Mandi74 skrev 2010-02-12 22:17:48 följande:
Som jag skrev till Velour i dag i inboxen så strävar jag efter att känna ingenting för mitt ex, varken hat eller kärlek. Att känna tar för mycket kraft och då innebär det att man bryr sig om personen, även om det är negativit. Så jag tror att både du och jag behöver kämpa tills vi kommer till den dag när vi kan se tillbaka och bara känna oss likgiltiga till de som gjort oss illa.. för vår skull, vi förtjänar att få det lugnet i oss. Hämnd är aldrig bra även om man kan känna så starkt för det, det leder oftast bara till en massa ny bekymmer och mer sorg.
Tror du missuppfattade det jag skrev.
Pappan till barnet ( läraren ) hade en
EX som hatade mig som pesten inte att
jag hade en EX. Ikväll känner jag så starkt att kunna skriva om vad som hände men vet inte hur mycket ni klarar...känns som att jag redan har gett för mycket huvudvärk...Det är inte roliga saker och läsa men då kanske ni förstår varför jag har/haft det så svårt att glömma allting.
Av allt du gjorde för mig igår så är det lilla jag kan göra för dig är att be även om jag vet att du inte är religös. Jag hoppas för din skull och för dina barns skull att du/ni får det liv ni förtjänar och att du en dag får uppleva kärlek. Önskar jag av hela mitt hjärta för dig tjejen. Dina ord värmde och hjälpte enormt igår även om jag inte visade det igår...