Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-02-08 01:25:20 följande:
    Ok.. vet inte vad du gillar att diskutera eller inte. Men då kan vi stryka en sak från listan.För den delen tror jag aldrig att man kommer att komma fram till något svar på den frågan. Man kan bara gissa..
    Hehe... hur lång är listan?

Precis. Det är samma skelett som grävts upp och tusentals olika teorier om hur det hamnat där.

Men ingen vetenskap kan bevisa något och ingen religion har faktiskt tillräcklig information för att ge en klar bild av hur människan började existera.

Case closed...
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-08 01:35:37 följande:
    Beger mig mot sängen, släppar Scratchy med mig i kopplet.. sov dax!Natti, natti!Jättekram!
    Följer inte med folk som särskriver...
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-08 01:30:36 följande:
    Det lär du märka..
    Annars kan du bara skicka över listan så kan jag pricka för ämnen...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-08 14:07:42 följande:
    Jag tror man, de flesta män, vet vad som är rätt tillvägagångssätt. Även om det ibland ligger långt bort, så finns det där undermedvetet och ger oss, de flesta män, känslan av att inte räcka till. Då tar man, de flesta män..., den lättaste vägen ut och vägrar inse fakta och släpper fram det stora egot. Vips så slipper man tänka, ändra, lära sig eller ha dåligt samvete!Man undviker smärta 1000 gånger före att söka belöning. Och hur kommer man undan det problemet kan man fråga sig? Jo, man måste ändra hur man associerar, kopplar ihop smärta med sina val. Ungefär som en rökare som vill sluta röka, tvinga rökaren att röka 10 paket, 4 cigg åt gången, hetsa! stressa skiten ur honom. Tillslut kommer han associera rökning med fruktansvärd smärta och obehag.Så, hur går vi vidare till relationer?Jo, om karln inte öppnar dörren för dig: Stampa honom på tån med dina högklackade skor HÅRT varje gång, tillslut kommer han associera att inte öppna dörren med en otrevlig konsekvens. Man kan öka effekten genom att samtidigt ge han en publik utskällning varje gång också.Okej nu har jag blandat lite seriöst med lite oseriöst, måste ju vara konsekvent i mitt beteende Frågor på det?
    Jag vet namnen på de här psykologiska fenomenen.

Kognitiv dissonans och behavioristisk psycobabble...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-08 14:17:14 följande:
    Lycka till, ge han lite mat så han inte magrar av helt!
    Jag hungerstrejkar hellre mig själv till döds än går nära den där kvinnan!!!
  • Scratchy

Det ni snackar om är arabiska och betyder löst översatt "Gud välsigne honom och frid vare med honom"...

• Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:47:17 följande:
    Går.. det är lugnt, du ligger.
    Tills jag bestämmer mig för att ställa mig upp...
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:46:35 följande:
    Det finns ett lättare.. man.
    Ja, han är en man och du är patetisk...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-08 15:48:39 följande:
    B. F. Skinner och hans berömda "Skinners cage"Läst och lyssnat många timmar om detta i bilen. (ja, inte läst i bilen då)
    That old Burrhus Frederic. Själv är jag mer Maslowian, men jag respekterar din hållning.
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-08 15:50:13 följande:
    Patetisk = man.. så nej jag kan inte vara patetisk.Jag är säker på att du slår upp det i någon ord bok så står det patetisk = Scratchy
    Dina förolämpningar har tappat stinget. Okej, de var kanske inte så bra till att börja med, men de blir liksom inte bättre med tiden som Velours.

Jag kan ge dig ett tips. Generaliseringar är i största allmänhet störande men i långa loppet gör det faktiskt mer skada på dig än på mig om du använder dem. Dessutom får det inte någon bitande effekt eftersom jag lätt kan skaka dem av mig då de inte nödvändigtvis har med mig att göra...
Svar på tråden Tråddödare forts....