Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-14 21:03:21 följande:
    Om jag får välja vilken jag vill utan att tänka på min mage så vill jag har mjukglass med choklad topping på.. mmmmmmmmmm...

Eller så vill jag ha Vienetta (eller vad den nu heter) glassen, vanilj och choklad.

Eller....
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-14 21:02:40 följande:
    Vi bugar för en flitig mästare, själv är jag inte lika duktig på nätet som irl
    Vad dödar du irl?
  • Mandi74

Nu kommer min glass..  försvinner en stund!! Kommer sen igen!

• Mandi74

Hallon!

Har läst i tråden vad som hände sen jag var här sist för inte så lång stund sen..

Men, men.. även om det är skitjobbigt för Roses just nu, så tror jag att det är bra att hon äntligen berättar och får det ur sig. Min erfarnehet säger att ju mer man pratar om det och ältar det ju fortare kan man komma över det.. med det inte sagt att det går över i en handvändning men det ligger inte och gror i alla fall och blir större och större.

• Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:16:14 följande:
    Eller hur!!!Jag är djupt farsinerad. Och så sägs det att det är så osocialt med att sitta vid datorn hela kvällen.....    Filmen Nätet!!   
    Jag har några av mina bästa vänner på nätet, visa av dom harjag aldrig träffat men dom vet ändå i stort sett allt om mig och jag allt om dom.

Jag som just nu lider av lite socialfobi eller inte har ork att prata med männiksor uppskattar extremt den kontakten jag har här, jag kan svara på de inlägg jag vill är det nått jag inte orkar bry mig om så skiter jag i det.. det funkar tyvärr inte irl
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:22:33 följande:
    Håller med!
    {#lang_emotions_kiss}
    Polly S skrev 2010-02-14 23:23:06 följande:
    klok som alltid Mandi!
    {#lang_emotions_embarassed}

Det roliga är att jag kan inte se att samma saker gäller för mig. Önskar att jag ibland kunde lyda mina egna råd..
    Men det är lättare att hjälpa andra än att pilla i sina egna sår.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:21:31 följande:
    Det där med att säga människor om barn... Jag kan bli helt stum av förvåning när folk särskiljer barn från övriga mänskligheten... Det visar sig i att man inte pratar till barnen uten till deras föräldrar eller syskon, eller så pratar man inte alls med dem! Eller att man itne frågar barnen vad de vill dricka till maten... bara tömmer upp när kompisen har något annat i glaset. Hemma är det helt ok eftersom man alltid / ofta vet vad den lille vill ha men när man är bland andra och alla vuxna blir tillfrågade vad de vill ha och så behandlar man barnen på helt annat sätt!! Eller att ta på barn. Bara för att det är ett barn är det plötsligt ok att rufsa om i håret odl. Ibland blir jag tokig av att barn behandlas på ett annorlunda sätt än andra människor! *suck*
    Många ser inte barn som männiksor utan som ägodelar som de styr över. Har skrivit mig blodig om fingrarna över folk som inte respekterar sina barn och ser dom som egna individer.

*blir arg bara jag tänker på det*

Fattar inte att det är så många som tycker att det är ok att göra saker mot barn som de aldrig själva skulle vilja bli utsatta för. Visst behöver barn gränser och regler men man kan ha regler och gränser OCH respekt för sitt barn.

*slutar innan jag kommer igång igen*
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-14 23:27:16 följande:
    jo, så är det väl alltid tyvärr.tycker dock du borde satsa på en karriär som terapeut!
    {#lang_emotions_embarassed}

Jag skulle vilja jobba med ungdomar som har hamnat snett här i livet, vet hur dom har det och vad dom går igenom.. har själv vart där.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:27:27 följande:
    Ja! visst är det farsinerande!  Jag håller på att omvärdera detta otroligt mycket och jag tror att det finns andra vinster som blir jätte spännande att forska på i framtiden.... Tänk bara på den sociala hälsan, så att säga. Och hur språket kommer utvecklas iom att vi nu har skriftlig kommunikation isf talad osv, osv,osv...
    Nackdelen med internet och ungdomar är att dom är så lata så de orkar inte skriva hela ord utan har ju utvecklat ett helt nytt språk.. msn-språket.
    Jag hatar det, mina ungar pratar ju lika illa som de skriver om man inte säger till dom att skärpa sig.

Men en fd bonusson till mig hade svårt för att skriva, han tyckte det var tråkigt att plugga. Vi skaffade honom msn, sen satt han och skrev med folk där och utvecklades jättebra i sin skrivning. (Han var för ung för att fatta att det fanns ett msn-språk)

Det cola är dock att du kan ha vänner över hela världen. Min mellersta dotter har kompisar i usa och det är lite kul för när hon skulle skriva ett arbete om usa så fick hon en massa hjälp av henne. Nackdelen är dock tidsskillnaden..
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:29:13 följande:
    Om du bara upprepar dem tillräckligt många gånger kanske du till sist föjler dem av bara farten.....
    Kom på mig själv den kvällen vi satt och pratade med Roses att herregud, varför gör jag inte så här själv..

Så det har fått mig att tänka, absolut.
Svar på tråden Tråddödare forts....