Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Kommer ni ihåg inläggen jag skrev om min lärare?

Behöver jag säga vems barn det var? Behöver jag säga hur mycket jag älskade honom? hur mycket han älskade mig? Hur lycklig jag kände mig med honom?

Jag var överlycklig när jag fick reda på att jag var gravid. Min mamma var superglad. Det var MITT fel att hennes hjärta tog stryk, det var MITT fel att hennes äktenskap förstördes. Visst hon har ärftlig hjärtfel och det har jag också men efter den händelsen så blev det för mycket för hennes del........

Åhhhhhhhh......fuck, fuck, fuck.

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:53:09 följande:
    Jag har mer aning än vad du tror..Du ska få ett litet axplock om vad jag har varit med om, för att inse att jag vet hur det känns att må riktigt jälva dåligt och jag vet hur det är att leva med något på sitt samvete som man bara önskar att man kunde göra ogjort.Jag levde i 4 år, med en man som min äldsta dotter var livrädd för. När han kom hem så gömde sig på sitt rum och där satt hon tills han somnade eller gick igen.Jag såg på hur min mellersta dotters pappa gav henne en örfil så hon flög i golvet, när det enda hon ville var att få en kram för hon hade inte träffat sin pappa på en vecka.Jag har suttit ut, med två småbarn i bara pjamas/nattlinne, flera nätter mitt i vintern. Hade vi tur så kastade han ut madrass och täcken till oss, hade vi otur så gjorde han inte det. Så där satt jag.. med två blåfrusna lessna barn och vågade inte gå hem till någon för jag var rädd att dom skull döma mig.Jag vet inte om du kan förstå, men du kan säkert tänka dig hur det, när jag väl lämnade honom, påverkade mitt sett att se på mig själv. Jag hatade mig själv för att jag så länge för att jag lät barnen vara med om allt det fick vara med om.Men tillslut, så förlät jag mig själv.. jag såg istället allt bra jag gjort efter det. Det var skitsvårt, men det gick.Så kom aldrig och säg till mig att det inte går.. för allt går om man bara vill det tillräckligt mycket!
    Hmmm............Verkligen lessen över det jag läser.

Nej, måste tyvärr säga att jag inte förstår hur man kan behandla sina barn på det sättet. Grymt, verkligen grymt. :(

Har läst ditt inlägg ett par gånger nu och jag kan för allt i världen inte förstå hur han kunde göra så mot er.

Att det finns folk som kan behandla barn på det sättet har jag otrolig svårt att förstå.
    Du får nog va otrolig stolt över dig själv som kunde lämna honom och ta hand om dina barn på bästa sättet nu.

Jag älskar min pappa otroligt mycket och att en pappa kan behandla sina barn på det sättet är för mig helt oförståndigt.

Nej, tror ingen kan förstå vilken smärta jag går och bär på.....

Att jag kan förlora min älskade mamma en dag och att då ÄR mitt fel...:( Att känna skuldkänslan att hennes hjärta inte klarade av nånting som jag ÄR orsaken till.

Jag kommer aldrig förlåta mig själv, ALDRIG...:(
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-11 22:59:06 följande:
    Men vännen.....Jag är helt jävla mållös Det skulle inte vara rätt att jag sa nåt nu för jag är jättedålig på sånt här.Det är ju tur att Mandi säger så bra saker. Även jag tar till mig!
    {#lang_emotions_heart} Sitter och grinar som en idiot här.

Maken har vatt inne och frågat två gånger och jag oooooorkar inte ens se honom. :(
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 22:59:53 följande:
    *Kramar om* Så ung och så sorgligt Lider för dig vännen!
    Tack. {#lang_emotions_heart}
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-11 23:05:05 följande:
    Är det nån mer än du själv som beskyller dig för det som hände din mor?
    ................................................................
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-11 23:08:25 följande:
    Jag förstår det, att du inte klarar av honom just nu. Är det för att du inte skulle kunna säga till honom de detaljerna du delgav oss ikväll?
    Mmmmm......

Han vet att jag har förlorat ett barn men med vem och hur det gick till har han ingen aning om. Han accepterade att det var nåt som hade hänt innan hans tid så han har inte frågat mig mer.

