vilket faktiskt är skönt
allt i från 4 månader till aldrig skulle jag tro. Mina har varit 4,5 månad och 6 månader men då anser jag nog dom rätt tidiga. Jag tycker itne du ska oroa dig. Alla barn kryper inte å det är lika normalt det. Hon kanske börjar krypa och bara kryper nån vecka innan hon börjar gå. Hon kanske börjar gå direkt. Genom att hon har gåstolen så kanske hon inte känner behov av att krypa heller. Hon tar sig ju fram iallafall.
"Tjabba eller nått" och "Rumpetroll " det gjorde vår äldsta pojke oxå. Vi har kort då han vid 5 mån går längs med en låg hylla i sovrummet å en där han går vid vardagsrumsbordet. Vid 7 månader sprang han här hemma med gåvagnen för fullt. Min yngsta gick helt utan stöd och slutade krypa för att bara gå vid 9 mån. Det är ju så olika. Barn utvecklar ju olika saker i olika takt. Mina har varit motoriska men min 2,5 åring är ju fortfarande dålig på att prata. Medan andra satsar mer på språket osv.
Ts jag tycker du ska ta det med ro. Barn är olika å lägger krutet på olika saker.