• Midka

Tråddödare forts....

Fiamedbarn skrev 2010-03-13 23:48:18 följande:
    Fiona, hur gammal är du? Jag är samtidigt lite skeptisk till det där med energitjuvar. Om man mår dåligt, ska man undvika att höra av sig då bara för att andra inte tycker att man ger nåt tillbaka? Ska man inte finnas där för varandra? Det är lite storstadsfenomen tycker jag att bara rensa bort det som inte ger en maximalt hela tiden. Som att vänner är slit och släng. Jag menar att det finns så många nya potentiella bekantskaper i storstan att man blir så krävande - och samtidigt utbytbar.
    Jag tycker det finns gott om energitjuvar som behöver ränsas bort. Med det menar jag människor som jag ställer upp för fast de uttnyttjar mig. Det kan vara en kollega som konsekvent får mig att föra allt skitjobb tex. Nu har jag lärt mig att lägga tillbaka "skiten" för att markera att det inte går att köra med mig.

Eller det är människor som jag är tvungen att umgås med då och då men de bara öser skit över mig. De har utsett sig själva till offer och markerar hela tiden att det är synd om dem och att jag borde känna skuld över att jag har vänner, dator, blommor som blommar eller vad som nu kom upp.

En energitjuv talar om för mig att jag är en dålig kamrat som inte lämnar bort pojken till barnvakt och går ut med henne/honom. Jag kanske erbjuder att hon kan komma hem till mig på middag men det passar inte. Hon vill gå på krogen och ragga och vill inte göra det själv så för att få med sig någon använder hon alla medel mot mig. Det ställer jag inte upp på! Då är hon en energitjuv som jag kan klara mig utan.

För mig handlar det inte alls om maximal uttdelning utan mer om att värna om mig och min familj.
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 00:07:02 följande:
    *Skulle vilja se en riktig feelgoodfilm*
    Mitt stora feta grekiska bröllop
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 00:11:12 följande:
    Gränser är ett evigt kapitel.
    Ja, och de är inte alltid lätta.
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 00:13:02 följande:
    Midka, mmm den är riktigt bra! Problemet är att jag, speciellt sen jag träffade min mediatokige sambo, har sett så förskräckligt många filmer! Jag skulle vilja sen en bra film som jag aldrig sett! Fast jag gillar katastroffilmer också, 2012 borde man se på bio! Och jag är väldigt rädd för tornadosm men väldigt förtjust i Twister
    Det stora Blå, oklippt?
    nej, den har du säkert sett...

purpurfärgen?
    tveksamt... antagligen sett..

Robotar?
    Schrek?
    Ice age?
    De är riktigt bra.
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 00:18:46 följande:
    Midka, har faktiskt inte sett stora blå! Inbillar mig att den är lite sliskig men den måste jag ju ge en chans! Gillar också Ice Age! Och Up var fantastiskt! Och Monsters Inc och Toy Story. Favoriter Roses, trevlig resa nu!
    Sliskig?
    Nej! Jag tyckte den var lite långtråkig första gången men ändå är det en film jag bär med mig alltid. Den är ... ....  ...  ... blå helt enkelt!
  • Midka

Hur kul ni än är måste jag lägga mig nu!

Krma och godnatt på er alla!!!!

Smiley

En extra till Velan!

Smiley

• Midka
    Sedek skrev 2010-03-14 14:03:01 följande:
    I love våren!En ärlig fråga, hur kommer det sig att många får vårdepressioner? Vad kommer det av?
    Har inte belägg för detta men jag tror det har att göra med livets förgänglighet. På våren påminns man om att det är nya tag och nytt att kämpa för. Vilket nytt? vaddå kämpa? för vad? och när man böjrar fundera på det så..... Liv och död på något sätt. Jag har hört någon stans att det sker flest dödsfall på våren av våra gamlingar. Som om man tänker: "Yes! Jag överlevde vintern!" - slappnar av och dör.. ?!? Vet inte varför.

Idag (och förr?) är det viktigt att vara i form och orka. Vara snygg inför badsäsong och snygga vårkläder... Påverkar det? Inte för mig men det är klart att det säkert kan kännas lite hopplöst när man tittar i vårgarderoben och inget passar, vad vet jag?
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 17:38:53 följande:
    Mmm..jag förstår. Kommer ihåg när jag i tråden undrade hur man någonsin kunde glömma att äta, men nu vet jag
    Allting har flera sidor... nu har du mer tolerans och förståelse för andra i samma sits... Inte så rolig erfarenhet men dock erfarenhaet....
    Puss!!! {#lang_emotions_heart}
  • Midka
    Polly S skrev 2010-03-14 17:31:53 följande:
    så, trådvänner med aptit och inte, vad blir det till middag idag?här blir det hemlagad pizza, ska testa med skinka & mozzarella istället för salami och fetaost som vi annars brukar ha.
    Kalops och kokt potatis. Vi ahr kommit på att man ska använda kryddpeppar och plötsligt har det blivit förbaskat gott.... Tänk vad lite som behövs ibland! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Tråddödare forts....