Tråddödare forts....
Midka skrev 2010-02-14 23:34:56 följande:
Eller hur!Någon klok människa sa att visst ska barnen ha gränser men man måste komma ihåg att denna individ ska växa upp och att man sen kommer ha ett vuxet förhållande till varandra. Hur vill jag som förälder ha den relationen? Underförstått behöver jag tänka lite längre än att bara reprimera sitt barn. Det gäller att umgås och ha lite roligt då och då Men man läser här om folk som piskar sina barn, smäcker dom på fingrarna eller ibland ännu värre. Då brukar jag fråga vad dom själva skulle tycka om deras chef gav dom pisk när han inte tyckte det var bra istället för att prata med dom. Hur förnedrade skulle inte de känna sig då, det är samma sak för ett barn.. måste vara oerhört förnedrande att få pisk istället för att bli pratade med.
Hela mitt liv med mina barn går ut på att jag ska göra tvärtemot mina föräldrar, jag ser mina barn, jag lyssnar på dom, jag respekterar dom och jag visar att jag älskar dom. Vissa säger att mina barn är bortskämda, andra säger att de önskar att deras barn var som mina.. jag vet inte, dom är väl varken helgon eller djävlar.. de är bara sig själva.