• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy

Det var därför jag skrev gräva bort, inte gräva ner...

Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-02-18 20:47:19 följande:
    En äldre släkting sa en gång: Ääder du äibel, ja sääl ääder inte sau maunga äibel, ja ääder mäist träipäror? Mitt svar: Ah, di ä lia goa bäigge tvau.
    Skånska är fint, om man inte bor i Hässleholm. Där låter skånskan som något out of this world.
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-18 20:50:28 följande:
    Men vi ska ju inte sänka Skåne i havet. Bara gräva en kanal så vi slipper sitta ihop... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Tja, är det så du tänkt vidare på det så fine
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-02-18 20:51:26 följande:
    Skånska är fint, om man inte bor i Hässleholm. Där låter skånskan som något out of this world.
    Hmmm... den ort jag kommer från är ganska nära Hässleholm. Ljuv musik är alltså dialekten där...
  • Grizelda

och jag pratar tydligen som Yoda när jag skriver inlägg...

• I Blackrose I

Gokväll ;)

SLUTA snacka skit om skåååånskan. Det är ju hur fint som helst. {#lang_emotions_tongue_out}

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 20:50:31 följande:
    Att vara telefonförsäljare är skit, skulle aldrig ta ett sånt jobb igen. Vad som helst men inte det, folk fattar inte att jag åkte dit, ringde mina samtal för att sätta mat på bordet åt mig och mina barn.. det var mitt jobb, jag satt inte där och ringde till dom för att jag tyckte det var roligt att störa folk, vilket många verkade tro.Ringde hellre företag på dagen än till privatpersoner på kvällen. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ja, det är ju det. Man får skit för att man uppfattas som en känslokall person. Jag led före vartenda samtal eftersom jag alltid var orolig för att få nån på luren som skulle lacka ur. Vilket jag fick flera gånger också. Min kusin fick höra att hon var en hora, men det tog hon med ett skratt. Själv kände jag mig kränkt varje gång nån skällde ut mig.

Men precis som du säger, var det för att dryga ut ekonomin/försörja. Det är det lättaste jobbet att få numera, och visst, det har hjälpt mycket i min ekonomi, men lidandet är absolut inte värt lönen.
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-18 13:46:06 följande:
    Men det var ju det jag skrev innan. Hon pratar men du lyssnar inte...
    Att kunna erkänna sina fel är en gåva som män ofta saknar..................
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-02-18 20:54:56 följande:
    Nu var jag inte till så många orter i Skåne. Det var mest Hässleholm (där vi bodde i fem månader) och till Malmö. Någon enstaka gång till Kristianstad för ärende. Förresten var Hässleholm dålig i dubbel bemärkelse, för inte nog med skånskan där lät som kräkljud baklänges så var staden inte långt ifrån en spökstad. Fatta vad glad jag blev varje gång vi kom till Linköping. Det kändes lika befolkat och livat som Stockholm ungefär
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-18 20:57:57 följande:
    Att kunna erkänna sina fel är en gåva som män ofta saknar.................. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men Scratchy är inte som dessa män som saknar denna gåva så var snäll mot honom nu
Svar på tråden Tråddödare forts....