Tråddödare forts....
Fiamedbarn skrev 2010-03-13 23:48:18 följande:
Fiona, hur gammal är du? Jag är samtidigt lite skeptisk till det där med energitjuvar. Om man mår dåligt, ska man undvika att höra av sig då bara för att andra inte tycker att man ger nåt tillbaka? Ska man inte finnas där för varandra? Det är lite storstadsfenomen tycker jag att bara rensa bort det som inte ger en maximalt hela tiden. Som att vänner är slit och släng. Jag menar att det finns så många nya potentiella bekantskaper i storstan att man blir så krävande - och samtidigt utbytbar.Eller det är människor som jag är tvungen att umgås med då och då men de bara öser skit över mig. De har utsett sig själva till offer och markerar hela tiden att det är synd om dem och att jag borde känna skuld över att jag har vänner, dator, blommor som blommar eller vad som nu kom upp.
En energitjuv talar om för mig att jag är en dålig kamrat som inte lämnar bort pojken till barnvakt och går ut med henne/honom. Jag kanske erbjuder att hon kan komma hem till mig på middag men det passar inte. Hon vill gå på krogen och ragga och vill inte göra det själv så för att få med sig någon använder hon alla medel mot mig. Det ställer jag inte upp på! Då är hon en energitjuv som jag kan klara mig utan.
För mig handlar det inte alls om maximal uttdelning utan mer om att värna om mig och min familj.