• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-02-08 16:18:35 följande:
    VAMPYRER!
    Jag har bara väldigt låg budget denna månaden... äter vad som ätas kan...
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:16:33 följande:
    Oj, jag menade inte just Maslows trappa, utan den humanistiska psykologin i större perspektiv, alltså att beteendeförändring härstammar från att man talar om för den som blockerar ens behov hur man uppfattar situationen och därigenom väcker empati. Så jag skulle nog inte kallat mig Maslowian utan snarare Rosenbergian. Det jag menar är alltså att jag ser helt klart att den metod du pratar om är effektiv och verkningsfull (och jag förstår hur du menar även när du skämtar en del), även om jag själv inte använder de metoderna när jag försöker påverka min omgivning. Min syn är att om man tydliggör vilka behov man har, vilkas tillgodoseende blockeras av motparten, så kommer motparten att känna empati eftersom den har liknande behov och kan relatera till situationen. Det väcker även den personens vilja att tala öppet om sina behov och då kan man utveckla relationen, vilket inte händer med B.F. där man snarare skapar en dominerande relation, vilket inte är konstigt med tanke på att det är just dominans som ställt till det från början. Människor går gärna väldigt långt för att vända på pannkakan när de upplever sig dominerade.Och tänk på att självförtroende och förmåga att leva upp till andras förväntningar också är grundläggande behov.Så, jag tror att behaviorismen kan skapa en snabbare och exaktare förändring, medan humanismen kan skapa mer långtgående effekter både på självkänslan och relationer, trots att det är ett mer långsiktigt arbete.Så nu kommer boktips av Scratchy igen: Nonviolent Communication av Marshall B Rosenberg. En av de bästa böckerna jag läst. Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    Fan vad ni kan, ni två! Jag har läst allt det där själv, men har förträngt allt för bekvämlighets skull{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Moahahahaa!
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:20:20 följande:
    Jag har bara väldigt låg budget denna månaden... äter vad som ätas kan...
    Men det är ju bra att du äter, särskilt järnrik mat
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-08 16:19:55 följande:
    Jag byter med lilla syster. Hon var tvungen och gå till skolan idag. Hade föreläsning som hon inte kunde missa så jag kom hit strax innan hon gick iväg. Har  gjort en massa ärende hela dan, håller på och lagar mat och väntar på att lilla syster ska komma så jag kan åka hem till killarna. Måste ju laga mat hemma också innan killarna kommer hem men jag är bara sååååååå trött. Äh, ska inte gnälla mer. Hur är det med dig? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men vännen.....Kram på dig! Kan din man laga mat eller?

Jo, det är OK här, händer inte särskilt mycket men har också massor av läsning att göra. Läsning som jag ändå kommer att glömma
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:17:43 följande:
    Visst, säg bara till var...

GOT IT? {#lang_emotions_djavulsk}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-08 16:06:24 följande:
    Ja, hur är det med läsförståelsen? När ska du lära dig att förstå vad jag skriver? Jag menade något helt helt heeeeeelt annat*står redo med ärmarna uppdragna och knytnävarna knutna för jag kastar inte tallrikar, jag menar, det blir så mycket att städa upp sen*
    *Kavlar upp ärmarna, vevar lite för att få igång blodcirkulationen och ger dig en stor varm kram, håller dig hårt och mjukt på samma gång och viskar att du är fin, fastän du inte förstår mig*
  • I Blackrose I
    VAMPYRER!
    Hehe, men jag gillar att bli biten/bitas. Gör det mig till en vampyr  då? {#lang_emotions_djavulsk}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-08 16:23:59 följande:
    GOT IT?
    Fan va taskigt...

Jag jobbar ju!
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-08 16:23:59 följande:
    GOT IT?
    Armbågen? Visst, vad som helst som funkar för dig baby...
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
Svar på tråden Tråddödare forts....