• Anonym (Orolig)

Hon kvävde barnens marsvin.

Jag skulle hälsa på en väninna idag (vi hade bestämt tid) jag ringde på men ingen öppnade men jag hörde musik så jag gick in. Sen gick jag och letade efter henne i huset och får världens chock! I ett av barnens rum står hon med en plastpåse. I plastpåsen ligger ena barnets marsvin och kippar efter andan! Den andra låg död i en plastpåse på sängen. Jag frågade vad fasen hon gjorde och hon bröt ihop! Hon berättade att hon inte klarade av att höra dem där "förbannade svinens" läten mer. Jag stod som chockad och fick ingenting sagt..

Hur sjutton ska jag kunna hantera detta? Ska jag prata med henne? Inte låtsas som det har hänt? Jag är helt nollställd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 23:49
    Jag har inte kunnat släppa detta och ringde till psyk och rådfrågade. Dem hade inte så mycket vettigt att säga.. Pratade sedan med min vän och frågade hur hon kunde göra sådär. Hon började förtvivlat gråta och berätta att hon mår väldigt dåligt och inte har någon kontroll på livet längre. Att hon bröt ihop och därför hände det där. Frågade försiktigt om det hänt något mer. Om hon gjort barnen något t.ex och de har hon inte. Och det tror jag henne på. Men hon har kontaktat psyk själv nu och sagt att hon behöver hjälp. Att hon inte förstår riktigt vad som utlöste att hon gjorde sådär. Att hon behöver hjälp att reda ut sin handling och bakomliggande som utlöste det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-15 23:58
    Jag var alltså med när hon kontaktade psyk. Hon ville inte vara ensam när hon gjorde det. Jag satt bredvid henne och hon pratade med den kvinnan jag hade ringt och pratat med. Det märks på henne att hon blev lite rädd för sig själv. Och detta är en kvinna som är en riktig djurälskare så jag förstår absolut ingenting. Ännu mindre förstår hon själv.. Men nu är hon i rätt riktning iaf.. Att få hjälp. För något fel är det.. Nu ska hon bara ta reda på vad..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-16 13:12
    Nu lämnar jag den här tråden. Har inte sett allt ni skrivit men min vän är en helt underbar människa som alltid ställer upp för alla och alltid finns där när man behöver henne. Uppenbarligen har hon blivit psykiskt sjuk eller något. De vet vi inte än. Förutom att någon är fel. Hon är både väldigt rädd och ledsen och förstår ingenting. Jag beundrar henne för att hon tar tag i saken så snabbt och kräver hjälp av psyk. För dem ville inte ta emot henne först. Hon var inte klassad som akut. Men hon har ringt och varit där och krävt att få prata med någon. Alla kan säkert få en psykos eller vad hon drabbats av. Man vet nog inte förrän man hamnar där själv. Om man gör det. Jag vet bara att hon inte riktigt fattade vad hon gjorde för hon verkligen bröt ihop när jag kom och såg henne. Hon blev riktigt rädd. Nu lämnar jag den här tråden. God jul.

• Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.
  • rosalee777
    Anonym (Överreagerar!) skrev 2009-12-16 11:43:38 följande:
    Anonym (Nä men) skrev 2009-12-16 11:38:35 följande: Nu har jag kopierat detta citat men jag tycker att det är bra förklarat" Syret i påsen kommer gradvis ta slut, och så blir det mer och mer koldioxid. Till slut somnar djuret och dör sen i sömnen. Det är därför det är så oerhört farligt med barn som leker med plastpåsar, de kan ha dem över huvudet och inte märka hur de långsamt blir koldioxidförgiftade och så tuppar de av och dör... annars skulle ju ingen dö av det, om det var ett plågsamt sätt! Då skulle barnet ju bara slita av sig påsen när det kände att det inte fick luft. Men så är alltså inte fallet."Vad trist det är att försöka ge sin åsikt och synpunkter och få höra att man har en mindre intelligent hjärna. Varför personpåhopp??
    Det är tydligt att man inte får säga sin åsikt här och nu fick jag ett medd från moderator att du hade anmält mitt inlägg, och jag tycker det är dålig stil att göra så! Jag ber om ursäkt för att jag skrev att du hade en mindre intelligent hjärna som kunde uttala dig så men att anmäla mig bara för att jag inte svarade på ovanstående inlägg är BS! Nu lämnar jag fl för gott, det här stället är ju bara pajkastning och en massa tjafs så tack ska du ha för att jag äntligen fattar att jag inte ska ha med det här stället att göra mer!
  • Anonym (Matte)

Släppa ut marsvin, hamstrar eller kaniner i skogen har jag hört om.
    Men hon ströp i alla fall inte djuren. Det hade varit grymt och hade kunnata betyda något annat!