Jag äslkar och respekterar honom för mycket för att sitta och berätta för honom hur mitt liv såg ut med min lärare. Hur mycket jag älskade honom (läraren) vill inte att maken ska veta att det har funnits en i mitt liv som jag har älskat lika mycket om inte mer än honom.

Jag är inte helt hjärtlös, vill att han ska känna sig speciell nu när det är han som finns i mitt liv. Förstår du hur jag menar?
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:13:30 följande:
    Som jag såg det så var jag lika skyldig som han, jag kunde packat och stuckit satt mina barn i säkerhet mycket snabbare än vad jag gjorde. Det dröjde 4 år innan jag gjorde det, en massa skit barnen fick vara med om under dom åren.. tack vare att jag inte lämnade honom.Jag förstår ärligt talat inte hur du kan ta på dig skulden för att din mamma har ett medfött hjärtfel. Har du pratat med någon doktor om det, har du frågat om din mamma hade mått bättre idag om inte du drabbats av din olycka? Om inte så gör det, du kommer få samma svar som det jag skriver här. DU är inte på något sätt orsaken till att din mamma mår som hon gör.
    Jag känner kvinnor som inte kunnat lämna partnern alls. Känner kvinnor som fortfarande lever i sina äktenskap trots att barnen är stora så var gald att det tog 4år. Det kunde ha vatt värre. Dina barn har fortfarande möjligheten att njuta av sina barndom. Tänk på det. Du HAR gjort ett starkt val.

Jag VET att det var mitt fel. Hon var lika förstörd som jag när allt hände. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte hade varit för allt hon har gått igenom på grund av MIG. hon tog rejält stryk när jag fick missfall. Att hennes äkstenskap sen förstördes gjorde ju inte saken bättre. Pappa hade lika svårt att hantera det hela också. Mamma som var förstörd levde i sitt lilla värld och likaså pappa och till slut kunde dom inte ens va i samma rum.

Hur ska jag inte ta på mig skulden? Hur?......................
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:27:41 följande:
    Om någon av dina söner gick igenom det du har gått igenom och det ledde till att du och din man skildes och du blev så sjuk som din mamma är.Skulle du på något sätt kunna förberå och skylla det på din son då? Skulle du vilja att han grävde ner sig, mådde jätte dåligt och skylde allt som hänt dig på sig själv?
    Nej..........Och det gör inte mamma heller och har aldrig gjort men så är hon ensam om det också.
  • I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 23:27:30 följande:
    Men ett missfall är ett missfall, det är inget man kan hindra eller göra något åt!!! Du kan ju inte ta ansvar för dina föräldrars äktenskap. Och om din mammas hjärtfel är medfött kunde det lika gärna blivit sämre av sig själv, även om du levt det lyckligaste livet någonsin!!!Snälla gumman, du måste prata med någon och försöka förstå att du aldrig kunnat förhindra detta!!!
    Det var inte vanlig missfall. Det var inte missfall som kom av sig själv. Det var inget fel på varken graviditetet eller barnet..........:(

Jag tror inte nån har läst om hjärtfel och konsekvenserna med hjärtfel lika mycket som jag har gjort. Tror jag kan lika mycket om hjärtfel och vad som kan komma hända som en läkare. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte var för att hon totalförstördes.....Visst, jag kan säga att hon valde att gräva ner sig men fortfarande var jag orsaken till att hennes hjärta fick stryk.

Jag har varit nära att kollapsa varje gång hon har gått igenom en hjärtoperation. Varje gång har jag haft skuldkänslor för all smärta hon gick/går igenom. Varje gång hon ligger inne för en operation önskar jag att jag kunde byta plats med henne men men............
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:36:08 följande:
    Vem är det som dömer dig då och varför bryr du dig?Jag trodde du var en tuff tjej med skinn på näsan.
    ................Bara mamma som inte har skyllt allt på mig hittils. Pappa bad i och för sig ursäkt för nåt år sen och har försökt bygga upp relationen som det var innan.

När det kommer till mamma och allt det som har hänt är jag en vrak.
Svar på tråden Tråddödare forts....