• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-14 20:13:20 följande:
    Tack!Jovisst var jag blyg till en början. Brukar ju vara så för mig Men ni hjälpte mig komma till rätta.
    Jag hade 21 inlägg i den tråden.... Inte så mycket att jag svimmar precis... {#lang_emotions_cool}
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 20:29:03 följande:
    Nej då tror vi inte samma sak. För jag tror inte att man alltid blir mer motståndskraftig efter motgångar. Bara under optimala omständigheter som jag skrev. Jag tycker inte det handlar om hårklyverier! Det är så många som tycker som du, och jag tycker definitivt inte så. Om man blir överhopad och överväldigad av svårigheter måste man inte per automatik ta livet av sig. Man kan hamna i missbruk, isolera sig, skära sig, utveckla en personlighetsstörning för att försöka skydda sig eller bli superkänslig för allt eller tvär mot alla...eller ge upp inombords och bli ett levande skal. Eller bli bitter och sur och försöka med att anfall är bästa försvar...kanske bli kriminell och hatisk mot samhället och alla människor, eller tappa tilliten till sig själv, tappa vänner och jobb...det finns så många människor som blivit så stukade av livet att de inte kan hantera det. Och de kanske efter många år kan hitta en balans igen. Andra gör det inte. Så därför tycker jag det är lite oempatiskt att säga att man blir starkare (dvs mer härdad eller motståndskraftig) av alla motgångar som inte dödar. Och därför tycker jag det är väldigt viktigt att poängtera min syn på det hela!
    Tack för alla exempel! Jag har inte tänkt så och då behöver jag tid till att fundera lite på detta nya sätt att tänka på. Intressant. Jag återkommer!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:33:25 följande:
    Neej, ni ÄR roliga!!! Jag spann bara vidare på Fias inlägg om att vara gullig och så...*försöker fjäska mig tillbaka till ett gillande*
    (Jag äär rolig! Jag äär rolig!)

Jaaa (tveksamt), okaaay då om du fjäskar lite så är det bra då...

(nynnar vidare.... jag äär rolig.....)
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:38:32 följande:
    Ja, det var ju nästan att jag trodde att det var jag som var TS Så många inlägg som jag hade skrivit. Varför var du inte lika aktiv där som här?
    Ny, osäker på hur jag skulle formulera mig, om de (ni) skulle uppfatta vad jag menar eller bara se mig som ett pucko... Tja, du vet... det gamla vanliga...
  • Midka
    Midka skrev 2010-03-14 20:41:29 följande:
    Ny, osäker på hur jag skulle formulera mig, om de (ni) skulle uppfatta vad jag menar eller bara se mig som ett pucko... Tja, du vet... det gamla vanliga...
    Jag tror jag skrev över 100 inlägg men jag brukad radera dem och aldrig posta dem {#lang_emotions_embarassed}
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 20:43:27 följande:
    Midka och Velour, jag hoppas att ni inte tycker att jag är otrevlig. Jag blev bara lite uppeldad för att jag tyckte det var en viktig sak jag ville säga.
    Nej då! Text är ett svårt medie att uttrycka sig i och det är svårt att få med allt annat man förmedlar i ett samtal öga mot öga. Jag läser ett par gånger innan jag försöker förstå vad du menar. Jag upplever dig inte som otrevlig däremot som intensiv. Det är en viktig sak som du påtalar, jag behöver bara lite tid att ta in och fundera.
    Jag tycker inte du är otrevlig!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:38:32 följande:
    Ja, det var ju nästan att jag trodde att det var jag som var TS Så många inlägg som jag hade skrivit. Varför var du inte lika aktiv där som här?
    Jag sitter här och tänker att jag lever i en lögn. Jag har en bild av mig själv som liten - upp till tonåring och den bilden stämmer inte med mig idag.
    Om jag gett mig in i tråden som 20 åring skulle jag säkert toppa ligan på antal inlägg. Jag var väldigt självorienterad, snabb i repliker, ganska spydig och allmänt skrävlig/bräkig (kan man säga så?).

Nu bläddrade jag tillbaka och läser mina inlägg i den tråden och inser att min blid av mig själv inte stämmer längre. Det betyder att jag måste omvärdera bilden och var kommer jag landa då? Detta är en sak jag funderat på i någon månad. Vem är jag utåt? Jag har flera gånger upptäckt att min bild inte stämmer riktigt. Kanske är det därför jag gått med en liten klump av obehag i magen de senaste veckorna. Kan vara för att jag inte riktigt kan bedömma hur jag uppfattas av andra.... hmmm.

Kanske är det så att jag inte var så aktiv för att jag lärt mig att tänka lite innan jag talar/skriver.... Ibland i alla fall.
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-14 20:58:34 följande:
    InneHÅLSförteckning... "funderar på vad det kan vara"
    Kanske har att göra med något manligt.....? Ett sätt att locka män till att dricka the?
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 21:06:01 följande:
    Jaså, nu blev jag osäker..Var du inte med i första tråden?
    Jo, då hade jag 23 inlägg av ca 570 totalt. Den låg i sandlådan och det var miniliten som startat den. Andra tråden där ni var i startades två månader senare och jag tror att jag upptäckte den mitt i eller efter sommaren. Den startades av Miss Niles och låg under irriterande. 21 inlägg av totalt ca 7 500.... Procentuellt sett gjorde jag mycket bättre ifrån mig i första tråden....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-03-14 21:10:03 följande:
    ibland bör man revidera bilden av vem man är och hur man framstår.det är när diskrepansen mellan självbilden och den bild andra har blir för stor som det kan bli problem.känner du dig vilsen i dig själv? gäller tveksamheten över hur du framstår i alla delar av livet?vi gillar jud en Midka vi ser iaf!
    Visst är det intressant hur man förhåller sig till sig själv! jag känner mig inte särskillt vilsen! Och när jag tänker efter.... hmm, jo det gör jag nog. Vad ska jag jobba med när jag blir stor? Var ska jag bo? Jag är inte bara jag eftersom jag har en liten familj att ta hänsyn till oxå... Detta är ju så små frågor som alla dras med lite då och då...

Jag är inte tveksam till hur jag framstår i alla sammanhang. Det gäller nog bara på jobbet och när jag måste vara social bland grannar som jag inte riktigt vet var jag har... Intressant är att jag har en bild av en ganska osympatisk person och jag har upptäckt att jag inte framstår så längre och det är väldigt, väldigt skönt men lite svårt att lita på så det är trevligt att umgås med er som ger så fin respons!! {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Tråddödare forts....