Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-14 23:34:56 följande:
    Eller hur!Någon klok människa sa att visst ska barnen ha gränser men man måste komma ihåg att denna individ ska växa upp och att man sen kommer ha ett vuxet förhållande till varandra. Hur vill jag som förälder ha den relationen? Underförstått behöver jag tänka lite längre än att bara reprimera sitt barn. Det gäller att umgås och ha lite roligt då och då   
    Haha.. absolut.

Men man läser här om folk som piskar sina barn, smäcker dom på fingrarna eller ibland ännu värre. Då brukar jag fråga vad dom själva skulle tycka om deras chef gav dom pisk när han inte tyckte det var bra istället för att prata med dom. Hur förnedrade skulle inte de känna sig då, det är samma sak för ett barn.. måste vara oerhört förnedrande att få pisk istället för att bli pratade med.

Hela mitt liv med mina barn går ut på att jag ska göra tvärtemot mina föräldrar, jag ser mina barn, jag lyssnar på dom, jag respekterar dom och jag visar att jag älskar dom. Vissa säger att mina barn är bortskämda, andra säger att de önskar att deras barn var som mina.. jag vet inte, dom är väl varken helgon eller djävlar.. de är bara sig själva.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-14 23:36:10 följande:
    nej, nu måste jag stänga ner!var rädda om er och sov så gott kära trådvänner!
    Godnatt!! Sov så gott!!
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:43:57 följande:
    Det finns en mening med allt.... Tror jag i alla fall.Den kvällen blev en vändning... eller... tråddödartråden gjorde en gir i ny riktning. Mycket intressant.Nästan alla samtal på sådan nivå är utvecklande på fler än ett sätt. Hoppas du funderat på ett bra sätt och inte destruktivt.
    På ett bra sätt..
  • Mandi74

Glömde fråga om du upplever vändningen i tråden som bra eller dålig?

• Mandi74
    Midka skrev 2010-02-14 23:56:44 följande:
    Äch!Jag tror jag får ge upp... Låter nog datorn stå på så jag kan vara lite uppdaterad imorgon....Klart jag vill veta att hon är ok... Jag har varit lite drivande i frågor och så...Tror som du, Mandi, att det är bra att hon får ut det men det är alltid ett litet vågspel på hur hon får ut det och konsekvensen innan man rett ut allt....Go natt!trådkram
    Du ska inte ta på dig något ansvar heller.. ibland kan det behöva provoceras fram om det är något man har hållt inom sig länge.

Godnatt!! Sov så gott!
  • Mandi74

Roses: Vet inte riktigt vad jag ska säga men.. det känns som om du har fått ur dig allt nu så nu kan det bara bli bättre.
    När det kommit upp till yta är det mycket lättare att bearbeta och jag är helt övertygad om att du nådde botten men nu är du på väg upp igen.

Var inte rädd för att känna, att gråta.. i varje tår så lyfts en liten börda från dina axlar.

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-15 00:14:22 följande:
    Dig också! Så du fick din glass till slut? Vem köpte åt dig? Och vad var det för glass?
    Japp.. sonens nya bff och hans kollega, män i blått.. so hot!

Vi åt hallonsorbet.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-15 00:25:13 följande:
    Jäkla citatfunktion. Grrrrrr Mandi: Tack. Jag har väl egentligen nått botten för länge sen. Ska ta mig i kragen...lovar.
    Det handlar inte om att ta sig i kragen, det handlar om att heela sig själv i sin takt. Vi finns här som stöd, vi vet ju allt nu.
    Men du måste vilja det.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-15 00:20:30 följande:
    Go natt på er andra oxå!
    Godnatt!!
Svar på tråden Tråddödare forts....