• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-08 16:39:01 följande:
    Jag med. Men min anledning är att det är för mycket barnljud här hemma.
    Bra att hitta en anledning. Då känns det befogat att man inte gör det man ska. Och som vanligt finns det antagligen en psykologisk term för detta beteendet
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-08 16:39:59 följande:
    Äh, gå och prata med den där kycklingen du!
    Den ligger fint i kastrulen och håller käft.

Nawwww......vad det mer än vad du klarar av?

Sorry. ska hålla mig till tantnivån från och med nu. {#lang_emotions_tongue_out}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-08 16:34:39 följande:
    För det finns ingen ord som heter bitare därav citationstecken? Äh, bli inte allvarlig nu. Låt mig hålla på......har inte lust och va allvarlig för tillfället. Jag vill bli biten på höger bröst. GOT IT NOW?
    Sluta!

Inboxa karln istället, JAG FÖRSÖKER JOBBA
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-08 16:34:29 följande:
    Den boken har läraren i grupp psykologi rekommenderat! kanske ska beställa den också.Förstår hur du menar och varför. Det som fascinerar mig med Skinner är inte att man ska tillämpa bestraffning för att fortare få ett resultat, men om man blandar in "populärpsykologi" i det hela och ändrar på en persons associationer till vad som upplevs som smärta, behöver inte ändras genom fysisk smärta utan det kan göras med inre bilder, tankemönster, osv. Man kan uppnå snabba, långvariga och gedigna reslutat på det sättet. Liiiite liiiite åt Neuro Linguistic Programming, men att man tar bort programmeringsdelen och ändrar det till att ändra associationer i ett tillstånd där man har en hävstångseffekt.Vet inte om du fattar, går lite bort från gamla rävar som Maslow här nu och blandar in amerikans framgångspsykologi i det hela.Varför har motparten liknande behov? Eller vilka behov är liknande hos motparten? Menar du grundläggande behov eller specifika behov?
    Ja, det kommer ju in mer och mer kognitiv beteendeterapi i behaviorismen, och det är nog positivt tror jag. Jag förstår vad du menar, absolut.

Man kan också se det så här att om man har kronisk huvudvärk på grund av stress så kan huvudvärkstabletter hjälpa bra. Men huvudvärken stannar, bara att man inte känner av den. Om man jobbar för att förändra sin situation till att bli mindre stressande så kommer man inte att behöva tabletterna.

Likadant så kan det vara så att om man inte är nöjd med sin partners beteende så kan man genom Skinners metoder få en föeändring på dennes beteenden, men förmodligen så uppstod ju partnerns beteende ur någonting, till exempel en ångest eller brist på grundläggande behov. Och kommer man inte åt dem så kommer man förmodligen inte att komma tillrätta med problemet i det långa loppet. NLP jobbar ju med detta genom att analysera presumtiva omvärldsförändringar innan man sätter igång arbetet. Inom KTB saknas detta fortfarande; man hittar inte orsaken till udda fobier eller irrelevant ångest utan slätar bara över den.

Vet inte hur Skinner ställer sig till det, men det skulle vara intressant om du kan ge en tanke på det.
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-08 16:43:34 följande:
    Sluta!Inboxa karln istället, JAG FÖRSÖKER JOBBA
    Hahahahahahahaha.

Nawwwwwwww...

Gissar på att du är P9 istället för 69. Eller hur?

Tantnivå till max. {#lang_emotions_djavulsk}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-08 16:40:46 följande:
    Hehe...Ja, jag brukar producera extra hormoner när jag bli uttråkad. ;)

Bra tidsfördriv liksom...
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:39:03 följande:
    *pustar ut och tänker: tur att hon köpte den för jag fattar verkligen inte vad hon menar, jag skriver ju vad hon säger att jag inte menar fast jag skriver det*Annars då, allt bra?
    Du är bra på att luras du, men jag har överseende (för det mesta).

Njao, det är väl bra. Snöigt ute. Hur är det själv?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-08 16:40:46 följande:
    Hehe...Ja, jag brukar producera extra hormoner när jag bli uttråkad. ;) Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ska vi bilda klubb?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:41:46 följande:
    Bra att hitta en anledning. Då känns det befogat att man inte gör det man ska. Och som vanligt finns det antagligen en psykologisk term för detta beteendet
    Fast det är sant. Jag måste ha absolut tystnad om jag ska kunna koncentrera mig 100% på kurslitteraturen.

Hahha, ska vi fråga Scratchy om den psykologiska termen?
Svar på tråden Tråddödare forts....