• MeLove22

När börjar barn krypa??

Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!

• Svar på tråden När börjar barn krypa??
  • The Black Lady

En del kryper inte alls... min son kröp aldrig, helt plötsligt brjade han dra sig upp och började gå....hahahaha

Men han hasade sig fram på rumpan, tar sig din dotter inte fram alls?

• MeLove22

The Black Lady skrev 2009-12-11 10:15:27 följande:

En del kryper inte alls... min son kröp aldrig, helt plötsligt brjade han dra sig upp och började gå....hahahaha Men han hasade sig fram på rumpan, tar sig din dotter inte fram alls?
    Nej! Hon tar sig bara fram med gåstolen och det tycker hon är jätte kul. Men hon hasar sig inte eller nå..
  • The Black Lady
    MeLove22 skrev 2009-12-11 10:18:57 följande:
    The Black Lady skrev 2009-12-11 10:15:27 följande:
    Nej! Hon tar sig bara fram med gåstolen och det tycker hon är jätte kul. Men hon hasar sig inte eller nå..
    Okay.. rådfråga BVC vid nästa kontroll....
  • MeLove22

The Black Lady skrev 2009-12-11 10:19:59 följande:

Okay.. rådfråga BVC vid nästa kontroll....
    Mmm, får göra det!!
  • Flickan och kråkan

För de barn som kryper, alla gör ju inte det som sagt, så är det vanligast att de gör det mellan 7-10 månader. Före det brukar räknas som tidigt, efter det som sent....om det nu är av vikt. På 8-månaderskontrollen brukar de fråga om barnet tar sig framåt på något vis. Storebror gjorde inte det. Han satt stadigt och nöjt på sin rumpa tills han var 9 månader då han från sittande kröp iväg. Lillebror är 7½ månad och kan åla med halvtaskig teknik, ibland framåt, ibland bakåt. Kommer nog att krypa om inte alltför lång tid. Kommer upp i krypställning och står och vaggar....tar liksom sats men kan inte . Stupar på mållinjen så att säga .

• MeLove22
    Flickan och kråkan skrev 2009-12-11 11:21:43 följande:
    För de barn som kryper, alla gör ju inte det som sagt, så är det vanligast att de gör det mellan 7-10 månader. Före det brukar räknas som tidigt, efter det som sent....om det nu är av vikt. På 8-månaderskontrollen brukar de fråga om barnet tar sig framåt på något vis. Storebror gjorde inte det. Han satt stadigt och nöjt på sin rumpa tills han var 9 månader då han från sittande kröp iväg. Lillebror är 7½ månad och kan åla med halvtaskig teknik, ibland framåt, ibland bakåt. Kommer nog att krypa om inte alltför lång tid. Kommer upp i krypställning och står och vaggar....tar liksom sats men kan inte . Stupar på mållinjen så att säga .
    Okej, ja då vet jag!! Ska på 8 månaderkontrollen på måndag.. Men hon sitter bara på rumpan men sen händer inge mer liksom!! Fast det har hänt ett par ggr nu att hon ligger på mage och ha dragit sig bakåt. Fast det var bara typ max 1 dm, sen tappar hon tålamodet och blir arg!! Jag blir orolig ifall det skulle va nå fel!! Men hon lär sig väldigt snabbt på många saker, men inte just krypa!! Kan ibland känna mig som en dålig mor, men det kanske jag inte ska göra!!
  • Kodia

Min son kröp först när han var 10 månader. Innan dess ålade han sig framåt, men jag minns inte när han började med det.

• MeLove22
    Kodia skrev 2009-12-11 11:30:56 följande:
    Min son kröp först när han var 10 månader. Innan dess ålade han sig framåt, men jag minns inte när han började med det.
    Okej, ja det väldigt stor variation på åldrarna har jag märkt.. ja då kanske inte min dotter är sen då..
  • 8 Labolina 8

Det kommer! Var glad så länge du vet vart du har henne...! =) När hon börjar krypa så blir det ett himla springande, snabba är dom små liven!

• MeLove22

8 Labolina 8 skrev 2009-12-11 11:35:40 följande:

Det kommer! Var glad så länge du vet vart du har henne...! =) När hon börjar krypa så blir det ett himla springande, snabba är dom små liven!
    Mmm, hoppas det!! Haha ja jag får vara det =) .. Mmm, det är snabbare än vad man kan tro..
Svar på tråden När börjar barn krypa??