• Midka

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-02-27 19:06:15 följande:
    snö lär det komma mer av tyvär... Hääääärligt när det smälta fryser på... "ironi"Jag har 42-tummare o hemmabiosystem vilket är helt ok för mig, väljer själv volym  o kan pausa när som helst  sen kan man sitta i morgonrocken uppkrupen i soffan under en filt o mumsa på vad som helst, å sådant som köps i prasselpåsar är upphällt i skålar
    Det kunde inte bli bättre!
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 19:07:22 följande:
    Å, det lät inte heller helt fel Sonen äter inte grönsaker o är väääldigt kinkig när det gäller mat så variationerna är inte många när det gäller mat till honom...
    Idag blev det mitt val så lilleman åt en matsked (?) bandspagetti.... Tur att det blir popcorn (majs är väl en grönsak ) och jordnötsringar (jortnöt-nöt =nyttigt) till TVn sen.... (och lite frukt) 
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 19:16:58 följande:
    Så brukar sonen säga, popkorn är en grönsak för det är ju majs O det har han ju rätt i på sätt o vis Hade tänkt göra chokladpudding men gammeldags vaniljglass o vispgrädde...men jag vet inte om jag orkar  om inte så får sonen nöja sig med jordnötsringar han med
    chokladpudding och glass...? Blir inte det mer som glass med chokladsås?

Jag brukar göra en chokladsås på 1 dl vatten, 1 dl cacao, 1 dl socker. Det får koka ca 5 min för att det ska bli lite segt. Slå såsen på glassen och.... voila! Super god efterrätt. Man måste gilla mörk chokad eftersom cacaon är mörk....
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 19:25:11 följande:
    Det lät väldigt gott ska prova det någon gång.Njae, brukar tycka att chokladpudding o vispgrädde blir alldeles för sötsliskit men sonen älskar det...så provade jag att ha i glass också o upptäckte att jag tyckte det blev mycket godare "jag är en gottegris"
    Hmmmm, tveksam... men jag försöker vara öppen för nyheter så får jag tillfälle ska jag prova. En arbetskamrat till mig hade vaniljglass i kaffet på McD, jag tyckte en hel massa saker om det men yttrade bara en liten del av mina tankar. Prova!-sa hon och nu är jag fast. Längtar till sommaren för min kaffeglassar....
  • Midka

Isso!
    Faan! Ditt fel!! (så skönt att skylla ifrån sig...)
    Nu går jag ut i köket och kokar lite kolasås till frukten och sen ska jag toppa det med glass!!!

Ses!!

• Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 20:16:18 följande:
     fniss Åh, tycker inte om kaffe, annars så hade jag gärna smakat, däremot så är coca cola och vaniljglass väldigt gott
    Cola och glass.... har hört det. Får se om jag vågar ge mig på det någon gång....

Glassen var slut så det blev "bara" kolasås och frukt!
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-27 20:59:13 följande:
    Haha! Vad fint, våra ångestar möts och lämnar oss i fred Nej, dricker sällan faktiskt. Kan man kanske inte tro, men så är det. Men nu ska jag "fira" lite och belasta min lever med en mellanöl
    Våran lille har lite problem med sömnen... Jag har köpt eterisk doft (som man blandar med lite vatten och har ett värmeljus under) anpassad för att man ska bli lugnad och avslappnad. Inbillning knaske men det har hjälpt honom att somna i alla fall....
    Spikmattan har hjälpt mig.
    Ångestnätter är det tyvärr ganska lite att göra ngt åt... Tyvärr
  • Midka

Gonatt på er... Irl kallar.

Ses imorgon! Kom ihåg att gå in på bloggen så vi får till ett datum, dag och bokning...             

• Midka
    Isnogood skrev 2010-02-27 21:09:23 följande:
    Jag tycker sådana "värmeljusdofter" är bra
  • Midka

Hej på er!
    Idag har jag lekt att jag är Isso! Jag hra skottat is, burit ved, staplat ved och städat hela övervåningen! Känner mig grymt duktig.

Svar på tråden Tråddödare forts....