Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Tråddödare forts....

Släkten är värst!! Framförallt den egna, inte den ingifta!

• Ord blind
    Jagbyttenick skrev 2009-12-22 18:10:50 följande:
    Jo det brukar vara den egna släkten som vet vilka knappar de ska trycka på. Nåt du råkat ut för idag?
    Nej, ett gammalt bråk med ett syskon som blossat upp...

Hur är det med dig?
  • Ord blind
    Jagbyttenick skrev 2009-12-22 18:21:57 följande:
    Inte lika febrig som inatt och imorse, men knappast frisk :-sJag försöker undvika det klassiska julbråket med min pappa för tillfället. Han ville först inte att vi skulle titta förbi på julafton trots att min svägerska som vi ska sova över hos bor bara ett par mil bort.Sedan ringde han igår och frågade när vi kommer och meddelade att han ordnat med julmat. Och jag sade tydligt ifrån första gången vi pratade att OM vi skulle titta förbi så ville vi INTE ha mat eftersom vi ska äta på det andra stället. För några år sedan, sist vi firade ihop, så blev jag utskälld efteråt för att vi inte kunde stanna så länge och det hade sårat hans fästmös känslor. Trots att jag den gången sade minst fyra gånger innan att vi var tvungna att åka en viss tid.... Nu kommer hon garanterat ha lagat mat för ett helt kompani och så kommer de bli besvikna när vi inte vill ha något, känns ju mindre kul :-/ Underbara familj...
    Tröttsamt när folk inte lyssnar.... Min mamma kan inte förstå att min bebis har rutiner som jag inte vill ändra på bara för att det är julafton, hon ifrågasatte varför bebis inte kunde sova borta trots att jag sagt att hon blir så gnällig då och det blir ett helvete för oss....

Som sagt somliga har selektiv hörsel.... Hoppas det löser sig för er!
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-22 18:37:34 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-22 18:15:14 följande:
    Men vad tråkigt! Är ni osams nu?
    Japp, kommer inte träffas alls inom en överskådlig framtid. Min man och jag är inte välkomna då vi är besserwissrar, perfekta och smarta. :) Vet inte om jag ska ta det som en komplimang? :/
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-22 18:44:46 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-22 18:43:14 följande:
    Det var väldigt, väldigt synd!Så de tror att ni ser ner på dem?
    Jag vet inte faktiskt. De har det inte så bra varken ekonomiskt eller i sitt förhållande så då börjar man kanske jämföra sig med andra och överanalyserar detsom sägs. Det komiska (om något kan vara komiskt i en såådan här situtation) är att vi (min man och jag) tyckte de var spydiga och att de alltid sa allting som en absolut sanning så vi började att argumentera emot vilket de inte tålde helt enkelt då vi bevisade att de hade fel ett antal gånger...
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-22 18:53:01 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-22 18:48:42 följande:
    Ok. Sånt där är så känsligt, särskilt mellan familjemedlemmar då man har djupare känslor för varann. Iallafall enligt min upplevelse.Om jag t.ex. bråkar med någon i min familj påverkar det mig tio gånger mer än om jag bråkar med en bekant/främling. Då kan man därför ta allting mer personligt och det sätter djupare spår.Fy att det skulle bli så mellan er. Grejen är att när man blir sådär osams, då vill ingen part ta första steget för att bli sams. Alla är för stolta för det och anser att det är andra partens fel.Fast du och din man är lugnare känns det som, eller? Hoppas det löser sig med tiden.
    Det löser sig nog någon gång, men inte i det närmaste. Jag är typen som inte orkar bråka. Dock är det så tråkigt att hennes man aldrig kommer vara välkommen in i vårat hem igen, han har bränt sina broar tyvärr...
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-22 19:33:29 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-22 19:31:06 följande:
    Ja, det tror jag att det gör, löser sig alltså.Oj, så han är inte välkommen längre. Var det han som gav de tyngsta och mest sårande kommentarerna?
    Jag känner knappt människan men tydligen mår han inte bra i mitt och min mans sällskap, jag vill inte ha folk hemma på besök som inte vill vara i våran närhet, det blir fel.
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-22 20:40:22 följande:
    Ord blind skrev 2009-12-22 19:38:39 följande:
    Jag förstår. Men hoppas att allt lägger sig och reder ut sig.
    Tack! :)
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-23 12:21:05 följande:
    Jag måste ta nummer100!
    Du missade.... :P
Svar på tråden Tråddödare forts....