Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-03 21:22:39 följande:
    Men är inte Scratchy en gentleman som bjuder dig och bara dig på en båtresa?
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-03 21:23:17 följande:
    Om EUR, vill du tjäna en hacka ska du vara "in the money" på fredag. USA släpper sina unemploymentsiffror då. EUR/USD brukar hoppa MÅNGA steg då, pengar att tjäna om du har ett hum om åt vilket håll det kommer dra. Det går att tjäna pengar på hoppet oavsett iofs.Hej svejs!
    Tur att de ligger efter oss i tid, så slipper man stiga upp tidigt...
  • Scratchy

Grattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!!!

• Scratchy

Nähä... tråden dog...

Godnatt då!!!

• Scratchy
    Velour skrev 2010-03-03 21:27:15 följande:
    Man är inte tvungen till nåt min fine jungfrukille. Puss!
    Bra, då tänker jag inte se till att ni har roligt...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-03 21:28:46 följande:
    Nice! Så du handlar? Vilken platform/mäklare?
    Mest på skoj just nu eftersom jag inte har några riktiga pengar att satsa. Så eToro är min eftersom de har de lägsta insättningarna (vad jag känner till).

Handlar du själv?
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-03 21:34:31 följande:
    Frågan var antagligen riktad till flera...Skola och småtråkigt, okej Inget spännande grupparbete på gång i skolan, nått som motiverar?Jag är i norrland (nordpolen ungefär) och har haft en produktutbildning på universitetet som är lite ovanligt för mig Nu i kväll har jag pluggat och ätit lite.
    Finns det universitet i Norrland?
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-03 21:41:49 följande:
    Ja, just nu hinner jag inte men jag höll på en hel del förut. Jag kör med FXDD, Metatrader. Skulle vilja ha lite mer tid över att hålla på med det, så man får in mer känsla för rörelserna och olika formationer.eToro är det svenskt? Går det bra för dig? Upp eller ner?FXDD har rätt låg ingångströskel också, tror den ligger på 1000 USD, eller kanske till och med 500, minns inte.
    Nice. Brukade det gå bra för dig? Jag har inte hållt på så seriöst, eftersom jag inte haft några pengar på flera år. Men hur bra resultat kan man förvänta sig om man kör seriöst? Jag går väldigt mycket plus, men det är på något sätt lättare när man inte har så mycket att förlora. Skulle bli nervös och frustrerad om det var för mycket pengar inblandade.

eToro har lägre insättning. Tror det ligger på $50 eller nåt. Well well, nu får du bli min forex-mentor. Grattis!
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-03 21:53:37 följande:
    Tack...Det är ALL skillnad, att handla med riktiga pengar och med ett låtsaskonto. Om du vill lära dig det så borde du börja handla med riktiga pengar, bara lite, det måste kännas annars blir det inte verkligt.Den psykiska biten är det som avgör om du blir lönsam över tid Jag gick skrämmande mycket i pluss med låtsaspengar, dubblade kontot ibland... Men så fort jag bytte till mitt riktiga konto började jag förlora, först en hel del, men sen handlade jag ikapp så nu ligger jag på break even. Ska ta upp det igen när jag känner mig motiverad.Hur bra reslutat?Beror på vilken strategi du kör, hur man ska uttrycka det. Jag hade som mål 10 pips pr dag, och en procentsatts av kontot i varje affär. Det accumuleras över tid och kan generera en hel del.En sak är säker, blir du lönsam över tid kan man LÄTT leva på det med några timmars arbete om dagen!
    Jag har gjort bra mycket mer än 10 pips idag. Men problemet är att jag gör riktigt riktigt sjuka grejer ibland, som jag inte vågat med riktiga pengar. Jag har problem med tajmingen. Jag gjorde flera köp perfekt, bara det att jag både öppnade och stängde tre minuter för tidigt hela tiden. Och då blev ju effekten tvärt om mot vad jag ville. Så, jag vill tro att det har att göra med att jag är lite intelligentare än alla andra och därför reagerar för snabbt. Men förmodligen är jag bara girig och obetänksam...

Jag ska börja med ett minikonto så snart jag får lön. Får börja med lite leverage till en början, bara för att se att man har koll på vad man gör, innan man riskerar för mycket.

Men hur mycket grundkapital behöver man för att kunna leva på det? Jag och några kompisar räknade på att om man ska kunna leva på avkastningen på aktier utan att behöva göra eller kunna speciellt mycket så behöver man 4.000.000 sek. (Alltså en 10% avkastning per år ger 30.000 i månaden.)
  • Scratchy

Jag dödade tråden!

Ångsökt!!!

Svar på tråden Tråddödare forts....