När börjar barn krypa??
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Hej jag har en fråga, när börjar barn krypa? Jag har en dotter på 7½ månad som inte kryper än, hon kan sitta jätte stadigt och går lite i gåstolen men hon kryper inte.. Tack på förhand!!
Min son hade precis blivit 3 månader när han började krypa, tog inte många dagar föräns han fatta galoppen och då var den lugna tiden slut
Sorry läste fel, tyckte frågan var när brjade era barn krypa 
Min dotter är snart 9 mån och kryper inte, hon kan stå upp lite ostadig mot en stol.
Hon ställer sig på alla 4 när det är bra underlag:)
Ingen av miona barn har krypit innan de kunde gå... gumphoppare har de varit ;)
Jag har också en 7 ½ mån och hon kryper inte heller. Hon kommer nog aldrig göra det känns det som för hon ålar och verkar trivas bra med det :P hon har aldrig ens gått upp i krypställning, och när jag försöker sätta henne så glider hon snabbt ner på magen och ålar iväg haha. Jag är inte speciellt orolig dock för som sagt alla barn kryper inte ens.
Min son var nästan 10 månader när han började krypa. Ålade började han med när han var ca 9 månader. Han kunnde sitta stadigt och själv när han var 7 månader. Han blir 1år nästa vecka och visar inget tecken på att börja gå med eller utan stöd. Det är olika från barn till barn, många barn kryper inte alls heller. Oroa dig inte de kommer när de kommer, och om inte så är de fortfarande normalt :D
Våra barn kröp aldrig. De kunde sitta stadigt när de var ca 6 mån och började "åla/hasa" när de var 7-8 mån. När de var 9-10 mån började de ställa sig upp. Ibland med hjälp av varandra
(Mycket roligt när man har tvillingar, även om det ibland ledde till skrik och bråk).
Nu är de drygt 14 mån och började gå helt utan stöd för några veckor sedan. (Pojken något före flickan). De har gått sen strax före 1 års ålder, men med stöd. Ingen har sagt att de är vare sig tidiga eller sena, utan "normala". Men som sagt - det kan variera väldigt.
son nr1 vid 8mån och son nr 2 vid 7mån. Men tror de flesta kryper vid 8-10mån
Min son Noah började krypa ordentligt för 2 veckor sedan, vid 6 månaders ålder. Nu två veckor senare kryper han med racerfart och jag får inte en lugn stund här hemma, är han inte på hundmaten så försöker han sig på skohyllan eller kattlådan, så det är svettigt värre. Man kanske ska vara glad om det "dröjer" på dig lite det där krypandet? Han slår sig en del nu också och har blåmärken och små rivmärken på knäna och knogarna, lillaman!
Mitt första barn började krypa i samband med att hon började gå, runt året. Min systerdotter kröp inte alls, min systerson är 10 månader och kryper inte än. Min son, 7 månader kryper inte och ålar inte. Jag känner faktiskt inget barn som kryper/krupit i den åldern. Det är TIDIGT om barn kryper när de är sju månader. Oroa dig inte utan njut av lugnet, din dotter är absolut INTE sen!!
Min lilla tjej fyller 8 månader imorgon och hon varken kryper eller ålar. Hon kan ta sig runt i en cirkel när hon ligger på magen men kommer inte framåt. Når hon inte leksaken som ligger för långt bort så tar hon helt enkelt det som ligger närmast istället. Igår lyckades hon dra sig själv upp till stående när hon höll i mina händer. Att stå verkar vara mer spännande än att krypa just nu 
Min son blev 10 månader på julafton (8 mån korr, född 2 mån för tidigt så man får räkna honom som en 8 månaders gällande utvecklingen) och han kröp ett par dagar innan julafton. Han har i samband med det lärt sig sitta själv, kunde inte det innan. Har inte använt gåstol.
Stora sonen kröp när han var 10,5 mån.
Jag tycker inte man ska gå och tänka på det så mycket. De kryper när de kryper. Vissa kryper inte alls utan tar sig fram på annat sätt. Vissa är extremt tidiga och andra sena. Barn är olika och utvecklas olika. Har ett barn vid 1 års ålder inte börjat ta sig fram öht, vaken åla, krypa, hasa eller nåt liknande hade jag börjat oroa mig men absolut inte vad 7 månader.
Min kille började åla när han var knappt 6,5 månader och började krypa när han var 7,5. Han är dock tidig vad gäller det fysiska. I min mammagrupp är där bara en till som kryper och han var nog ca 8 månader när han började. (de andra är nu 8-9 månader)
Min son är 8 1/2 månad och började krypa för ca en vecka sedan. Nu går det undan kan jag säga så njut så länge! ![]()
Min sin började krypa för 3-4 dagar sedan =) han är 8.5 månade.
Våran lilla dotter började åla vid 7 måanders ålder & började först krypa när hon va 9 månader & 3 veckor