Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-03-03 22:37:30 följande:
    Men tänk om du då var 99% säker på att få in 10 pips pr dag:Konto på "bara" 10 000 USD, leverage = 1 pips = 10 USDEfter 10 dagar = 1000 USDEfter 100 dagar = dubblat konto.Dubbla kontraktsstorleken = 10 pips = 200 USDefter 10 dagar = 2000 USDEfter ytterligare 100 dagar = dubblat konto igen = 30 000 USD första året.1 år!!!Nästa år... Shall I proceed?Egentligen kan du ju öka på insattsen vartefter ditt konto ökar i värde varje vecka, procentuellt, då har du mer än 30 000 USD efter första året. På bara 10 pips pr dag.Efter andra året har du en rätt okej årslön på MINST en halv miljon svenska kronor där du endast skattar vinstskatt 20-30 % på det du tar hem.Lever fint på den inkomsten efter 2 år, kommer säkert kunna närma dig 1 mkr SEK i årslön att ta hem inom 3 år. På bara 10 pips pr dag. Jag borde sluta jobba och börja handla heltid istället.
    Du behöver inte proceeda, jag fattar grejen. Jag ser mig själv på en strand i Sydamerika med en laptop i knäet två timmar om dagen, och ute och åker vatten-mc/snorklar/paraglidar resten av tiden. Mmmmm...
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Scratchy

Men hjälp mig att räkna så att jag fattar detta. Jag har just nu en sälj-position öppen på AUD/USD amount 400; units 10.000; open 0.9056; current 0.9064. Spreaden är på 4 pip. Just nu har jag en profit på 7 eller gain på 1.75%. Men jag fattar inte hur jag räknar vinsten i pip. Om jag sålde nu, skulle det bli en vinst på 2 pip då? Alltså, att jag stänger med 6 pips förändring, men 4 i spread så det bara blir 2 kvar. Eller räknar man alla 6 som har varit i ökning? Det första verkar mer logiskt.

Hur som helst så borde ju 10 pip om dagen inte vara så svårt om man bara lyckas med att undvika de dåliga affärerna.

• Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:04:02 följande:
    Spreaden ska väl vara så låg som möjligt för dig som köpare/säljare.
    Ja, men å andra sidan kan man inte göra så mycket åt den... om man inte hittar något bättre ställe att trejda...
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:08:00 följande:
    Och så gick jag innan jag får stryk från scratchy för att jag har fel eller skrev något som var skit samma..
    Men du har ju rätt baby!!! Kom fram igen!!!
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-03-03 23:14:40 följande:
    Nu ska jag dra igen, Loppan ska opereras imorgon bitti, ska väcka honom kl 06 - usch! Och så får han inget att äta eller dricka Och så måste vi åka bil tre mil bort för vårt fina universitetssjukhus har inga platser. Och sedan måste jag se på när de söver min son... Är inte alls sjukt rädd med tanke på att vår förra katt dog av narkos Men om ni håller era tumma litegrann så kommer allt kännas bättre.Puss på er!
    Lycka till imorgon! Det går säkert bra!
  • Scratchy

Och jag ska hålla alla tummar och stortår jag har...

• Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:33:05 följande:
    Så du ska inte slå mig?
    Jag har aldrig slagit dig och tänker aldrig göra det.
  • Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-03-03 23:30:28 följande:
    Nej, det gäller ju att sälja när den är låg. Om man kan..
    Spreaden blir inte lägre än den är... men kursen kan bli låg och då ska man verkligen inte sälja...
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-03-03 23:12:01 följande:
    Ja vad bra, så gör vi; S-mannen bjuder!
    Det gör jag gärna när jag är miljonär... och kan stava till det... millionär? Milljonär? Miljo... äh, skit samma...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-03-04 12:52:36 följande:
    Du har ju 2 priser att ta hänsyn till. Spreaden är skillnaden. Om spread är 4 pips, MÅSTE priset röra sig 4 pips i "rätt" riktining innan du går break even. Ska du då tjäna 10 pips måste du dra hem en affär som är värd 14 pips.Skrev du verkligen rätt här ovan? Sälj? en Kort position? I så fall ligger du ju minus.
    Då var det som jag trodde, och ja, jag skrev fel...
Svar på tråden Tråddödare forts....