• Ulf Harrys Farsa

Jag skulle lagt dom i en påse eller säck och slagit den i en vägg, stubbe, sten eller annat hårt och stumt. Kväva känns lite väl elakt :)

• Anonym (herregud)
    Anonym skrev 2009-12-17 01:10:39 följande:
    ....men att kanske spola ner en sjuk guppy på muggen tycker nästan alla är ok, eller ska man ta den till en veterinär också?
    Ska man tolka det som att du tycker att det är helt ok att spola ned en hundvalp eller en kattunge i toaletten också? Djur som djur, eller?
  • Sanna Gosing

Anonym (herregud) skrev 2009-12-17 20:17:55 följande:

Ska man tolka det som att du tycker att det är helt ok att spola ned en hundvalp eller en kattunge i toaletten också? Djur som djur, eller?
    Jag håller med! Man ska aldrig vara elak mot djur. Jag brukar ta silverfiskarna till veterinären samtidigt med hundvalpen. Ja, inte för att jycken ska somna in alltså, utan för någon annan åkomma. Och då passar jag på att få mina insamlade silverfiskar avlivade.
  • Lavish

Faktiskt är det ju djurplågeri att gå runt utomhus. Vem vet hur många oskyldiga stackars kryp som blir trampade på! För att inte tänka på att de kanske inte dör direkt utan blir av med t.ex huvudet eller rumpan och sen lever i flera timmar under svåra smärtor. Folk som gör så mot oskyldiga djur borde fan inte få leva!

• Anonym

Vart drar man gränsen? djur som kommer när man ropar?
    Alltså inte råttor (t.ex hamsters)
  • Anonym (herregud)

Sanna Gosing skrev 2009-12-17 23:17:59 följande:

Jag håller med! Man ska aldrig vara elak mot djur. Jag brukar ta silverfiskarna till veterinären samtidigt med hundvalpen. Ja, inte för att jycken ska somna in alltså, utan för någon annan åkomma. Och då passar jag på att få mina insamlade silverfiskar avlivade.
    Tror du missförstod mitt inlägg. Jag menade att det var löjligt att jämföra nedspolningen av en guppy med att döda större djur på samma sätt. Visserligen svårt att dra någon gräns, men poängen var att det är skillnad på djur och djur.
  • Lavish
    Anonym skrev 2009-12-18 00:18:54 följande:
    Vart drar man gränsen? djur som kommer när man ropar?Alltså inte råttor (t.ex hamsters)
    Mina hamstrar kommer när man ropar
  • Anonym (herregud)

Sanna Gosing skrev 2009-12-18 12:20:34 följande:

Nej då, jag missförstod inte. Min spydiga ironi var inte riktad mot dig.
    Ok, då var det jag som missförstod :D
  • Anonym (arg och ledsen)
    pluppfamiljen skrev 2009-12-16 19:08:55 följande:
    Meh hallå 2 stycken råttor kunde inte bry mig mindre... Djurplågeri  GE ER!!! Hon kanske mår lite dåligt och var less på dem och åker man med 2 st marsin till veterenären så garvar de! Jag hade kanske föredragit en hammare för det går snabbare. Men 2 stycken Marsvin...
    Men hallå, 2 stycken LIV. Spelar det någon roll om det är hamstrar, marsvin eller hundar? Misstänker att du hade tyckt det var värre om det var en söt liten hundvalp. Man har olika smak och tycke för djur, det kan jag hålla med om, men att skriva såddär är respektlöst för alla som öht gillar gnagardjur.

Ang kol, kanske inte samma sak, men jag har ändå svårt att tro att marsvinen INTE kände sig instängda och fick panik till en början.. så jag ser det som djurplågeri. Japp! Nu ska jag läsa resten av tråden!
  • Anonym (arg och ledsen)
    Anonym skrev 2009-12-17 01:10:39 följande:
    ....men att kanske spola ner en sjuk guppy på muggen tycker nästan alla är ok, eller ska man ta den till en veterinär också?
    tja eller avliva hemma, HUMANT, inte kväv den i en påse, eller lägga den i toalettstolen och spola, inte ge till katten..

Jag har inga problem med att folk avlivar hemma, det är sättet det sker på jag kan reagera på.
Svar på tråden Hon kvävde barnens marsvin.